Exakt hur har du tänkte besikta med turbokonvertering? Är rätt omöjligt att få igenom en bil med turbokonvertad motor om den är nyare än -75 så vida inte motorn redan finns med turbo som t.ex en volvo lättrycksturbo osv. vilket inte m10 har. Har att göra med avgaskraven som kom -76 så ska du konverta denna bil med turbo är det nog en motor som redan har turbo som gäller alternativt plocka bort för besiktning.
Exakt hur har du tänkte besikta med turbokonvertering? Är rätt omöjligt att få igenom en bil med turbokonvertad motor om den är nyare än -75 så vida inte motorn redan finns med turbo som t.ex en volvo lättrycksturbo osv. .
Här i Finland går det att besikta med turbo. bara man har jämförelse papper från tex 325 så man byter ut tex allt inom chassiet osv förutom motorn så får man ha lika mycket hästkrafter + 20 procent. Men jag tänker ta jämförelse papper från en 320 för chassit,bromsarna och allt annat är lika på den och min så. Men man får ett så kallat ändringsbesiktad procent på bilen om man bygger om den och det får inte överstiga 50 procent. Hoppas ni fick någon klarhet i det hela. Precis som MeloveGolf sa: vi har helt andra lagar och regler här i Finland, Både bättre och sämre
BTW nu är buren färdig byggd och målad
Imorgon skall den svetsas fast i bilen och lite mål skall skvättas på fästen osv.
Här i Finland går det att besikta med turbo. bara man har jämförelse papper från tex 325 så man byter ut tex allt inom chassiet osv förutom motorn så får man ha lika mycket hästkrafter + 20 procent. Men jag tänker ta jämförelse papper från en 320 för chassit,bromsarna och allt annat är lika på den och min så. Men man får ett så kallat ändringsbesiktad procent på bilen om man bygger om den och det får inte överstiga 50 procent. Hoppas ni fick någon klarhet i det hela. Precis som MeloveGolf sa: vi har helt andra lagar och regler här i Finland, Både bättre och sämre
Över å ut
Jaha fan va nice det visste jag inte. m10 är coolt här i norr finns det några häftiga m10or som har duktigt med effekt och rätt standardprylar i botten, eller m5 stakar och vw mahle kolvar från dalhems verkar vara en vettig botten till väldigt lite pengar, lycka till!
Detta projekt ska bli kul att följa=) jobbar på adolfssons compossite och motor=)
Jassåå Kanske det är du som har gjort mina skärmar o dom andra delarna. Det blev jävligt bra passform på dem.Kan och kommer lungt rekommendera er åt alla ja känner
Ida blir det inte så mycket gjort eftersom lite skolarbete kommer emellan MEN på lördag skall den ju stå på hjulen och bakvagnen har inte jag börjat med ennu. såå... vi får se hur det blir..
Nästa vecka här jag på Cypern/Aya Napa och har en välförtjänt semester från ALLT..
Tänkte göra en uppdatering inför slutrushen imårgon och lördag. På framvagnen är det bara fjäderbenen som fattas och hela bakvagnen skall ihopplockas och dit skruvas. Lördag kväll skall den rulla på hjul och in i varmgarage så få se nu hur det blir... Hoppas i alla fall att ja hinner få den på hjul tills det
Så i nästa uppdatering kommer det massa me bilder av förhoppningsvis flyttningen..
ÄNTLIGEN!!! nu är bilen i garaget och står på egna hjul för första gången sedan mitten va sommarn. Några bilder
Redo för flyttning(presenningarna är till för att skydda bilen för det ösregna ute)
Nu är bilen där den skall vara hela vintern. När jag har kommit hem från cypern blir det inpassningar av skärmar och kjolar, men nu tänker jag ta semester...