Karlzzon skrev:
Enklaste sättet att kolla laddtrycket är att koppla in en laddtrycksmätare löst och dra in slangen i kupen via fönstret. Jag har stor erfarenhet av 2,7 biturbo bilar och om bilen går på nödprogram så skall den ladda 0,4-0,45bar.. Om bilen är chippad så skall den ladda över 1,1bar. Vet du om det kollades felkoder etc på bilen INNAN chippningen? Det gör en seriös trimmare. Om du har ett fel som genererar felkoder så försvinner inte det bara för att man trimmar bilen utan eftersom marginalerna minskar med trim så blir styrelektroniken känsligare.
Får du upp några felkoder nu? Vet du att bilen inte var chippad innan?
Men kolla upp trycket å hör av dej om du behöver fler tips och råd.
Mvh
Karlzzon
Jag kollade upp tycket med hjälp av VAG COM (har ingen laddtrycksmätare tillhands så jag fick kolla via datorn) då fick jag fram att den laddar runt 0,4 till 0,5bar. Jag lämnade iväg min bil till en bekant som fick chippa den åt mig, för jag var bortrest på jobb. Felkoder fanns där innan chippning för de hade jag kollat innan.. Men om han som chippade bilen kollade dom har jag ingen aning om.. misstänker att han inte gjorde de.
Sen är det ju säkert möjligt att den var chippad när jag handlade den.. men jag är väldigt osäker.. därimot tycker jag att den är lite slö.. eller är det bara att man har blivit van "effekten"..
Jag får upp några fel koder nu så som.
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 551 F
Component: 2.7l V6/5VT G 0001
Coding: 05712
Shop #: WSC 66565
2 Faults Found:
17867 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Implausible Signal
P1459 - 35-10 - - - Intermittent
17868 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Limit Reached
P1460 - 35-10 - - - Intermittent
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D33
Coding: 04673
Shop #: WSC 02325
1 Faults Found:
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 186 E
Component: Radio 0001
Coding: 00207
Shop #: WSC 02325
1 Faults Found:
00852 - Loudspeaker(s): Front
36-10 - Open Circuit - Intermittent
End -------------------------------------------------------
hur och vad allt betyder har jag ingen aning om.. men det är nått med någon tempsensor sen är de nå annat bös..