4436
Sök

allmänt Scania snack Bild På nya R-Serien Topline!.

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
7 september 2010
Stefan Varberg skrev:
Bjork_Pagen skrev:
Ajamen, dom rullar just nu, va i tomellila häromdagen så man fick testa kärran! Men som de flesta redan sakt är en Scania bara en riktg när de ligger en Vinkel i dom;) Helst en Torpedare

T modellerna tillvrkas väl inte mer?
Men hoppas att dom kommer igen.
Det är nått speciellt med nos.

Dom slutade tillverkas 06 tyvärr, lyckades hitta en T av sista årsmodell när de va dags att byta väck min gamla häck!wink! Men enligt Scania själva finns det planer till nästa år att presentera en T-serie igen

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

Supraman
2 300 Inlägg
7 september 2010
Bjork_Pagen skrev:
Stefan Varberg skrev:
Bjork_Pagen skrev:
Ajamen, dom rullar just nu, va i tomellila häromdagen så man fick testa kärran! Men som de flesta redan sakt är en Scania bara en riktg när de ligger en Vinkel i dom;) Helst en Torpedare

Dom slutade tillverkas 06 tyvärr, lyckades hitta en T av sista årsmodell när de va dags att byta väck min gamla häck!wink! Men enligt Scania själva finns det planer till nästa år att presentera en T-serie igen

Vore ju kanon.
Dom passar inte för alla körningar men det finns nog behov ändå av dom.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

825 Inlägg
8 september 2010
Bjork_Pagen skrev:
Stefan Varberg skrev:
Bjork_Pagen skrev:

Låter bra , är mer riktig lastbil över en nosbil . Får hoppas det kommer en ny Torpedare snart .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Det får vi ju hoppas på kanske finns nå insider här på gorg som vet lite ett och annat wink

Erik H

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
9 september 2010
Stefan Varberg skrev:
Bjork_Pagen skrev:
Stefan Varberg skrev:

Vore ju kanon.
Dom passar inte för alla körningar men det finns nog behov ändå av dom.

Nä dom gör ju inte de, längden(hjulsbasen) blir ju för många helt fel! Men för oss som ligger o kör anläggningskörning med trailer passar dom perfekt då vi behöver minst 3,90 i hjulbas för att få väga 50ton lagligt med våra trailrar! Men sen finns det ju också många som inte kan köra torpedare, folk som tycker dom är osmidiga o klumpiga trots att dom provat vanlig R modell med samma hjulsbas, gäller att tänka rätt när man kör med snuddan där fram;)

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
10 september 2010
Dieselsmurfe skrev:
Undrar närdom kommer till skellefteå wink

Mötte V8 karavanen nere i sundsvall idag, å vart rädd man missat nåt...  Såg sen att dom kommer till östersund 17/9 och Sollefteå 18/9 Jippie! tongue  Skulle tro att dom går norrut inom kort, så håll utkik.

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
Ja jag får göra det wink
TobbeE_87 skrev:
Dieselsmurfe skrev:
Undrar närdom kommer till skellefteå wink

Mötte V8 karavanen nere i sundsvall idag, å vart rädd man missat nåt...  Såg sen att dom kommer till östersund 17/9 och Sollefteå 18/9 Jippie! tongue  Skulle tro att dom går norrut inom kort, så håll utkik.

Erik H

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Lite sent å skriva kanske? Men var på karavanenn i torsdags och fick mig en korv med bröd och åkte även 730in. Vilket kraftpaket. Rekommenderas för dom som har inte varit på karavanen.

Erik H

938 Inlägg
28 september 2010
Tyvärr missade jag 730in, båda var fullbokade när ja kom... Vart dock en tur i en 560 opticruise samt en 480 me allison automat... 
Kände när ja satte mej i timmerbilen igen att ja saknade fan opticruisen, jävla smidig låda de...
Å en allison måste ju va klockren för dom som kör anläggningstrafik, kortare svängar me mycke start å stopp osv... Fint å ha fullt turbotryck också under växling, så de vart som aldrig nåt avbrott i kraftflödet utan ett konstant drag i backarna med... Smidig som fan å göra start i backe med också, bara å gasa så varvar den upp å far iväg...

MVH // Tobbe, *BECE**

1 163 Inlägg
2 oktober 2010
Nu vart jag tillbaka i Scania träsket...
Eller varit ett tag, bara lat. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6866/1001774_0y8uc3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6866/1001777_vm604l.jpg

164G 580 med 6" rak bössa... big_smile
Dock rätt nergången, blir en klinisk rengöring till våren, dumt att gå loss med polermedel och autosol inför vintern.

Brains, du har inte kvar numret till killen du köpte skylten av?
Letat på blocket men inte sett han igen...

Mvh

938 Inlägg
2 oktober 2010
såg då inte nergången ut på utsidan iaf... Snarare riktigt fräsch, kan nog bli en fin pärla igen med lite kärleksfull omvårdnad... tongue

MVH // Tobbe, *BECE**

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
181 Inlägg
4 oktober 2010
Är CNC-Operatör hos Ferruform och tillverkar bakaxel bryggor till Scania lastbilar smile

Har varit nere på Scania i södertälje och kollat en gång, vad annat kan man säga än att dom har en jävligt fin verkstad där, rent och snyggt och alla grejer på rätt plats osv.. gillas skarpt smile
Senast redigerat av Perrrra_ (4 oktober 2010)

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Ser väl bättre ut i protokollen om allt är snyggt i en verkstad?

Erik H

1 163 Inlägg
5 oktober 2010
Dieselsmurfe skrev:
Fin bil night cruiser! Vilken årsmodell är det?

04:a tror jag, osäker...

71 Inlägg
6 oktober 2010
Dieselsmurfe skrev:
Laddar upp en bild På en nos bil! med bergfalk kanske?
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … v7i51o.jpg
En Scania Nos bil!

Ser ut som polarens fars gamla.. Hehe

1 163 Inlägg
6 oktober 2010
Dieselsmurfe skrev:
Fint Hur långt har den rullat?

Passera 90000mil för 2veckor sen så är en lågmilare... big_smile

Tyvärr rasa bakaxeln idag, ingående lager (Pinjong lager) vart kasst, börja bete sig lustig i morse men hitta inget dåligt knutkors och stödlagret var helt men körde till Scania, när jag kom dit var bakaxeln så varm att det rök om hela axeln!
Chefen är och hämtar ny diffklump nu så den rullar till på Fredag igen...

Men kan bjuda på en mörker bild... smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6866/1003901_81waa0.jpg

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
6 oktober 2010
Riktigt snygg Nightcruiser!

Allt för den där jävla hatten!

Sök