Har någon kört en C32 AMG? som kan jämföra med C320
Jag har bara kört C320. Skulle vilja veta lite hur pass mycket dem skiljer sej i väghållning och tryck, samt vilken man sitter bäst i?
Antar att skillnaden e rätt stor.
Kör C320 själv. Kanonbil! Men jag har även kört c32an en del och det är en jävla skillnad i tryck. Kan vara för att det skiljer lite drygt 100 hk. Men har du råd så ta c32an.
Men tänk på att för samma pengar som du betalar för en c32a som gått 16000 mil. Så får du en C320 som gått 5000 mil.
Den jag har är en 03a köpt på mercedes i frankfurt/offenbach. Köptes förförra sommaren för ca 20000 euro med 2200 mil på mätaren. Helt ok peng för en så ny bil. Ägaren innan var född 1928. Så jag räknar med att den är gubbkörd.
Kan lite snabbt tilläga att servicen i tyskland slår sverige med hästlängder. Kom dit vid 15 tiden på dagen. Dom kunde inte ha den leveransklar förens kl 14 dagen efter. Så dom bjöd på hotell (bra hotell) ochtaxi till hotellet och tillbaka till bilfirman dagen efter.
Har någon kört en C32 AMG? som kan jämföra med C320
Jag har bara kört C320. Skulle vilja veta lite hur pass mycket dem skiljer sej i väghållning och tryck, samt vilken man sitter bäst i?
Antar att skillnaden e rätt stor.
Kör C320 själv. Kanonbil! Men jag har även kört c32an en del och det är en jävla skillnad i tryck. Kan vara för att det skiljer lite drygt 100 hk. Men har du råd så ta c32an.
Men tänk på att för samma pengar som du betalar för en c32a som gått 16000 mil. Så får du en C320 som gått 5000 mil.
Den jag har är en 03a köpt på mercedes i frankfurt/offenbach. Köptes förförra sommaren för ca 20000 euro med 2200 mil på mätaren. Helt ok peng för en så ny bil. Ägaren innan var född 1928. Så jag räknar med att den är gubbkörd.
Kan lite snabbt tilläga att servicen i tyskland slår sverige med hästlängder. Kom dit vid 15 tiden på dagen. Dom kunde inte ha den leveransklar förens kl 14 dagen efter. Så dom bjöd på hotell (bra hotell) ochtaxi till hotellet och tillbaka till bilfirman dagen efter.
Kan tänka mej att de skiljer en del i tryck
Jo Mercedes har bra service på dem flesta ställena, även e sverige e den bra i Malmö iaf.
Om man jämför prismässigt C32 och C320, samma mil och samma årsmodeller får man lägga på ungefär 80k till en C32 AMG.
Jag kollade på mobile.de Kolla på några i sverige först. Hittar du någon i kanonskick i sverige så är det ju bara att slå till. Men det borde finnas en del hos dem officiella mercedeshandlarna i tyskland nu. DÅ nya C-klassen kommit och många bytt in sina "gamla" c-klass.
Du har ju rätt nära till tyskland i vilket fall.
Jag flög ner til lfrankfurt och körde hem till sthlm. 165 mil i ett sträck. Känndes bra på midsommaraftons morgon när man kom hem. Gick till parken och luktade på en öl. Sne sov jag som ett barn i gräset.
Jag kollade på mobile.de Kolla på några i sverige först. Hittar du någon i kanonskick i sverige så är det ju bara att slå till. Men det borde finnas en del hos dem officiella mercedeshandlarna i tyskland nu. DÅ nya C-klassen kommit och många bytt in sina "gamla" c-klass.
Du har ju rätt nära till tyskland i vilket fall.
Jag flög ner til lfrankfurt och körde hem till sthlm. 165 mil i ett sträck. Känndes bra på midsommaraftons morgon när man kom hem. Gick till parken och luktade på en öl. Sne sov jag som ett barn i gräset.
C63 AMG, mmm så dödlig
Jo jag har ju rätt nära till tyskland så de går nog rätt smidigt.
Hur e de när de gäller väghållning om man jämför C320 Avantgarde mot C32 AMG? du som har kört båda.
Jag har dock en elegance. Men c32an har rent allmänt styvare chassie. Den är ju tänkt att någorlunda konkurrera med M3E46 och RS4an. Även större bromsar mm på C32an. Har du råd så kör på c32an.
Ang en CTR så visst jättetrevliga bilar. Men C32an kan erbjuda ungefär samma prestanda. Men med 100ggr bättre komfort. Speciellt på motorväg.
ja tro pappa skulle sålt sin merca 0m han fått 160 000 tusen den e 02 o gått bara 8000 mil typ lite mer men de e e200 kompressor men ttro att du inte vill ha den heh
Jag har dock en elegance. Men c32an har rent allmänt styvare chassie. Den är ju tänkt att någorlunda konkurrera med M3E46 och RS4an. Även större bromsar mm på C32an. Har du råd så kör på c32an.
Ang en CTR så visst jättetrevliga bilar. Men C32an kan erbjuda ungefär samma prestanda. Men med 100ggr bättre komfort. Speciellt på motorväg.
Aja ta i lite här nu inte ungefär samma prestanda, C32:an e ju så mycke snabbare än CTR så Hondan vet ju inte var den ska bli av Men sen e nog Hondan mycke roligare att svänga med.
ja tro pappa skulle sålt sin merca 0m han fått 160 000 tusen den e 02 o gått bara 8000 mil typ lite mer men de e e200 kompressor men ttro att du inte vill ha den heh
Jag har dock en elegance. Men c32an har rent allmänt styvare chassie. Den är ju tänkt att någorlunda konkurrera med M3E46 och RS4an. Även större bromsar mm på C32an. Har du råd så kör på c32an.
Ang en CTR så visst jättetrevliga bilar. Men C32an kan erbjuda ungefär samma prestanda. Men med 100ggr bättre komfort. Speciellt på motorväg.
Aja ta i lite här nu inte ungefär samma prestanda, C32:an e ju så mycke snabbare än CTR så Hondan vet ju inte var den ska bli av Men sen e nog Hondan mycke roligare att svänga med.
Jag har tyvärr aldrig pressat en CTR ordentligt i kurvorna. Men jag tror nog att c32an kan ge den en match i kurvorna också. Med tanke på bakjulsdriften mm.
Jag har dock en elegance. Men c32an har rent allmänt styvare chassie. Den är ju tänkt att någorlunda konkurrera med M3E46 och RS4an. Även större bromsar mm på C32an. Har du råd så kör på c32an.
Ang en CTR så visst jättetrevliga bilar. Men C32an kan erbjuda ungefär samma prestanda. Men med 100ggr bättre komfort. Speciellt på motorväg.
Aja ta i lite här nu inte ungefär samma prestanda, C32:an e ju så mycke snabbare än CTR så Hondan vet ju inte var den ska bli av Men sen e nog Hondan mycke roligare att svänga med.
Jag har tyvärr aldrig pressat en CTR ordentligt i kurvorna. Men jag tror nog att c32an kan ge den en match i kurvorna också. Med tanke på bakjulsdriften mm.
Hehe jo de tror jag oxå men jag ville inte bli ovän med alla Hondaägare