supermikaela: ahaa, de var de jävligaste Men man lär sej ju mer om man måste lista ut hur allt ska sitta
Nu är dörrsidorna så gott som färdigslipade, lite handslipning kvarstår. Idag svänger jag förbi ett sadelmakeri och kollar upp om att klä dom. Bilder på dörrsidorna kommer väl när jag är hemma från stan igen, hoj
Ja som sagt i förra inlägget så blev de stan en sväng idag, men lyckan blev kort. Dom sysslar tydligen inte med dörrsidor, eller nåt annat bilrelaterat på sadelmakeriet, så jag får kolla runt lite mer.. Nån som vet av en privatperson eller ett företag som klär dörrsidor i Skellefteåområdet? Hojta isåfall. Nåja, ett par bilder på dörrsidorna blev de iaf.
Eventuellt kommer det bli 6,5or även i bakdörrarna, vad tror ni om det?
Nu har jag mest troligt hittat en som sysslar med att klä dörrsidor, så de blir att ringa imorrn
Jag har varit och mätat lite och jag funderar på att sätta 6,5" + 5,25" i framdörrarna, och ett par 6,5" i bakdörrarna. Mest för att de känns mesigt med 5,25" i bakdörrarna, och jag lär väl inte orka kränga iväg dom så man kan ju göra nåt me dom iaf. Vad tycker ni?
De var ett tag sen sist nu, litegrann har jag hunnit få gjort iaf. Dörrsidorna har varit färdigslipade i nästan en vecka, lite plåt har svetsats, lite mer ljudkomponenter har bestämts. Och jag var förbi skroten idag och handlade lite mer inredningsplast och dörrhandtag, dessutom blev de ett litet impulsköp också, en taklucka i glas. Vi får se om de blir nåt med takluckan.
ett handtag fattas som jag hade hunnit sätta dit på bilen
Nu börjar de vara dags för en update igen. Idag blev jag färdig med att byta ut värmepaketet, ska åka o hämta splinesaxeln till vänster torkare och reglaget till fläktarna ikväll också så jag kan byta ut de.
Och nu så lite bilder.. bakstycket från en originalhylla + mdf-skiva.
imponerande jobb! Keep up the good work, sitter själv med en 240GL från 88 som jag tänkt piffa till lite så denna tråd ger ju mig en massa inspiration :-)