3230
Sök

Larmstrul SAAB 9-5 -03

8 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Någon som vet några vanlinga fel på larmet ovan nämnda bil ? Min bil började nämligen larma idag helt utan vidare och nu kan jag inte låsa den för då hoppar larmet igång efter två till tio minuter, typiskt att det ska ske på en fredag också. Läste i instruktionsboken att det finns glasskross-sensor i bakre taklyset och att man kunde inaktivera detta genom att hålla in "nightpanel"-knappen en stund. Prova detta för att ev. kunna utesluta den sensorn men ingenting hände... Ska väl skicka in den på diagnos på måndag men det är ju inte kul o ha en olåst bil hela helgen.

Så om någon har några tips och/eller trix så välkomnas dessa!

Mvh, L-O Larsson

10 Inlägg
29 februari 2008
Jag har på min bil en knapp vid lampan fram i taket, en knapp där jag kan stänga av samt sätta igång glaskross larmet, har haft liknande problem, men tryckte lite på knappen, och vips så fungerade det.

Raas - Med reservation för eventuella tryck och tyck fel.

8 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
hmm tycker jag borde sett en sån knapp men jag får la kolla smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 mars 2008
Kollat batteriet i fjärren ??

Kan ju vara något sånt löjligt, man vet inte. Prova byta batteriet i fjärren eller åtminstonde testa det så du vet att det ger den ström fjärren ska ha.

Och sen förstår jag inte vad du skriver riktigt, "nu kan jag inte låsa den för då hoppar larmet igång efter två till tio minuter", det är väl bara bra om larmet går igång ?  tongue

Antar att du menar att larmet börjar tjuta efter en stund om du låser bilen smile

Prova annars som en nödåtgärd att stänga av larmet helt, har för mig att det ska gå att göra på något sätt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

8 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Jajjemen! Larmet börjar tjuta efter alltifrån 30 sek till tja.. typ 20 minuter, känns som en glappkontakt nånstans eller defekt sensor wink

Sök