2329
Sök

Aluvinge eller inte?

89 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Jag har en vit Ford Probe av årsmodell -90, och jag skulle vilja göra den lite finare och tuffare än vad den är nu.

Just nu är det inget märkvärdigt med den, ni kan läsa om den på min sida.

Sitter och funderar på om jag ska slänga dit en aluvinge på den, eller om jag ska satsa på en glasfibervinge, men inget av det är tydligen lagligt vilket fall som helst.
Så nu är frågan, köpa en aluvinge som jag fastnat för, och som kostar 800 kr plus frakt, eller köpa en glasfibervinge som kostar 2 tusen kr?

Någon som vill hjälpa mig med detta? smile

Har ni några andra stylingtips så skriv gärna ett GB till mig, eller svara här.
Men kollar mest min GB ju. tongue

Team Ghostman Sweden

1 297 Inlägg
20 februari 2008
Tycker du att det är snyggt med aluvinge så kör på det! känns som att 90% på garaget dissar alla osthyvlar smile Jag är inte en av dem ^_*

German Engineering
9 083 Inlägg
20 februari 2008
Kör på big_smile

Mvh/Sam176

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
20 februari 2008
Tycker inte du ska slänga på osthyveln, den hör hemma i kökslådan. smile Nej, men jag avråder dig från att montera på aluvinge, det gör sig inte bra! MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

7 100 Inlägg
20 februari 2008
satsa på en vinge som inte är så hög,typ en liten smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

864 Inlägg
20 februari 2008
Det finns ju många enkla ingrepp som lyfter utseendet mer än en aluvinge, sänkning, fälgar, se om du kan luska fram nån frontspoiler/spoilerläpp. På din bil som är orginal så skulle en stor vinge bara se konstig ut. Om du törs beställa ifrån USA så borde e-bay vara ett bra ställe för dig att kolla.

89 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Jag får tacka för era svar. smile

Jag har märkt att MÅNGA är emot aluvinge, och jag fattar inte varför egentligen. hmm
Om jag får säga vad jag tycker så är dom stilrena på nåt sätt.

Angående spolier och grejor så finns det till min bil, jag har hittat det på en sida. Tror till och med den var svensk, men att dom tar hem ifrån USA.

Jag har ju som sagt kollat på glasfibervingar oxå och dom var inte så höga, men dom kostar å andra sidan 2 tusen kr. Och frågan är om jag vill lägga så mycket pengar på en vinge. hmm
Har nämligen 2 andra delar som behövs till bilen och dom kostar runt 1800 kr, så det går ju före en dyr vnige. smile

Tack för svaren i allafall.

Team Ghostman Sweden

22 Inlägg
20 februari 2008
jag tycker att du ska sattsa på en lite mindre glasfiber vinge och feta fälgar och en snygg stilret kjol. skulle sitta helt rätt tycker jag.

Pengar under bordet går märkligt nog sällan till mannen på golvet

Meister
6 763 Inlägg
20 februari 2008
Var är en alu-vinge stilren?! Jag mår dåligt så fort jag ser en sån på en bil. Din bil är igentligen en rätt snygg bil så satsa på ett par snygga fälgar och en sänkning istället big_smile

2 201 Inlägg
20 februari 2008
jag gillar styling oxå. i lagom form. men en aluvinga ser så naken ut
satsa på snygga fälgar, sänkning o kanske nåt diskret kjolpaket

Garaget Video Crew
842 Inlägg
20 februari 2008
Aluviunge is teh shit!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 februari 2008
Kajlie skrev:
Aluviunge is teh shit!

words:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 februari 2008
Kajlie skrev:
Aluviunge is teh shit!

Ja, aluvingar e skit wink

Tycker att det ser riktigt fjortisaktigt ut med stora bräkiga vingar på diverse bilar. Ungefär som att ha massa led-fläktar och lysrör i sin dator, det tyckte man var så jäkla häftigt när man var runt just fjorton men nu när man vuxit upp så inser man hur förbannat fult det är smile

Det ska vara stilrent och inte en massa varken plast eller plåt där det inte hör hemma.

Fast ska man bygga banbil och inte lite mer vardagsbil så är det ju klart godkänt med stora alu-vingar etc tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Snickarjävel
554 Inlägg
20 februari 2008
en aluvinge följer inte bilens former de blir bara kass tycker du ska ha en vinge som e specifikt gjord för din bil

dARKiE
5 031 Inlägg
20 februari 2008
om du nu ska ha på en vinge innan något annat händer på bilen så tycker jag att du ska satsa på någon mindre modell i höjden så den inte sticker ut. Ser ganska kul att med bilar med värsta vingen sen helt orginal..

Aluvingar är hemskt, speciellt på volvo
Passar endast på japanska driftbilar och då menar jag ÄKTA driftbilar

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

89 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Fått in fler svar och tips på hur jag ska göra och det är jag tacksam över. smile
Jag får nog ta och fundera lite på det där, och hur jag ska göra.

Just nu har jag verkligen INTE råd med kjolpaket och grejor. Fälgar är ju oxå rätt dyrt.
Sänka den kommer jag göra, men vet inte när. Måste ju hitta rätt saker som passar. Vill nämligen inte göra nån raggar grej genom att kapa dom som redan sitter, för de är skit. tongue

Nu är det dags att sova, ska drömma om styling och ideér om min bil. big_smile

Tack för alla råd och tips.

Team Ghostman Sweden

850turbo
21 februari 2008
Nä..tycker inte de passar in på bilen..Ha den som en sleeper istället Mvh....

89 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Ha den som en sleeper istället? hmm

Team Ghostman Sweden

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
21 februari 2008
Klart du ska ha aluvinge!!! får ju fan 20 extra hästar!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

89 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Det sista svaret verkade bara var ren ironi.
Tror knappast man får 20HK mer pga en aluvinge.

Tack för svaret, men såna svar klarar jag mig utan. mad

Team Ghostman Sweden

Sök