3325
Sök

Blir inte klok på et mått

79 Inlägg
29 april 2009
#21
tack för svar,
men menar du att man INTE FÅR eller "inte får" alltså måste man typ ombesiktia om man ändrar mer, eller blir det bara åt helvete jobbigt att köra med för brett?

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...

16 197 Inlägg
29 april 2009
#22
att bara regga om en bil pga spårvidsändring går inte va ja vet.. man får inte ändar spårviden pga att du ändrar bilens vägegenskaper rätt mycke.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

247 Inlägg
30 april 2009
#23
nexzon skrev:
Har kikat på nya fälgar till våren och undrar lite över det här med et måttet. Har kollat på ett par 18*7,5 med et 40, orginal fälgarna är 16*6,5 med et 43. Passa fälgarna jag kikat på rakt på eller behövs spacers?
jag har et 20 på 740in mina fälgar är et 48 men med 25 mm spacer och lite inknackning av stötdämparbenen fram så kan man lösa de mesta smile haha även om inknackningen inte är så bra för stötdärmparna så de skiter jag i.. men ditt borde gå bra de är ju bara 3 mm det handlar om min är de 28mm smile tongue

:):) 740:):)

247 Inlägg
30 april 2009
#24
nexzon skrev:
Har kikat på nya fälgar till våren och undrar lite över det här med et måttet. Har kollat på ett par 18*7,5 med et 40, orginal fälgarna är 16*6,5 med et 43. Passa fälgarna jag kikat på rakt på eller behövs spacers?
sorry läste fel trode de va dina nya som var et 43 men har dom mindre et ska de fungera värre om det går uppåt tongue

:):) 740:):)

247 Inlägg
30 april 2009
#25
evilaudio skrev:
klass skrev:
tar upp en gammal tråd:
spelar det nån roll igentligen vad fälgen har för "Et-mått" om det inte skiljer allt för mycket alltså??
jag menar klart man måste kunna styra utan att fälgen kikar in i cupén, men om det inte skiljer extremt mycket..
kanske lite konstigt formulerad, men jag hoppas att det är någon som kan tyda min fråga smile
ändrar du ET så kan bilen bli spårkänslig som fan samt att du får inte bredda spårvidden mer än 10mm per axel.
mycket möjligt men vem bryr sig om spårviden visst jag plockar av mina fälgar till besiktningen men det är för att slippa tjafs med dom. och tog min bil till elmia och det var ingen snut som påpekade något inte ens att mönstret var ca 0,0002 mm haha smile dom var hårdare förr på fälgar men nu är det ganska lugnt mina får definitivt inte va på min bil igentligen men men big_smile

och jag känner då inte mycket skillnad på min fast jag ändrat med 25 mm / axel skulle behövt 30 igentligen smile
Senast redigerat av 740Glt16valve (30 april 2009)

:):) 740:):)


Sök