Norbro: Tack nu vet jag vad jag ska ha som avatar
Urkas skrev:
Dammsuga datorn är en mycket god idé. Sålänge man dammsuger på rätt sätt vill säga. För det där låter som det är överhettning. Men hjälper inte det kan du ju alltid kolla hur ditt ram mår...
TBOC_Razor skrev:
Men vista är ju betydligt mer stabilt än gammla skrutt-XP, iaf för mig som har en rejäl dator som faktiskt klarar av Vista, så det är ju inte så konstigt
Nu blev jag oense med dig igen. Men sen när skulle ett nytt OS vara stabilare än ett flera år gammalt OS med x antal service packs?
Nä, jag kommer vänta ganska länge innan jag kommer börja köra Vista. Till och med M$ själva har ju erkänt att dom släppte skiten lite för snabbt...
Ja som jag sa:
TBOC_Razor skrev:
Men vista är ju betydligt mer stabilt än gammla skrutt-XP, iaf för mig som har en rejäl dator som faktiskt klarar av Vista
Om du nu har bra koll på Vista bör du ju även veta att det är ett väl dokumenterat fenomen att Vista beter sig olika på olika datorer och som sagt så är Vista *betydligt* mer stabilt än XP på just min dator.
Sen kanske det inte är likadant för dig men sånt e livet
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Patte_88 skrev:
På tal om vista ja, har det själv och efter att datorn stått på ett visst antal dagar kan jag inte högerklicka, öppna mappar osv utan att antingen stänga ner explorer eller msn, måste va nån bugg..
Det problemet hade faktiskt jag med ibland med Vista. Om du har äkta Vista så tanka ner SP1 eller en SP1 RC om nu inte SP1 har släppts ännu (har inte hållit koll på det om jag ska vara ärlig
) det kanske fixar buggen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sushikocken skrev:
Haha TBOC_Razor du e ju knappast nörd om du sitter vid Iexplorer och nöter vista... En äkta nörd kör linux, opera och proggar C++ och delphi dagarna i ända
Sry for OT
1. IE funkar fint för mig och jag är van vid det.
2. "Nöter" inte Vista, kör XP för tillfället men jag ska köra in Vista snart igen.
3. Har både Ubuntu och Kubuntu V. 7.04 + V. 7.10 för både 32- och 64-bitars datorer på fina tryckta skivor från Canonical Limited så jag har nog Ubuntu med ska du se
Fast jag föredrar tamef*n WinBlows
4. Försökte lära mig både html "back in the day", VC++ 6, Java och faen vet allt men jag har helt enkelt varken självdiciplin eller tålamod nog att sitta och läsa tjocka böcker eller dåligt skrivna web-guider för att lära mig skiten så därför kan jag inte det heller