3055
Sök

Varför firar ingen??

Med.lem
3 759 Inlägg
27 februari 2008
säger bara gravbortskone.se

(hemsida från en skola i Örebro, dock nerlagd nu)

[SKÄMT]
Senast redigerat av Mr_EmCom (27 februari 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

804 Inlägg
27 februari 2008
"Idag bor cirka 1 170 000 av Sveriges 9 miljoner invånare i Skåne. Av 100 svenskar bor alltså 13 i Skåne."

Skåne är Sverige, utan oss är ni inte ett skit. De som vill bli av med skåne borde snarare söka hjälp. wink

1 079 Inlägg
27 februari 2008
SatansWrath skrev:
Nä jag hade hellre firat om vi skåningar hade fått tillhöra danmark igen. Danmark är ett bättre o förmodligen roligare land att leva i än Sverige. Dock har vi svenskar bättre metalband än Danmark.

Mustasch, sabaton..... roll

7 120 Inlägg
27 februari 2008
Förstår inte vad folk har emot Skåne? Tycker det är väldigt bra landskap, får gärna vara kvar. big_smile

956 Inlägg
29 februari 2008
Aerodynamik skrev:
Förstår inte vad folk har emot Skåne? Tycker det är väldigt bra landskap, får gärna vara kvar. big_smile

Tror nog mest det är dialekten dom flesta inte gillar..

eldus veldus

3 113 Inlägg
29 februari 2008
golf88 skrev:
Aerodynamik skrev:

jag tror att svenska avundsjukan är framme haha.. tongue

Semper Fi

Sir Real
390 Inlägg
29 februari 2008
http://youtube.com/watch?v=KxSCrsgTa4c& … re=related
dom talar ju för f*n danska eller nått i skåne redan tongue

SkenLaddRacing
189 Inlägg
29 februari 2008
Faaan va godd de i mi skånska asså, redi pauga praudar skånska big_smile

Som nån sa tidigare det är den Svenska avundssjukan som tar inn tongue, det är inte Skåunes fel att resten av Sverige pratar med BÖGdialekt, alla ovanför Smålands gräns låter som Jonas Gardell i mina öron hihihi(hoppas ni förstår min ironi eller kanske inte tongue)

Ha de NAAAJS skåningar

Rather turboshit than NO power at all.

Överladdad!
530 Inlägg
29 februari 2008
nej fy fan gräv bort skåne  tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
29 februari 2008
KG skrev:
Shit, visste inte att det fanns ett sånt hat mot oss skåningar... Ska väl ta o komma ihåg det nästa  gång någon icke-skåning ber som hjälp eller nåt. cool

nepp, de finns de inte heller.. dock massa 14-åriga finniga datanördar finns, o dem sitter o säger sådant enbart för att dom inte har nått annat för sig.. dom förstår ju tex inte att vi slogs för landet och har offrat mkt för det?.. dom förstår nog heller inte de att vi inte klarar oss utan skåne..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5nska_kriget
cool
Senast redigerat av richardoo290 (29 februari 2008)

804 Inlägg
29 februari 2008
golf88 skrev:
Aerodynamik skrev:

"Dom flesta" 13% av sveriges befolkning är skåningar, är väl nästan bara stockholm som har fler invånare? Så varför tracka på den dialekten som är 2-3:e störst i landet? Är ju knappast som att vi är någon minoritet...

874 Inlägg
29 februari 2008
Alla gillar väl Skåne och Skåningar?

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

kör raggar traktor
203 Inlägg
29 februari 2008
PushedRay skrev:
http://youtube.com/watch?v=KxSCrsgTa4c&feature=related

De e för fan österlens-nytt... så jävla roligt o lyssna på... big_smile

Burn tire not your soul

804 Inlägg
29 februari 2008
saab_viggen12 skrev:
PushedRay skrev:
http://youtube.com/watch?v=KxSCrsgTa4c&feature=related

De e för fan österlens-nytt... så jävla roligt o lyssna på... big_smile

Undrar om övriga sverige ens fattar hur stor skillnad det är mellan olika platser här i skåne, österlen, trelleborg/ystad, Lünd, och "bond-skånska". Är ju mer skillnader på skånska och skånska än skånska och rikssvenska. big_smile

1 217 Inlägg
29 februari 2008
Skåne. Hmm, det är väll bara bônner å "nysvenskar" där?

152 Inlägg
29 februari 2008
Om jag inte har helt fel,så e ju Skåne redan danskt egentligen. Vid freden på Brömsebro nå´ngång setonhundrakörtikull,så övertog vi bara Skåne,Halland å nåt mer i hundra år-för att sen återlämna dessa! Jag bara undrar varför det inte sker-papperslappen finns ju i Riksarkivet.....lol

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
29 februari 2008
SevilleDiesel skrev:
Om jag inte har helt fel,så e ju Skåne redan danskt egentligen. Vid freden på Brömsebro nå´ngång setonhundrakörtikull,så övertog vi bara Skåne,Halland å nåt mer i hundra år-för att sen återlämna dessa! Jag bara undrar varför det inte sker-papperslappen finns ju i Riksarkivet.....lol

har läst om det... finns inget fredsavtal.. vilket innebär att vi fortfarande ligger i krig med danmark.. o de har vi gjort i ca 350 år tongue ha ha.... Lite tufft ;P

Sump Runk Rätt O Slätt!

804 Inlägg
29 februari 2008
HyperSonica skrev:
SevilleDiesel skrev:

har läst om det... finns inget fredsavtal.. vilket innebär att vi fortfarande ligger i krig med danmark.. o de har vi gjort i ca 350 år tongue ha ha.... Lite tufft ;P

Så om alla svenskar emigrerar till skåne och alla skåningar emigrerar till danmark så är vi mycket större. wink Det stoppar förvisso inte den löjliga "mobbningen" av "skåningar", för då är vi "danskar" i 87% av sveriges befolkning. Skit också, skåningar är ett hemlöst folk, utstötta överallt. ;(

Edit:
Vad fan betalar vi då skatt till er för?! Revolt! Inget land ingen skatt! Ge tillbaka de 100k++kr jag skattade förra året era jävla tjuvar!!!!
Senast redigerat av baaki (29 februari 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 mars 2008
HyperSonica skrev:
SevilleDiesel skrev:

dom kan ju "försöka" ta tillbaka skåne om de nu e så viktigt.. lol
de skulle ta 5min så skulle vi kunna erövra hela danmark cool

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
1 mars 2008
richardoo290 skrev:
HyperSonica skrev:
SevilleDiesel skrev:

dom kan ju "försöka" ta tillbaka skåne om de nu e så viktigt.. lol
de skulle ta 5min så skulle vi kunna erövra hela danmark cool

Ja för vårat försvar är ju SÅ jävla bra. Vi har ju alltid PBV 302, med den kan vi ta över hela världen på ett par dagar!
http://www.soldf.com/images/s_eaq.jpg

Sök