Jag var på väg hem från jobbet, Och jag ser en mörkblå Saab komma i lite högre hastighet än min hastighet (80 på 70väg). Så jag gör som jag brukar göra blinkar in i högerfilen och låter bilen passera.
Men det var en ganska konstig saab som har 3 antenner och extra bakspeglar
Vid första rödljuset i vänsterfilen, Så står det en vit 745 Saaben sen jag. Sen när det blir grönt, Så åker 745 som vanligt och saaben efter ca:1,5-2 meter bakom 745 i ca 60meter. Sen stöter saaben på en till bil framför sej, Och han trycker även den bilen i arslet ett antal meter.
"kortar ner historen lite"
-Jag såg den där jävla saaben trycka 4 bilar i arslet,tills dom flyttade på sej.
Småförbannad och brist på bra musik så jag skickar iväg ett sms till vägverket, Och ngn minut senare får jag svaret. Bilen tillhör rikspolisstyrelsen. "utryckningen"
Nu jävlar:
Jag ringer upp 11414 och ber att få prata med ngn som är ansvarig över civilbilarna, "Blir kopplad " Jag förklarar att jag har sett den saaben med regnummer xxx000 trycka 4 bilar i röven tills dom har flyttat på sej.
- Han kanske hade en utryckning,får jag till svars.
Om han hade så bråttom,varför hade han inga blåljus och varför stannade han vid 2 rödljus varav det sista var gult när saaben kom dit.
-Det kunde hon inte svara på.
Sen frågade jag Om inte lagen gällde dom också,eftersom det ska vara ett visst avstånd till bilen som är framför.
-Det gör den svarar hon.
Sen Frågar jag igen, Om bilen var på utryckning och hade så jävla bråttom att han var tvungen att trycka 4 bilar i röven tills dom flyttar på sej. Vore det inte lägligt att ha blåljusen på då.?
Det kunde hon inte svara på,Men hon skrev ner allt och skulle framföra till vakthavande på den stationen som bilen hörde till.
Jag åkte efter bilen i ca 10min ut på essinge leden och han kunde fan ha haft blåljusen på dit, om han hade en utryckning. Jag blir iallafall förbannad på bilister som trycker än i arslet,ännu mer förbannad när det är en snut som gör det.
Diesel is the blood of satan.