2910
Sök

Mercedes, Saab, Honda, Vad tycker ni? köpråd

1 827 Inlägg
21 februari 2008
S2000 är vassare än både CTR och ITR.
S2000 har ett monocoqoue chassie och gör den otroligt vridstyv även om den är cab. Hur den är att köra vet jag ej, då jag varken kört ITR eller S2000.

Hardtop finns. Mügen har en, Spoon har en, Honda orginal har en... Samt en massa kopior på dessa finns också.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

555 Inlägg
21 februari 2008
Så här tycker jag du ska tänka, vad har du råd med? Verkar som det skiljer lite i prisklassen. Själv hade jag ju valt NSX eller S2K före ITR och CTR. Men nu i min situation så måste man tänka på vad man ska ha bilen till och eftersom jag använder bilen till jobbet och till praktiska saker så vill man inte ha för exklusiv bil som t ex en NSX för att bara köra till jobbet och sen blir det jobbigt om man vill åka in till stan för att parkera utan att få massa jävla dörruppslag osv. Jag vet av egen erfarenhet hur vissa människor öppnar sina dörrar..

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
lanred skrev:
Så här tycker jag du ska tänka, vad har du råd med? Verkar som det skiljer lite i prisklassen. Själv hade jag ju valt NSX eller S2K före ITR och CTR. Men nu i min situation så måste man tänka på vad man ska ha bilen till och eftersom jag använder bilen till jobbet och till praktiska saker så vill man inte ha för exklusiv bil som t ex en NSX för att bara köra till jobbet och sen blir det jobbigt om man vill åka in till stan för att parkera utan att få massa jävla dörruppslag osv. Jag vet av egen erfarenhet hur vissa människor öppnar sina dörrar..

Förstår hur du tänker men om jag inte har kvar den bilen jag har nu så kommer jag ha en annan "bruksbil".

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Eisenhut skrev:
S2000 är vassare än både CTR och ITR.
S2000 har ett monocoqoue chassie och gör den otroligt vridstyv även om den är cab. Hur den är att köra vet jag ej, då jag varken kört ITR eller S2000.

Hardtop finns. Mügen har en, Spoon har en, Honda orginal har en... Samt en massa kopior på dessa finns också.

Bra att de finns hardtop, annars hade inte cab varit ett alternativ. Hardtop måste väl isolera mycke bättre?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

555 Inlägg
21 februari 2008
Ja om du har råd med ha två bilar så köp en så fin exklusiv bil som man verkligen tycker om. Hade då varit mycket lättare. Smart att ha en bruksbil men känns rätt tråkigt att ha en så fin bil i garaget typ 95% av tiden.  Så hade det varit för mig iallafall. Därför skulle jag valt en CTR som inte är alltför dyr och inte för tråkig för att köra till jobbet och vänner osv.

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
lanred skrev:
Ja om du har råd med ha två bilar så köp en så fin exklusiv bil som man verkligen tycker om. Hade då varit mycket lättare. Smart att ha en bruksbil men känns rätt tråkigt att ha en så fin bil i garaget typ 95% av tiden.  Så hade det varit för mig iallafall. Därför skulle jag valt en CTR som inte är alltför dyr och inte för tråkig för att köra till jobbet och vänner osv.

Jo men då drar man på sej en massa pendlarmil m.m som e rätt störigt när bilen ska säljas, speciellt en CTR e ju ingen bil man vanligtvis har länge o då e ju andrahandsvärdet viktigt.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

2 164 Inlägg
22 februari 2008
Ett litet tips så är de svårt att motivera att man ska få bra andrahands världe då en bil i regel aldrig är ett bra köp.
Men om du vill ha ett så bra köp som möjligt så är de en så unik bil som möjligt du ska skaffa dig.
Själv tycker jag inte att S2000 går så jätte bra genom hela registret så jag skulle hellre ha valt NSX av honda bilarna.
Av saabarna tar jag ju 9-3 Aero V6 alla dagar i veckan speciellt om de är med eLsd diffen som kommer om nått år.
De bästa av nått av dom andra kan erbjuda.
Av mercedes bilarna skulle jag hellre ta SK55 AMG för de är en riktigt brutal och härlig bil!

MVH

F

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Ett litet tips så är de svårt att motivera att man ska få bra andrahands världe då en bil i regel aldrig är ett bra köp.
Men om du vill ha ett så bra köp som möjligt så är de en så unik bil som möjligt du ska skaffa dig.
Själv tycker jag inte att S2000 går så jätte bra genom hela registret så jag skulle hellre ha valt NSX av honda bilarna.
Av saabarna tar jag ju 9-3 Aero V6 alla dagar i veckan speciellt om de är med eLsd diffen som kommer om nått år.
Av mercedes bilarna skulle jag hellre ta SK55 AMG för de är en riktigt brutal och härlig bil!

MVH

F

Tycker du S2000 bara e snabb när V-tecen kommer in eller?

SK55, menade du SLK eller SL55? Båda är tyvärr för dyra men riktigt fina bilar big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
22 februari 2008
Konbanan skrev:
Eisenhut skrev:
Du får nog bestämma dig, köra jättesnabbt rakt fram, eller på bana.

Dock tror jag du får tråkigast i SAABarna.

Japp helt rätt de du säger, eftersom jag förmodligen har roligt me båda sorternas bilar.
Saabarna börjar bli mer o mer ointressanta.

Va inte så säker på det, Om du känner att du skulle kunna pilla lite med bilen med så kan du få en riktikt kul dräpare.

Hade inne en kund på jobbet som hade en nordic consept trimmad 9-5a lite masserad i chassiet med, som inte hade några som helst problem att åka ifrån nya m5an med v10an, några amg,s osv.

Bonafide
45 Inlägg
22 februari 2008
Mercedes lätt!

1 827 Inlägg
22 februari 2008
Konbanan skrev:
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

Tycker du S2000 bara e snabb när V-tecen kommer in eller?

SK55, menade du SLK eller SL55? Båda är tyvärr för dyra men riktigt fina bilar big_smile

S2000 har ju erkänt dåligt mellanregister, då den bara har två liter utan turbo. Snabbt räknat blir det ca 200nm. Ligger man dock mellan 7-9k rpm så går den riktigt bra.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 februari 2008
är ju ett hur enkelt val som helst
MERCEDES till 110%
du har ju E55 AMG med den gamla karossen går fruktansvärt bra och V8 i den me smile

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Turbomatte skrev:
Konbanan skrev:
Eisenhut skrev:
Du får nog bestämma dig, köra jättesnabbt rakt fram, eller på bana.

Dock tror jag du får tråkigast i SAABarna.

Japp helt rätt de du säger, eftersom jag förmodligen har roligt me båda sorternas bilar.

Va inte så säker på det, Om du känner att du skulle kunna pilla lite med bilen med så kan du få en riktikt kul dräpare.

Hade inne en kund på jobbet som hade en nordic consept trimmad 9-5a lite masserad i chassiet med, som inte hade några som helst problem att åka ifrån nya m5an med v10an, några amg,s osv.

Jo de e klart de e kul me en sån "vanlig" 9-5:a som kör ifrån så dyra bilar smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Angelos skrev:
Mercedes lätt!

C32:an big_smile?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
är ju ett hur enkelt val som helst
MERCEDES till 110%
du har ju E55 AMG med den gamla karossen går fruktansvärt bra och V8 i den me smile

Jo de lutar jävligt mycke åt Mercedes nu faktiskt, men kanske köper en CTR eller nåt o har o leker lite med före Mercan.

Den gamla E55 tycker jag e grymt ful tongue hehe men bra motor!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Bonafide
45 Inlägg
22 februari 2008
Konbanan skrev:
Angelos skrev:
Mercedes lätt!

SL600 min vän

http://www.dragtimes.com/images/7653-2004-Mercedes-Benz-SL600.jpg

Alla dessa kurvor! wink

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
22 februari 2008
Konbanan skrev:
Turbomatte skrev:
Konbanan skrev:

Jo de e klart de e kul me en sån "vanlig" 9-5:a som kör ifrån så dyra bilar smile

Jo visst är det^^

Mercedesarna ger jag igentligen inte så mycket för, dem är mest strora tunga och mycket inriktade på komfort, dem är inte så roliga att köra, ink vissa amg:s, Om man jämför dem med bilarna dem konkurerar imot så är skillnaden stor i kvickhet sportighet osv, men dom är grymmt sköna att glida i och krafft finns det så det räcker och blir över.

Skulle nog helst valt en nyare sl av mercorna, synd att du inte har råd med en 65 amg de e riktigt trevliga glirar bilar

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Angelos skrev:
Konbanan skrev:
Angelos skrev:
Mercedes lätt!

SL600 min vän

http://www.dragtimes.com/images/7653-20 … -SL600.jpg

Alla dessa kurvor! wink

Oooh så fet big_smile

Tyvärr e de den gamla SL600:an jag menar, du vet typ -93-94 (R129) sad

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Turbomatte skrev:
Konbanan skrev:
Turbomatte skrev:

Jo visst är det^^

Mercedesarna ger jag igentligen inte så mycket för, dem är mest strora tunga och mycket inriktade på komfort, dem är inte så roliga att köra, ink vissa amg:s, Om man jämför dem med bilarna dem konkurerar imot så är skillnaden stor i kvickhet sportighet osv, men dom är grymmt sköna att glida i och krafft finns det så det räcker och blir över.

Skulle nog helst valt en nyare sl av mercorna, synd att du inte har råd med en 65 amg de e riktigt trevliga glirar bilar

Men C-klassen är undantaget, dem e lättare än vad man tror och har riktigt bra väghållning. C32:an väger runt 1600 kg.

Dem nya SL modellerna kan jag bara drömma om att ha råd med tongue Hehe SL65 den har britney spears big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Har någon kört en C32 AMG? som kan jämföra med C320

Jag har bara kört C320. Skulle vilja veta lite hur pass mycket dem skiljer sej i väghållning och tryck, samt vilken man sitter bäst i?

Antar att skillnaden e rätt stor.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Sök