2918
Sök

nån som blivit stoppad av polisen för aluvinge

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 februari 2008
akakaboto skrev:
har fått denna förklaring på "osthyvlar" att om man kör på en människa så ska han inte fastna i vingen om det är så att han flyger över bilen.

Nej, för har man flygit över bilen så har man väl per definition inte kommit i kontakt med den efter kollisionen? big_smile wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

9 108 Inlägg
27 februari 2008
Alex_side blev stannad för det, det blev böter men kommer inte ihåg hur mycket riktigt.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
27 februari 2008
Jongen skrev:
Jag fick min bil igen besiktningen med den vingen som sitter på nu... De diskuterade den ett tag, men det gick....

är det den som du har på skodan du menar så är den ju inte av aluminium utan plats och går sönder vid eventuell påkörning av folk

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

1 067 Inlägg
27 februari 2008
Osthyvlar är ett välkommet avbrott i vardagen..  Jag brukar garva högt när jag ser den lol

Det finns några få vagnar som får ha osthyvel men då pratar man extremare bilar än de brukar sitta på och en motoreffekt över 300hk wink (Minst!)

341 Inlägg
28 februari 2008
ToBe skrev:
Jongen skrev:
Jag fick min bil igen besiktningen med den vingen som sitter på nu... De diskuterade den ett tag, men det gick....

är det den som du har på skodan du menar så är den ju inte av aluminium utan plats och går sönder vid eventuell påkörning av folk

Jo, den e iof. i plast, och limmad på rutan. Men den borde ju inte vara godkän efterssom det är en 04, eller? En massa luddiga lagar om sånt, tror inte att besiktningsmännen har full koll på allt heller....

Sök