2242
Sök

Farbror BLÅ tog kortet mitt igår!!!

5 198 Inlägg
2 mars 2008
#21
Jag vet det billigaste,,, håll hastigheten cool nu påstår jag inte att jag gör det jämt.. men det är ju det billigaste

1 532 Inlägg
2 mars 2008
#22
Det där med att pistolen kalibreras det är ju ett skämt jag åkte dit med en traktor i en fartkontroll o hade kört 68km/h!


.......
2 655 Inlägg
2 mars 2008
#23
snacka om jävla dubbelmoral. kan alla sluta klaga, ni e faan inte bättre själv, vet att många e snabb att hugga men är inte bättre själv. kan själv erkänna att jag har kört på tok för fort på 90-110 vägar, men gör de då de inte är massa trafik samt hus i närheten.

menmen ibland har man otur, bara ta smällen och plocka fram cykeln...

Jackass
799 Inlägg
2 mars 2008
#24
lundwall skrev:
Kan vi inte få in trafikpoliser som ger böter till de som skapar menlösa trådar om hur Darwin äger upp deras taskiga genpool?
Eller spöstraff till idioter som bevisligen inte fått med sig dom bitarna ur genpolen som hjälper dom visa förståelse för andra människors lidande, vare sig man har gjort fel eller inte så är det väll bättre att han skriver ett par melösa rader i ett forum och släpper ut ilskan den vägen än att han tar ut det genom att greppa ett järnrör och leta rätt på ett patetiskt fån som dig.

Sen så att dom ens orkar stå och gnälla på ngt så barnsligt som blinkersen i samband medd att dom körkortsberövat människan visar ju klart och tydligt på vad det är för typ av poliser han hade och göra med, förmodligen samma typ av personer som dig lundwall!


Beklagar verkligen förlusten nozzen.
Senast redigerat av Hunted (2 mars 2008)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Fattig student
1 282 Inlägg
2 mars 2008
#25
Håller med beemern...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

7 100 Inlägg
2 mars 2008
#26
körde 80 på 50 med oskattad bil!trodde på engång att kortet skulle ryka,men icke smile
fast då stod dom inte med laser,utan dom åkte bakom mej med civilen!

och polisen gör ju sitt jobb bara,för att göra våra vägar säkrare!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

399 Inlägg
2 mars 2008
#27
Surt sad men det e ju miljövänligt att ta cyckeln =S

VOLVO for life

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
2 mars 2008
#28
Jag fattar inte var ni träffar några otrevliga poliser, jag har BARA träffat TREVLIGA poliser. De kanske har gett mig bötre men har alltid varit trevliga mot mig.

Du kommer spara de pengarna som du blir av med i böter, du behöver ju inte tanka eller ha bilen försäkrad under tiden!! Se det positivt, kanske får lite träning på cyklen oxå ;P

mvh Dennis


342 Inlägg
2 mars 2008
#29
du låg 31km/h för fort så det är juh inget att gnälla om gjort är gjort bara te att bita i det sura äpplet


Yrkesförare
1 073 Inlägg
2 mars 2008
#30
Thats life. Visst fan gillar jag med att trycka på gasen men jag är medveten om risken och skulle jag åka dit har jag bara mig själv att skylla. Så sluta gnäll och ta straffet som en man!

Cruel
2 mars 2008
#31
whitesnake skrev:
Jag fattar inte var ni träffar några otrevliga poliser, jag har BARA träffat TREVLIGA poliser. De kanske har gett mig bötre men har alltid varit trevliga mot mig.

Du kommer spara de pengarna som du blir av med i böter, du behöver ju inte tanka eller ha bilen försäkrad under tiden!! Se det positivt, kanske får lite träning på cyklen oxå ;P

mvh Dennis
Precis.
Poliser kör ofta "behandla andra som du själv vill bli behandlad"
e du schysst mot dom så e dom schyssta tillbaka alltid varit så med dem jag träffat.
och som dennis säger så e ju bensinen tokmycket pengar man tjänar in på.

Sen tycker jag att det räcker med att "ja du körde för fort" inlägg då jag tror han har fattat det efter 3 sidor..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 mars 2008
#32
lika bra o va miljövänlig nu i några månader:D

sen va lite mindre tung på höger foten:D


Muttley
2 mars 2008
#33
X40Mackan skrev:
skit i det kör ändå  synd att dom stog där. jag tycker dom ska ha lite hjärta snutarna!  finns ju andra idioter som ska åka dit som dom  ska ta i stället för en bilintreserad kille. tycker dom kan skippa lasen å ta in mer bilar å låta folk blåsa...!
bättre han kör ändå smile får ännu mer böter när han blir tagen smile




men jag tycker att man får skylla sig själv smile jag hade inte gnällt för fem öre om jag blivit av med körkortet, för då sparar jag ju istället pengar och tar cykeln/tåg/buss smile

3 235 Inlägg
2 mars 2008
#34
lundwall skrev:
engolf skrev:
Jag tycker att de var allt för jävliga mot dig...
På vilket sätt är det att vara jävlig om man som polis sätter dit någon som kör på tok för fort?

engolf skrev:
Jag har också stött på poliser som varit allmänt otrevliga. Det finns många av de som leker hjältar och är bara ute efter att få sätta dit ungdomar, surt...sad
På vilket sätt är poliserna otrevliga mot honom här? Han körde för fort och hade olagliga ljus på bilen, vilket gav honom ombesiktning - eftersom bilen är besiktigad med andra ljus. Däremot hoppas jag verkligen på att många fler poliser skulle få som enda uppgift att rensa bort volvoraggarslödder från vägarna.

engolf skrev:
Man vet ju att dagens polismän verkligen anstränger sig och ibland använder upp till hälften av sin hjärnkapasitet (dvs den ena hjärncellen), men när det gäller en kilometer över gränsen, så ska man ta förnuften i akt, och inte regelboken, vi är ju alla människor trotts allt.
Om han blir klockad för 121km/h så körde han garanterat 124km/h eller mer, och hans mätare bör ha visat dryga 130. Tror du dessutom på fullaste allvar att man kan komma igenom polishögskolan och gå till yttre tjänst och vara ointelligent? När han dessutom frågar om han har kört för fort eller om polisen var barnslig, så är det nog inte polisens intelligens du ska ifrågasätta.

engolf skrev:
Jag vet inte om du är tidigare straffad, om inte ville de säkert bara sätta dit dig av någon anledning.
Jag har en rätt bra anledning; han bröt mot lagen.

engolf skrev:
Det kanske finns sätt att överklaga detta? Typ om de glömt att kalibrera laserpistolen, eller om det var dimmigt/regnade...
Pistolen kalibreras en eller flera ggr på varje mättillfälle. Nyare pistoler autokalibrerar sig innan och efter varje mätning. På vilket sätt påverkas en lasermätning av regn och/eller dimma?
Kan inte påstå att de poliser jag har stött på var väldigt inteligenta. Trångsynta, ja.

Dimma/regn har en påverkan på mätningarna med laserpistol. Finns flera fall där personen har frikänts på grund av dåliga väderförhållanden.


Bil/Lastbil/maskin mekaniker
148 Inlägg
2 mars 2008
#35
du körde för fort så? varför skulle dom inte bötfälla dig/ta kortet? klart dom kunde förbisett lagen, men det är trots allt deras jobb.  men surt är det ju sad

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.

markholm
2 mars 2008
#36
whitesnake skrev:
Jag fattar inte var ni träffar några otrevliga poliser, jag har BARA träffat TREVLIGA poliser. De kanske har gett mig bötre men har alltid varit trevliga mot mig.

Du kommer spara de pengarna som du blir av med i böter, du behöver ju inte tanka eller ha bilen försäkrad under tiden!! Se det positivt, kanske får lite träning på cyklen oxå ;P

mvh Dennis
Dennis, har du tappat körkortet? Du var ju ute och cyklade häromdagen! big_smile

lundwall
2 mars 2008
#37
Hunted skrev:
Eller spöstraff till idioter som bevisligen inte fått med sig dom bitarna ur genpolen som hjälper dom visa förståelse för andra människors lidande, vare sig man har gjort fel eller inte så är det väll bättre att han skriver ett par melösa rader i ett forum och släpper ut ilskan den vägen än att han tar ut det genom att greppa ett järnrör och leta rätt på ett patetiskt fån som dig.
Lidande? Nej, helt korrekt. Jag ser ingen anledning att visa andra människor förstående för deras lidande, särskilt inte människor jag faktiskt inte känner alls. Deras lidannde blir knappast bättre för att jag sitter och puttenuttar dem. Men i det här specifika fallet så skrattar jag gärna högt. Man ska nog inte ha körkort om man ställer en sån avslutande fråga. Men jag tycker du ska prata med någon, du verkar ha väldigt starka aggressioner. Polen har jag inga gener från.

Hunted skrev:
Sen så att dom ens orkar stå och gnälla på ngt så barnsligt som blinkersen i samband medd att dom körkortsberövat människan visar ju klart och tydligt på vad det är för typ av poliser han hade och göra med, förmodligen samma typ av personer som dig lundwall!
Barnsligt? Det finns väl ändå lagar av en anledning. Polisen är den myndighet som har i uppgift att se till att lagar åtföljs, och stjärtknulla och bötfälla de som inte följer dem. Tycker man inte om de lagar som finns idag, så är det fritt upp till var och en att göra något åt det genom de kanaler man använder i en demokrati. Det är det fina med Sverige, vem fan som helst kan bli statsminister.

798 Inlägg
2 mars 2008
#38
Det finns massvis av trevliga poliser, mycket sällan de är barnsliga! Så länge man sköter sig och inte själv är barnslig vill säga...

Tycker det är jättebra att de ägnar tiden åt fortkörning, rutinkontroller, ta fast rayyfyllerister osv. Att de dessutom håller extra bra koll på äldre bilar (som av naturliga skäl är farligare på de flesta sätt) borde väl ses som positivt?

Däremot kan jag tycka att det är larvigt att de ger böter eller ombesiktningar för "fel färg" på lampor, bakvingar och breda fälgar. Extremt onödigt att de ska lägga tid på dessa saker som omöjligt kan påverka andra trafikanter i stor utsträckning... Min far fick böter för att han hade Celis-ringar i sina Hella-extraljus här om veckan. Varför?! När skadade det att ha "för många" positionsljus.

Lite off-topic, men skyll för allt i världen inte på poliserna för fortkörning! DET är barnsligt... (räknar med ett tiotal låga röster på min bil från de som inte delar mina åsikter)


654 Inlägg
2 mars 2008
#39
Tega skrev:
Thats life. Visst fan gillar jag med att trycka på gasen men jag är medveten om risken och skulle jag åka dit har jag bara mig själv att skylla. Så sluta gnäll och ta straffet som en man!
Precis, kunde inte sagt det bättre själv!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 mars 2008
#40
Uppträder du trevligt mot poliserna är dom trevliga mot dig, har själv träffat på dom när jag varit ute på jobb med hjullastare osv, är man trevlig mot dom är dom helvetes trevlig mot en själv, sen hade du varit lite trevligare när du mötte poliserna hade dom nog säkert kunnat ta bort 1km/h om du hade varit trevlig o sagt att du behöver kortet i jobbet osv..., men nu är de bara att ta de som de är, inget att gnälla över, gjort ärt gjort, du som gjorde de....

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -


Sök