3799
Sök

Bortagning av dekaler? hur gör man?

107 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
tjena, jag ska köpa bil och har hittat en jättefin en, problemet är att människan har smällt på nåt väldigt fult dekal liknande skit över HELA bakrutan, så det vill jag absolut inte ha kvar.

vad ska man använda för medel och vad ska man tänka på?

mvh Sour

1 062 Inlägg
21 februari 2008
använd först varmluftspistol för att få den släppa från rutan, och sen gör du rent med tex t-röd

229 Inlägg
21 februari 2008
Börja med att använda en hårtork eller en varmlufts pistol. Borde lossna med det sen för att få bort ev. rester använd t-sprit. Lycka till

Edit: Ricky... du va några sekunder snabbare smile
Senast redigerat av Andreas_o_r (21 februari 2008)

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--

107 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
tackar än en gång för grymt snabb respons och grymma svar

peace out!

/Sour

1 833 Inlägg
22 februari 2008
Sour skrev:
tjena, jag ska köpa bil och har hittat en jättefin en, problemet är att människan har smällt på nåt väldigt fult dekal liknande skit över HELA bakrutan, så det vill jag absolut inte ha kvar.

vad ska man använda för medel och vad ska man tänka på?

mvh Sour

Jag tog bort min framrutedekal med Skalpellen man skrapar spishällen med. Sen lite T-Röd.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 199 Inlägg
22 februari 2008
Använd medisinsk bensin istället för thinner eller liknande, då den inte skadar lack, plast eller gummi på samma sätt som thinner. Medisinsk bensin är även sjukt bra för att ta bort själva klistret.. De flesta rekondfirmor och använder sig av det.. Går att köpa på apoteket för en mindre penning.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 februari 2008
glömde bort, finns även (hör o häpna) ett bra limborttagningsmedel på biltema som heter label off, luktat citron dessutom smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 februari 2008
master_lars skrev:
Använd medisinsk bensin istället för thinner eller liknande, då den inte skadar lack, plast eller gummi på samma sätt som thinner. Medisinsk bensin är även sjukt bra för att ta bort själva klistret.. De flesta rekondfirmor och använder sig av det.. Går att köpa på apoteket för en mindre penning.

Menar du inte kemisk bensin? Låter konstigt att en läkare skulle använda bensin i medicinskt syfte tongue

Jag körde iaf med hårtork på en bil och ett par vassa naglar, sen tvätta man bort eventuella rester, mer värme, mindre lim o fixa me sen, tänk på de..

3 390 Inlägg
22 februari 2008
sir_daniel skrev:
glömde bort, finns även (hör o häpna) ett bra limborttagningsmedel på biltema som heter label off, luktat citron dessutom smile

Tänkte precis skriva det... Funkar faktiskt... Har använt LabelOff ett flertal ggr...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 februari 2008
label off från kjell o co ska man dock inte använda, kan va värt att nämna, för de skadar lacken, men biltemas e okej

107 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
tack än en gång för alla svar big_smile

ha en trevlig helg och kör försiktigt

mvh sour

Tomten
1 065 Inlägg
23 februari 2008
isskrapa och minusgrader ute funkar oxå smile
gjorde jag när jag sålde min gammla bil.
skrpade rutan när det var frost ute så lossnade allt

1 418 Inlägg
23 februari 2008
Tomten skrev:
isskrapa och minusgrader ute funkar oxå smile
gjorde jag när jag sålde min gammla bil.
skrpade rutan när det var frost ute så lossnade allt

Fungerar hur bra som helst smile egen erfarenhet... tongue

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

4 Inlägg
23 februari 2008
värmepistol och avfettningsmedel tog jag bort dekalerna från min bil med.

a.k.a aLan.
281 Inlägg
23 februari 2008
Tog bort min framrutedekal med en isskrapa tongue

med lem
1 147 Inlägg
23 februari 2008
är det verkligen så fiffigt med värmepistol? glaset kan ju typ spricka..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2008
dallelito skrev:

Sålänge man inte värmer det som fan och sen kyler ner glaset snabbt så ska det inte vara någon fara att göra så.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

med lem
1 147 Inlägg
23 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
dallelito skrev:

Sålänge man inte värmer det som fan och sen kyler ner glaset snabbt så ska det inte vara någon fara att göra så.

okidoki

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 februari 2008
Kanske meningslös inlägg.. Me skriver ändå.. tongue

Ska man använda varmluftpistol på en bakruta (om han nu har det) med värmeslingor? man ska ju vara försiktig med rakbladet.. om man tar bort dekaler från bakrutan..
Men jag har säkert fel..

Sök