3448
Sök

allmänt Scania snack Bild På nya R-Serien Topline!.

Tradarchaffis
158 Inlägg
27 mars 2008
Aero-Micke skrev:
nickehjelm skrev:
hmm? släcker dimljuset med knappen? gör så att du börjar med att leta reda på de 2 reläna, sen skruvar du upp de 2 skruvarna längst upp i bägge hörnen på säkringspanelen, du ser dem som 2 "uppstående" muttrar som man skruvar med fingrarna, sen drar du försiktigt hela panelen mot dej då du sitter i passagerarstolen, sen kollar du bakom reläna om de skarvat ihop tillslagen på de bägge reläna.
Låter av det du beskrev som att de satt samma tillslag på dem så bägge reläna får ström bara på helljus, borde vara relativt lätt att se om de är ihopskarvade å de tagit bort det "vanliga" tillslaget på dimljus relät:) tror inte du ska behöva byta eller ta bort nått av reläna!
Men kolla först så de är som du TROR:) att du släcker de ytteersta med knappen, för då tror jag du är farligt nära att åka på park å dim snart;)

Ursäkta jag inte återkommit tidigare, har haft fullt upp med annat och inte haft möjlighet att kolla.

Hade bilen hemma idag så jag passa på att kika lite närmare, men jag hittar ingen förbindelse mellan reläerna i de jäkla ormboet..  mad  De är möjligt de är ihopa kopplat längre ner i kabelhärvan.

Men de är bekräftat att du släcker dimljuset på knappen när hellljuset är igång, så då vet man ju att knappen är inkopplad. Man kanske kan kolla bakom knapparna och se någon förbindelse i den ändan.

ja just de... hmm... ja det borde ju vara uppe i bilen som de är ihopkopplade? om de inte skarvat på kablarna nere bakom dimljusen? det ska ju vara separata kablar till dim/helljus! så kolla bakom knappen och nere bakom dimljusen!!!

Avstängd
1 031 Inlägg
27 mars 2008
Sandra skrev:
steifan skrev:
Inga monteringskollegor från Sibbhult (snart RIP), Falun (snart RIP), Oskarshamn eller Södertälje här? tongue

Jodå! Jag jobbar på bakaxel i Södertälje. Finns fler här på garaget! Minst fyra till som jobbar i Södertälje.

Min flickvän jobbar på scania oskarshamn.

Chaufför
418 Inlägg
27 mars 2008
Kan lägga in en kul grej på temat. 
http://campaign.scania.com/v8_nl/popup.html
Rolig vet jag inte men.... smile

Kör Scania!!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
27 mars 2008
st220hgv skrev:
Kan lägga in en kul grej på temat. 
http://campaign.scania.com/v8_nl/popup.html
Rolig vet jag inte men.... smile

Oja! Roligt! En sådan ska jag köra nästa vecka! wink
Här är samma länken på svenska:
http://www.scania.se

2 122 Inlägg
28 mars 2008
tyckte detta va rätt fränt... om man kollar noga så ser man att det står scania i mitten big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7378/296986_xtr0fv.jpg

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Kirre skrev:
tyckte detta va rätt fränt... om man kollar noga så ser man att det står scania i mitten big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/7378/296986_xtr0fv.jpg

Jamen du är det inte is ?

Erik H

Livsnjutare
403 Inlägg
28 mars 2008
scania ska ju säljas nu till sommarn läste ja..

Gta Iv 31april

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
-S40- skrev:

dom skulle väl säljas till  vw som jag fatta det lr?

Erik H

....::::DIESEL POWER::::....
25 Inlägg
29 mars 2008
VW kommer äga närmare 70% av scania
MAN äger ca 20 % av scania
och VW äger ca 30% av MAN

....::::Spännande män luktar diesel::::....

huh?
10 427 Inlägg
29 mars 2008
v80_ecke skrev:
-S40- skrev:

dom skulle väl säljas till  vw som jag fatta det lr?

Svenska företaget Investor har sålt sina aktieandelar i Scania till VW.
Så nu har väl VW 70% av rösterna i bolagsstyrelsen, MAN har väl 17% eller nåt wink
(dvs inte så mycket andra än tyskar som har så mycket att säga till om längre)

VW äger 30% av rösterna i MANs bolagsstyrelse osv osv.

Och Porsche äger 50% av VW osv osv

lol

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
seat skrev:
VW kommer äga närmare 70% av scania
MAN äger ca 20 % av scania
och VW äger ca 30% av MAN

tack för genomgången big_smile

Erik H

2 122 Inlägg
29 mars 2008
v80_ecke skrev:
Kirre skrev:

ja de är is

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
OK DŨÄR DET CHILL!
Kirre skrev:
v80_ecke skrev:
Kirre skrev:

ja de är is

Erik H

"The Stig"
390 Inlägg
29 mars 2008
Vet att det är Scania ni pratar om men läste i början på trådan att Volvos I-Shift va bra.Kanske att köra mjölk till ICA,men inget annat.Funkar skit nere i gruvan.Orginal är dom specade för 40 ton lådorna.Våra ska klara av att dra igång 140 ton.Det går inte att köra på automat läget.Knappt på manuell.Men det är en extrem miljo vi kör i oxå.Lastar 35-40 ton på 3-axlad singelbil.Scanias V8 har ett helt annat vrid än volvo 6:an.Är ett ständigt dividerande på jobbet vad man ska köra.

Finns bara ett lastbilsmärke säger dom..  : MERCEDES. Vad vet jag?Har aldrig kört en..
Senast redigerat av 323fSportT (29 mars 2008)

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
mercedes suger scania v8 är det enda som duger för mej iaf  men vi tycker olika big_smile
323fSportT skrev:
Vet att det är Scania ni pratar om men läste i början på trådan att Volvos I-Shift va bra.Kanske att köra mjölk till ICA,men inget annat.Funkar skit nere i gruvan.Orginal är dom specade för 40 ton lådorna.Våra ska klara av att dra igång 140 ton.Det går inte att köra på automat läget.Knappt på manuell.Men det är en extrem miljo vi kör i oxå.Lastar 35-40 ton på 3-axlad singelbil.Scanias V8 har ett helt annat vrid än volvo 6:an.Är ett ständigt dividerande på jobbet vad man ska köra.

Finns bara ett lastbilsmärke säger dom..  : MERCEDES. Vad vet jag?Har aldrig kört en..

Erik H

"The Stig"
390 Inlägg
29 mars 2008
Det här kan man dividera om i all evighet utan att komma nånstans.Så jag sätter punkt för mig iaf.. big_smile

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
8 886 Inlägg
29 mars 2008
v80_ecke skrev:
mercedes suger scania v8 är det enda som duger för mej iaf  men vi tycker olika big_smile

Om du har kört MB och kommit fram till din slutsats så köper jag det, men har du verkligen kört en är ju frågan...roll

Fotograf på tierpidag.se

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Har nämligen aldrigkört en sån
Hamilton skrev:
v80_ecke skrev:

Om du har kört MB och kommit fram till din slutsats så köper jag det, men har du verkligen kört en är ju frågan...roll

Erik H

Sök