2996
Sök

Mercedes, Saab, Honda, Vad tycker ni? köpråd

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#101
MercaPOWER skrev:
dadooo skrev:
nae 180 hk  räke fö lite glid

Otur att den bara har 163 HK då tongue

Japp 163hk de e rätt.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Avstängd
174 Inlägg
22 februari 2008
#102
Konbanan skrev:
MercaPOWER skrev:
dadooo skrev:
nae 180 hk  räke fö lite glid

Otur att den bara har 163 HK då tongue

Japp 163hk de e rätt.

Jag vet smile

7 120 Inlägg
22 februari 2008
#103
Konbanan skrev:
Hampusd skrev:
Konbanan skrev:

Aja ta i lite här nu big_smile inte ungefär samma prestanda, C32:an e ju så mycke snabbare än CTR så Hondan vet ju inte var den ska bli av tongue Men sen e nog Hondan mycke roligare att svänga med.

Jag har tyvärr aldrig pressat en CTR ordentligt i kurvorna. Men jag tror nog att c32an kan ge den en match i kurvorna också. Med tanke på bakjulsdriften mm.

Hehe jo de tror jag oxå men jag ville inte bli ovän med alla Hondaägare tongue

Jag tror nog en CTR skulle piska C32 ganska ordentligt på superstage smile

transportkonsult
284 Inlägg
22 februari 2008
#104
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:
Hampusd skrev:

Jag har tyvärr aldrig pressat en CTR ordentligt i kurvorna. Men jag tror nog att c32an kan ge den en match i kurvorna också. Med tanke på bakjulsdriften mm.

Hehe jo de tror jag oxå men jag ville inte bli ovän med alla Hondaägare tongue

Jag tror nog en CTR skulle piska C32 ganska ordentligt på superstage smile

Tänk på att superstage är en väldigt snabb bana där du har nytta av muskler.

Doch en knixig RSbana så är det nog kört för mercan.

Bottles are for babys. Real men get blown.

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#105
-Blomman- skrev:
Du skriver att du har tänkt köpa bilen om ca 2.5 år.. Allvarligt talat så tror jag inte någon utav dom bilarna du har skerivt upp där, kommer vara intressanta för dig om2,5år.. Det kommer finnas nya finare bilar då, så jag tror nog att du kan lugna dig i det tänkandet.. wink

2,5 år e inte så jävla lång tid som man tror. Vilken ny bil skulle de vara som jag e intresserad av då?

Jag e lugn, men jag tycker de e kul o höra va folk tycker om bilarna.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 827 Inlägg
22 februari 2008
#106
Hampusd skrev:
Aerodynamik skrev:
Konbanan skrev:

Hehe jo de tror jag oxå men jag ville inte bli ovän med alla Hondaägare tongue

Jag tror nog en CTR skulle piska C32 ganska ordentligt på superstage smile

Tänk på att superstage är en väldigt snabb bana där du har nytta av muskler.

Doch en knixig RSbana så är det nog kört för mercan.

Hehe, ja för CTR har ju inte hävdat sig på Superstage tidigare? smile

Du är rolig.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

transportkonsult
284 Inlägg
22 februari 2008
#107
Eisenhut skrev:
Hampusd skrev:
Aerodynamik skrev:

Jag tror nog en CTR skulle piska C32 ganska ordentligt på superstage smile

Tänk på att superstage är en väldigt snabb bana där du har nytta av muskler.

Doch en knixig RSbana så är det nog kört för mercan.

Hehe, ja för CTR har ju inte hävdat sig på Superstage tidigare? smile

Du är rolig.

Jepp jag är skitlustig. Precis som clownen manne.

Men om du läser mitt inlägg en gång till. Så klankar jag inte ner på CTRen. Jag vet att den hävdar sig bra i superstage. Men Det jag försöker säga är att i superstage. Så kan C32an ha väldigt mycket nytta av sitt effektövertag. Då superstage är en snabb bana. Med snabb så menar jag att det finns många högfartspartier.

Hoppas jag har talat i klartext nu. Så det inte blir mågra massuppfittningar.

Puss o kram! Nu ska ja supa mig ful och bli ännu roligare. big_smile

Bottles are for babys. Real men get blown.

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#108
Hampusd skrev:
Eisenhut skrev:
Hampusd skrev:

Tänk på att superstage är en väldigt snabb bana där du har nytta av muskler.

Doch en knixig RSbana så är det nog kört för mercan.

Hehe, ja för CTR har ju inte hävdat sig på Superstage tidigare? smile

Du är rolig.

Jepp jag är skitlustig. Precis som clownen manne.

Men om du läser mitt inlägg en gång till. Så klankar jag inte ner på CTRen. Jag vet att den hävdar sig bra i superstage. Men Det jag försöker säga är att i superstage. Så kan C32an ha väldigt mycket nytta av sitt effektövertag. Då superstage är en snabb bana. Med snabb så menar jag att det finns många högfartspartier.

Hoppas jag har talat i klartext nu. Så det inte blir mågra massuppfittningar.

Puss o kram! Nu ska ja supa mig ful och bli ännu roligare. big_smile

Haha du får gärna komma tillbaka o skriva lite när du e full oxå big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Japan Quality
670 Inlägg
22 februari 2008
#109
Hampusd skrev:
Eisenhut skrev:
Hampusd skrev:

Tänk på att superstage är en väldigt snabb bana där du har nytta av muskler.

Doch en knixig RSbana så är det nog kört för mercan.

Hehe, ja för CTR har ju inte hävdat sig på Superstage tidigare? smile

Du är rolig.

Jepp jag är skitlustig. Precis som clownen manne.

Men om du läser mitt inlägg en gång till. Så klankar jag inte ner på CTRen. Jag vet att den hävdar sig bra i superstage. Men Det jag försöker säga är att i superstage. Så kan C32an ha väldigt mycket nytta av sitt effektövertag. Då superstage är en snabb bana. Med snabb så menar jag att det finns många högfartspartier.

Hoppas jag har talat i klartext nu. Så det inte blir mågra massuppfittningar.

Puss o kram! Nu ska ja supa mig ful och bli ännu roligare. big_smile

Är det inte bra med lite lättare bil på SS?

/Patrik

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

hater
656 Inlägg
22 februari 2008
#110
Tyvärr heroinsläde-fanater. CTRn är betydligt bättre.

http://rejsa.nu/superstage/

CTR: 1.27.59
HeroinSläde E320 CDI: 1.36.94(snabbaste h-släden, som tidtagits iaf) :S

Borde påängteras att CTRn är snabbare än originala RS4an.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#111
Masaru skrev:
Tyvärr heroinsläde-fanater. CTRn är betydligt bättre.

http://rejsa.nu/superstage/

CTR: 1.27.59
HeroinSläde E320 CDI: 1.36.94(snabbaste h-släden, som tidtagits iaf) :S

Borde påängteras att CTRn är snabbare än originala RS4an.

Klart CTR e snabbare på SS.

Men snälla, snälla jämför inte C32 med E320 CDI tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 827 Inlägg
22 februari 2008
#112
Den stämmer dessutom inte.

Snabbaste CTR 1.26.19


Men visst, en tung svajig direktörsräcer borde ju kunna knäcka den tiden? Köp en Merca om du vill glida och gasa lite då och då på motorvägen (varför det nu skulle vara så kul?)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

hater
656 Inlägg
22 februari 2008
#113
aa men du tänker på Istvans, som har 50hk mer ^^ klyver ju några hundradelar..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#114
Eisenhut skrev:
Den stämmer dessutom inte.

Snabbaste CTR 1.26.19


Men visst, en tung svajig direktörsräcer borde ju kunna knäcka den tiden? Köp en Merca om du vill glida och gasa lite då och då på motorvägen (varför det nu skulle vara så kul?)

Du behöver inte överdriva, jag vet att Hondan vinner på SS.

Vilken C32 AMG e tung och svajig? Och nämn en direktör som kör en sån?

De va inte S-klassen jag var intresserad av!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#115
Efter att ha sett Ghost rider 5 så blir man ju nästan sugen på en subba oxå big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

X-L-R-8
23 februari 2008
#116
Eisenhut skrev:
Du får nog bestämma dig, köra jättesnabbt rakt fram, eller på bana.

Dock tror jag du får tråkigast i SAABarna.

Jasså det tror du tongue

V-Power
1 186 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#117
X-L-R-8 skrev:
Eisenhut skrev:
Du får nog bestämma dig, köra jättesnabbt rakt fram, eller på bana.

Dock tror jag du får tråkigast i SAABarna.

Jasså det tror du tongue

Din Viggen går nog rätt fint iaf big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

transportkonsult
284 Inlägg
23 februari 2008
#118
Masaru skrev:
Tyvärr heroinsläde-fanater. CTRn är betydligt bättre.

http://rejsa.nu/superstage/

CTR: 1.27.59
HeroinSläde E320 CDI: 1.36.94(snabbaste h-släden, som tidtagits iaf) :S

Borde påängteras att CTRn är snabbare än originala RS4an.

1.30.19 är mer rätt tid för CTRen den som gått 1.27.59 Har ju fullt chassiekit.

E320 cdi är en större bil. Tyngre bil och en diesel. på 190hk.
C32 är en mindre bil, Lättare bil, Större bromsar och 354hk. En viss skillnad.

Sen som sagt du har nytta av hästarna i SS. Hur många av dem som skriver här har haft något att göra med superstage? Kört tex?
Förutom jag då?

Bottles are for babys. Real men get blown.

transportkonsult
284 Inlägg
23 februari 2008
#119
Powerman skrev:
Hampusd skrev:
Eisenhut skrev:
Hehe, ja för CTR har ju inte hävdat sig på Superstage tidigare? smile

Du är rolig.

Jepp jag är skitlustig. Precis som clownen manne.

Men om du läser mitt inlägg en gång till. Så klankar jag inte ner på CTRen. Jag vet att den hävdar sig bra i superstage. Men Det jag försöker säga är att i superstage. Så kan C32an ha väldigt mycket nytta av sitt effektövertag. Då superstage är en snabb bana. Med snabb så menar jag att det finns många högfartspartier.

Hoppas jag har talat i klartext nu. Så det inte blir mågra massuppfittningar.

Puss o kram! Nu ska ja supa mig ful och bli ännu roligare. big_smile

Är det inte bra med lite lättare bil på SS?

/Patrik

Jo självklart har du nytta av en liten och lätt bil också. Men Om du har pulver som du kan få ner i backen så gör det mycket nytta. Då hela slalombanan är ett snabbt parti.  Det är inte alls lika tight mellan konerna som i en rsbana tex. Din bil skulle gå bra mycket bättre på superstage än på en rsbana/konbana.
Jag talar av erfarenhet där också. wink
Testat en nsx ett par varv i en konbana.

Edit hittade en bild där du kan se avståndet mellan koner och se att det är en högfartsbana. http://rejsa.nu/superstage/superstage.jpg
Senast redigerat av Hampusd (23 februari 2008)

Bottles are for babys. Real men get blown.

transportkonsult
284 Inlägg
23 februari 2008
#120
Sen avr den en sak till. Man skall ha kul från punkt A till punkt B. Styra med gasen är kul.
Studsa framåt i kurvorna är inte lika kul. wink

Bottles are for babys. Real men get blown.


Sök