kikakde på bakluckans låsmekanism ... i golvet där bygeln sitter är det 2 st fjäderbelastade flärpar som kärvade har dessa nån elektrisk funktion??
kunde nu iallafall låsa bilen när dessa gjordes rent..om luckan var i uppfällt läge och jag låste bilen och sedan slog igen luckan då gick inte larmet igång , MEN istället tokblinkar kupebelysningen med jämna mellanrum??
alltså nått är ju seriöst fel....hjälp
tidigare ägare hade haft in den på verkstad för samma problem = felsökning och 2 bytta låskistor = inga nya felkoder men likförbannat larmar biljäveln
när jag hämtade bilen så var det blött på passargerar sidan och fick en genant förklaring att fönstret inte varit stängt när bilen tvättades 20 min innan jag kom....
idag fann jag detta inlägg ang krånglande larm på passat variant....på ett engelskt forum...
hi ken, this is a very common problem, if you lift the carpet in the passenger footwell you will probably find it is full of water. this is where the convenience control unit lies for central locking. the water will be leaking from the pollen filter housing. you will probably find that the terminals and wiring for the control unit are corroded causing eroneous alarm activation. if you take it to a VW dealer they should be able to repair it under warrantly/goodwill
antgaligen är min 99:a för gammal för garanti eller goodwill..
Hejsan alla jag beöver verkligen hjälp med larmet. Hittade ett papper i bilen, det står vi har plockatt ut säkringen till larmet , den är tjuvkopllade ist.. Men larmet går inte ens igång. det är en Audi A4 96a cargard larmssytem...