För en vecka sedan sålde jag min Audi a4 1.8t B5 (150hk), den var helt original men gick jäkligt bra. Numera äger man en Volvo T-5 (211hk) helt original.
T-5:an går bra, men undrar om den vid ett stoppljus hade slagit Audin? Kollar man på pappret så tippar man ju på T-5:an. Någon som har erfarenhet får gärna berätta för mig hur racet skulle sluta, Så att jag vet om trimning är ett måste:D
Hur som helst så måste jag tillägga att a4:ans väghållning ligger ett par klasser över T-5:ans men men, det var ju stoppljus vi pratade om..
Jag kör ifrån en orginal a4 1,8t med min GLT så nog tror jag en t5a går mkt bättre än 1,8t
Sen vakna du efter den drömmen eller ???? Visst om din Glt är bra trimmad vilket jag inte har en aning om? Men orginal så har din bil inte en chans i livet.
Jag kör ifrån en orginal a4 1,8t med min GLT så nog tror jag en t5a går mkt bättre än 1,8t
Sen vakna du efter den drömmen eller ???? Visst om din Glt är bra trimmad vilket jag inte har en aning om? Men orginal så har din bil inte en chans i livet.
Ne då vaknade jag inte för jag var vaken =P en orginal a4 1,8t 150hk210nm 0-100 ca 8,5sek kör man ifrån med en 850 GLT 170hk/220nm 0-100 ca 8,9sek audin är kankse något snabbare 0-100 men inte i högre farter iaf. ja nu kör jag skiten ur en 1,8t men orginal alltså om inte min GLT gick ovanligt bra orginal =P.
850 t5 0-100 ca 7,4s orginal A4 1,8t 150hk 0-100 ca 8,5s orginal
A4an bör ligga en bit efter 0-100 och 100-200 lär den försvinna i backspegeln Chipad börjar a4an nog hänga med, men chippar man t5an så lämnas a4an igen.
Jag vet att vid ett rödljusrace så losar A4 mot en t5:a, Chippat så utmanar man bättre men som sagt orginal, så tyvärr förlorar man hur mycket man än vill!!
Jag kör ifrån en orginal a4 1,8t med min GLT så nog tror jag en t5a går mkt bättre än 1,8t
Sen vakna du efter den drömmen eller ???? Visst om din Glt är bra trimmad vilket jag inte har en aning om? Men orginal så har din bil inte en chans i livet.
Ne då vaknade jag inte för jag var vaken =P en orginal a4 1,8t 150hk210nm 0-100 ca 8,5sek kör man ifrån med en 850 GLT 170hk/220nm 0-100 ca 8,9sek audin är kankse något snabbare 0-100 men inte i högre farter iaf. ja nu kör jag skiten ur en 1,8t men orginal alltså om inte min GLT gick ovanligt bra orginal =P.
Nu har jag visserligen en 2,6 v6 men antalet hästar är ju de samma som en 1,8t, 1,8t har även något bättre vrid än min, men en 850 glt hänger inte på mig i högre farter iaf! Jag skulle tippa på att en 1,8t drar mig även i högre farter, kanske var en dålig förare i den a4:an du körde mot?
Sen vakna du efter den drömmen eller ???? Visst om din Glt är bra trimmad vilket jag inte har en aning om? Men orginal så har din bil inte en chans i livet.
Ne då vaknade jag inte för jag var vaken =P en orginal a4 1,8t 150hk210nm 0-100 ca 8,5sek kör man ifrån med en 850 GLT 170hk/220nm 0-100 ca 8,9sek audin är kankse något snabbare 0-100 men inte i högre farter iaf. ja nu kör jag skiten ur en 1,8t men orginal alltså om inte min GLT gick ovanligt bra orginal =P.
Nu har jag visserligen en 2,6 v6 men antalet hästar är ju de samma som en 1,8t, 1,8t har även något bättre vrid än min, men en 850 glt hänger inte på mig i högre farter iaf! Jag skulle tippa på att en 1,8t drar mig även i högre farter, kanske var en dålig förare i den a4:an du körde mot?
Du har bättre vrid än 1,8t 150hk/210nm har den, du har ju 225nm =P och en GLT 220nm. De kan ju hända men jag tvivlar jag körde jämnt med GLT mot en ford probe 170hk 220nm v6. Så nog vill jag se de innan jag tror de. Sen är de ju skillnad på GLT och GLT. Har kört ifrån 850 glt -92/-93 med min orginal 95 med 97a motor, när jag bytte motorn till 97a så uplevde jag att den gick mkt bättre med den, än den som satt i innan som rasade ,den hade ju förstås gått 6500 mil mer än 97a som sitter i nu. Har även hört om 850 GLT som fått strax över 180hk i bänk orginal och då börjar de närma sig 30hk mer och lite mer vrid.
Orginal 1.8t mot t5 så losar 1.8t..men med chip till 1.8t så är det hejdå t5 så var det iaf för mig mot en t5-r..
Jämför rättvist. Original mot original eller trimmat mot trimmat.
Dom spelar i lite olika klasser dessa bilar. Audin kanske känns bättre, men den är inte snabbare.
vadå rättvist ? om volvon har 61 hk mer kallar ja de knappast rättvist.. släng upp en s4 eller s6 så ska ni se på volvo torsk.. och då väger s4 an 1850 kg också lite pinsamt att bli knäckt av nästan 2 ton stor tysk..
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Jämför rättvist. Original mot original eller trimmat mot trimmat.
Dom spelar i lite olika klasser dessa bilar. Audin kanske känns bättre, men den är inte snabbare.
vadå rättvist ? om volvon har 61 hk mer kallar ja de knappast rättvist.. släng upp en s4 eller s6 så ska ni se på volvo torsk.. och då väger s4 an 1850 kg också lite pinsamt att bli knäckt av nästan 2 ton stor tysk..
Jag skrev ju att det var en dålig jämförelse, men ändå ska du ta allt fel.
Audi- och BMW-ägare är dom värsta i världen. -"Vilken tror du vinner? Volvo T5 eller BMW 320?" -"Min Volvo T5'a drar din BMW 320 lätt!" -"Men BMW M5 drar T5'an! Fan va dålig du är!"
Jämför rättvist. Original mot original eller trimmat mot trimmat.
Dom spelar i lite olika klasser dessa bilar. Audin kanske känns bättre, men den är inte snabbare.
vadå rättvist ? om volvon har 61 hk mer kallar ja de knappast rättvist.. släng upp en s4 eller s6 så ska ni se på volvo torsk.. och då väger s4 an 1850 kg också lite pinsamt att bli knäckt av nästan 2 ton stor tysk..
Jag skrev ju att det var en dålig jämförelse, men ändå ska du ta allt fel.
Audi- och BMW-ägare är dom värsta i världen. -"Vilken tror du vinner? Volvo T5 eller BMW 320?" -"Min Volvo T5'a drar din BMW 320 lätt!" -"Men BMW M5 drar T5'an! Fan va dålig du är!"