2699
Sök

Larm på Passat drar igång direkt

6 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#1
mad

jag har en passat variant 2,8 tiptronic syncro

problemet är följande:

jag kan inte låsa bilen för då drar larmet igång....  sad

det går inte med fjärrstyrning eller manuellt vrida om låset...

alltså den låser men larmet drar igån varje gång..


HJÄLP

Körv
3 535 Inlägg
5 mars 2008
#2
pröva att koppla ur batteriet och sen på igen. Kanske raderar något fel.

Truckdriving Man

19 Inlägg
5 mars 2008
#3
kolla om det sitter någon säkring som kan vara trasig eller har ärgat! (I MOTORRUMMET)

Haeh =)

Administratör
2 978 Inlägg
5 mars 2008
#4
Åk in på närmaste vag och läs av felminnet på komfortstyrdonet..... Den borde skvallra vilken dörrkontakt det är som inte vill fungera.

En kopp av den svarta såsen...

6 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#5
:|tack för svar , kom gärna med mer förslag ....

340 Inlägg
6 mars 2008
#6
kolla så att inga sladdar som går mellan kaross och bagagelucka har knäckts av att öppna/stänga luckan


6 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#7
liten update...

kikakde på bakluckans låsmekanism ... i golvet där bygeln sitter är det 2 st fjäderbelastade flärpar som kärvade har dessa nån elektrisk funktion??

kunde nu iallafall låsa bilen när dessa gjordes rent..om luckan var i uppfällt läge och jag låste bilen och sedan slog igen luckan då gick inte larmet igång , MEN istället tokblinkar kupebelysningen med jämna mellanrum??

alltså nått är ju seriöst fel....hjälp 

tidigare ägare hade haft in den på verkstad för samma problem  = felsökning och 2 bytta låskistor = inga nya felkoder men likförbannat larmar biljäveln

mad

Administratör
2 978 Inlägg
7 mars 2008
#8
När innerbelysningen väl är släkt är det nån dörr som den inte tänds på när du öppnar den dörren?

En kopp av den svarta såsen...

6 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#9
nu börjar bitarna falla på plats tror jag wink

när jag hämtade bilen så var det blött på passargerar sidan och fick en genant förklaring att fönstret inte varit stängt när bilen tvättades 20 min innan jag kom....

idag fann jag detta inlägg ang krånglande larm på passat variant....på ett engelskt forum...

hi ken, this is a very common problem, if you lift the carpet in the passenger footwell you will probably find it is full of water. this is where the convenience control unit lies for central locking. the water will be leaking from the pollen filter housing. you will probably find that the terminals and wiring for the control unit are corroded causing eroneous alarm activation. if you take it to a VW dealer they should be able to repair it under warrantly/goodwill


antgaligen är min 99:a för gammal för garanti eller goodwill..

6 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#10

13 Inlägg
20 november 2009
#11
Hejsan alla jag beöver verkligen hjälp med larmet. Hittade ett papper i bilen,  det står vi har plockatt ut säkringen till larmet , den är tjuvkopllade ist.. Men larmet går inte ens igång. det är en Audi A4 96a cargard larmssytem...

Hjälp..

2 665 Inlägg
21 november 2009
#12
Glappande dörrkontakt kanske....

Det problemet har jag på min passat kombi.
Senast redigerat av Rickard-v (21 november 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!


Sök