Nä jag hade hellre firat om vi skåningar hade fått tillhöra danmark igen. Danmark är ett bättre o förmodligen roligare land att leva i än Sverige. Dock har vi svenskar bättre metalband än Danmark.
Faaan va godd de i mi skånska asså, redi pauga praudar skånska
Som nån sa tidigare det är den Svenska avundssjukan som tar inn , det är inte Skåunes fel att resten av Sverige pratar med BÖGdialekt, alla ovanför Smålands gräns låter som Jonas Gardell i mina öron hihihi(hoppas ni förstår min ironi eller kanske inte )
Shit, visste inte att det fanns ett sånt hat mot oss skåningar... Ska väl ta o komma ihåg det nästa gång någon icke-skåning ber som hjälp eller nåt.
nepp, de finns de inte heller.. dock massa 14-åriga finniga datanördar finns, o dem sitter o säger sådant enbart för att dom inte har nått annat för sig.. dom förstår ju tex inte att vi slogs för landet och har offrat mkt för det?.. dom förstår nog heller inte de att vi inte klarar oss utan skåne..
Förstår inte vad folk har emot Skåne? Tycker det är väldigt bra landskap, får gärna vara kvar.
Tror nog mest det är dialekten dom flesta inte gillar..
"Dom flesta" 13% av sveriges befolkning är skåningar, är väl nästan bara stockholm som har fler invånare? Så varför tracka på den dialekten som är 2-3:e störst i landet? Är ju knappast som att vi är någon minoritet...
http://youtube.com/watch?v=KxSCrsgTa4c&feature=related dom talar ju för f*n danska eller nått i skåne redan
De e för fan österlens-nytt... så jävla roligt o lyssna på...
Undrar om övriga sverige ens fattar hur stor skillnad det är mellan olika platser här i skåne, österlen, trelleborg/ystad, Lünd, och "bond-skånska". Är ju mer skillnader på skånska och skånska än skånska och rikssvenska.
Om jag inte har helt fel,så e ju Skåne redan danskt egentligen. Vid freden på Brömsebro nå´ngång setonhundrakörtikull,så övertog vi bara Skåne,Halland å nåt mer i hundra år-för att sen återlämna dessa! Jag bara undrar varför det inte sker-papperslappen finns ju i Riksarkivet.....
Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!
Om jag inte har helt fel,så e ju Skåne redan danskt egentligen. Vid freden på Brömsebro nå´ngång setonhundrakörtikull,så övertog vi bara Skåne,Halland å nåt mer i hundra år-för att sen återlämna dessa! Jag bara undrar varför det inte sker-papperslappen finns ju i Riksarkivet.....
har läst om det... finns inget fredsavtal.. vilket innebär att vi fortfarande ligger i krig med danmark.. o de har vi gjort i ca 350 år ha ha.... Lite tufft ;P
har läst om det... finns inget fredsavtal.. vilket innebär att vi fortfarande ligger i krig med danmark.. o de har vi gjort i ca 350 år ha ha.... Lite tufft ;P
Så om alla svenskar emigrerar till skåne och alla skåningar emigrerar till danmark så är vi mycket större. Det stoppar förvisso inte den löjliga "mobbningen" av "skåningar", för då är vi "danskar" i 87% av sveriges befolkning. Skit också, skåningar är ett hemlöst folk, utstötta överallt. ;(
Edit: Vad fan betalar vi då skatt till er för?! Revolt! Inget land ingen skatt! Ge tillbaka de 100k++kr jag skattade förra året era jävla tjuvar!!!!
dom kan ju "försöka" ta tillbaka skåne om de nu e så viktigt.. de skulle ta 5min så skulle vi kunna erövra hela danmark
dom kan ju "försöka" ta tillbaka skåne om de nu e så viktigt.. de skulle ta 5min så skulle vi kunna erövra hela danmark
Ja för vårat försvar är ju SÅ jävla bra. Vi har ju alltid PBV 302, med den kan vi ta över hela världen på ett par dagar!