3257
Sök

Audi a4 1.8t Vs Volvo 850 T-5

Norrlänning
1 453 Inlägg
8 april 2008
#21
jerry885 skrev:
John87 skrev:
Ellertz skrev:

vadå rättvist ? om volvon har 61 hk mer kallar ja de knappast rättvist.. släng upp en s4 eller s6 så ska ni se på volvo torsk.. och då väger s4 an 1850 kg också smile lite pinsamt att bli knäckt av nästan 2 ton stor tysk..

Jag skrev ju att det var en dålig jämförelse, men ändå ska du ta allt fel.

Audi- och BMW-ägare är dom värsta i världen.
-"Vilken tror du vinner? Volvo T5 eller BMW 320?"
-"Min Volvo T5'a drar din BMW 320 lätt!"
-"Men BMW M5 drar T5'an! Fan va dålig du är!"

ägd...  smile

haha undra vem som överdriver.. en s4 an med 230 hk mot en volvo med 226, men istället överdriver vi med en M5a...   och oj ja vart ägd, kallar du de ägning har du aldrig sett ett riktig ägning.. wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Norrlänning
1 453 Inlägg
8 april 2008
#22
jerry885 skrev:
John87 skrev:
Ellertz skrev:

vadå rättvist ? om volvon har 61 hk mer kallar ja de knappast rättvist.. släng upp en s4 eller s6 så ska ni se på volvo torsk.. och då väger s4 an 1850 kg också smile lite pinsamt att bli knäckt av nästan 2 ton stor tysk..

Jag skrev ju att det var en dålig jämförelse, men ändå ska du ta allt fel.

Audi- och BMW-ägare är dom värsta i världen.
-"Vilken tror du vinner? Volvo T5 eller BMW 320?"
-"Min Volvo T5'a drar din BMW 320 lätt!"
-"Men BMW M5 drar T5'an! Fan va dålig du är!"

ägd...  smile

Du var en seriös kille.. ditt första foruminlägg blev "ägd", hmm.. du måste då ha ett fint liv smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

407 Inlägg
8 april 2008
#23
Har för mig att 1,8t har 245 i vrid, fast jag kan ju så klart ha fel:P

338 Inlägg
8 april 2008
#24
Kayhan skrev:
Har för mig att 1,8t har 245 i vrid, fast jag kan ju så klart ha fel:P

Nej 150hk har 210 har kollat upp det.
Senast redigerat av Mange_GVe (8 april 2008)


407 Inlägg
8 april 2008
#25
Jahapp:P trodde vw`s 1,8t motorer hade 210 i vrid men audis hade 245, men då har jag fel då big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 april 2008
#26
Hade nog alla i VW koncernen varit förbannade på Audi om de plocka ur mer vrid ur samma motorer wink
Senast redigerat av Mortalis (8 april 2008)


Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 april 2008
#27
Mange_GVe skrev:
Ellertz skrev:
7.4 är för en vanlig 2.3... 2.0 går mkt sämre tongue

är det 2,0 vi snackar om? =P

Hamen ser du.

Han skriver att han har 211 hk i sin T5:a och då är det en 2,0 liters.

I do it my way

735 Inlägg
8 april 2008
#28
Audi A4 1.8 Turbo
0 - 80 km/h     6,1 s
0 - 100 km/h     8,6 s
0 - 120 km/h     12,2 s
0 - 140 km/h     16,3 s
0 - 160 km/h     22,3 s
0 - 180 km/h     31,2 s

100-160 --->13.7

Volvo 850 GLT 2.5 Limousine
0 - 80 km/h     6,5 s
0 - 100 km/h     9,3 s
0 - 120 km/h     13,4 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     - s
0 - 160 km/h     25,5 s
0 - 180 km/h     37,6 s

100-160 --->16.2

Volvon blir ägd av Audin. PUNKT!

Edit, nu menar jag tråden i tråden om 1.8t vs glt. En t5 läxar tom upp en chippad a4a det kan jag skriva under av egen erfarenhet...

Kan ju skriva upp ltie tider för t5an åxå för skoj skull:D

0 - 80 km/h     5,4 s
0 - 100 km/h     7,1 s
0 - 120 km/h     9,9 s
0 - 140 km/h     12,9 s
0 - 160 km/h     17,6 s
Senast redigerat av tobee (8 april 2008)

338 Inlägg
8 april 2008
#29
tobee skrev:
Audi A4 1.8 Turbo
0 - 80 km/h     6,1 s
0 - 100 km/h     8,6 s
0 - 120 km/h     12,2 s
0 - 140 km/h     16,3 s
0 - 160 km/h     22,3 s
0 - 180 km/h     31,2 s

100-160 --->13.7

Volvo 850 GLT 2.5 Limousine
0 - 80 km/h     6,5 s
0 - 100 km/h     9,3 s
0 - 120 km/h     13,4 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     - s
0 - 160 km/h     25,5 s
0 - 180 km/h     37,6 s

100-160 --->16.2

Volvon blir ägd av Audin. PUNKT!

Edit, nu menar jag tråden i tråden om 1.8t vs glt. En t5 läxar tom upp en chippad a4a det kan jag skriva under av egen erfarenhet...

Kan ju skriva upp ltie tider för t5an åxå för skoj skull:D

0 - 80 km/h     5,4 s
0 - 100 km/h     7,1 s
0 - 120 km/h     9,9 s
0 - 140 km/h     12,9 s
0 - 160 km/h     17,6 s

Betvivlar jag starkt tongue men som sagt skilland på glt och glt min kanske gick ovanligt bra.
De du hänvisar till måste vara för kombi versionen har sett helt andra siffror  0-100 8,9s osv.
MOTOR: Rak 5cyl, slagvolym 2 435 cm3. Max effekt 125 kW (170 hk) vid 6 200 r/min. Max vridmoment 220 Nm vid 3 300 r/min. KRAFTÖVERFÖRING: Framhjulsdrift. Manuell 5 vxl. MÅTT & VIKT: Längd 4 660, bredd 1 760, höjd 1 400 mm. Tank 73 l. Tjvikt 1 420 kg. BRÄNSLEFÖRBRUKNING: Landsväg 6,1 stad 11,2 blandat 8,9 l/100 kml. PRESTANDA: Acc 0-100 8,9s PUNKT! Och i högre farter piskar 850 T5an 2,3 även en chippad 1,8t som sagt. t5 2,0 är ju betydligt slöare vad jag har hört.
Senast redigerat av Mange_GVe (8 april 2008)


Norrlänning
1 453 Inlägg
8 april 2008
#30
Mange_GVe skrev:
tobee skrev:
Audi A4 1.8 Turbo
0 - 80 km/h     6,1 s
0 - 100 km/h     8,6 s
0 - 120 km/h     12,2 s
0 - 140 km/h     16,3 s
0 - 160 km/h     22,3 s
0 - 180 km/h     31,2 s

100-160 --->13.7

Volvo 850 GLT 2.5 Limousine
0 - 80 km/h     6,5 s
0 - 100 km/h     9,3 s
0 - 120 km/h     13,4 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     - s
0 - 160 km/h     25,5 s
0 - 180 km/h     37,6 s

100-160 --->16.2

Volvon blir ägd av Audin. PUNKT!

Edit, nu menar jag tråden i tråden om 1.8t vs glt. En t5 läxar tom upp en chippad a4a det kan jag skriva under av egen erfarenhet...

Kan ju skriva upp ltie tider för t5an åxå för skoj skull:D

0 - 80 km/h     5,4 s
0 - 100 km/h     7,1 s
0 - 120 km/h     9,9 s
0 - 140 km/h     12,9 s
0 - 160 km/h     17,6 s

Betvivlar jag starkt tongue men som sagt skilland på glt och glt min kanske gick ovanligt bra.
De du hänvisar till måste vara för kombi versionen har sett helt andra siffror  0-100 8,9s osv.
MOTOR: Rak 5cyl, slagvolym 2 435 cm3. Max effekt 125 kW (170 hk) vid 6 200 r/min. Max vridmoment 220 Nm vid 3 300 r/min. KRAFTÖVERFÖRING: Framhjulsdrift. Manuell 5 vxl. MÅTT & VIKT: Längd 4 660, bredd 1 760, höjd 1 400 mm. Tank 73 l. Tjvikt 1 420 kg. BRÄNSLEFÖRBRUKNING: Landsväg 6,1 stad 11,2 blandat 8,9 l/100 kml. PRESTANDA: Acc 0-100 8,9s PUNKT! Och i högre farter piskar 850 T5an 2,3 även en chippad 1,8t som sagt. t5 2,0 är ju betydligt slöare vad jag har hört.

vilket jäkla snack de var om din glt.... kan du inte bara acceptera att a4 an går bättre? ja accepterar att en m5a knäcker min tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

735 Inlägg
9 april 2008
#31
Mange_GVe skrev:
tobee skrev:
Audi A4 1.8 Turbo
0 - 80 km/h     6,1 s
0 - 100 km/h     8,6 s
0 - 120 km/h     12,2 s
0 - 140 km/h     16,3 s
0 - 160 km/h     22,3 s
0 - 180 km/h     31,2 s

100-160 --->13.7

Volvo 850 GLT 2.5 Limousine
0 - 80 km/h     6,5 s
0 - 100 km/h     9,3 s
0 - 120 km/h     13,4 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     - s
0 - 160 km/h     25,5 s
0 - 180 km/h     37,6 s

100-160 --->16.2

Volvon blir ägd av Audin. PUNKT!

Edit, nu menar jag tråden i tråden om 1.8t vs glt. En t5 läxar tom upp en chippad a4a det kan jag skriva under av egen erfarenhet...

Kan ju skriva upp ltie tider för t5an åxå för skoj skull:D

0 - 80 km/h     5,4 s
0 - 100 km/h     7,1 s
0 - 120 km/h     9,9 s
0 - 140 km/h     12,9 s
0 - 160 km/h     17,6 s

Betvivlar jag starkt tongue men som sagt skilland på glt och glt min kanske gick ovanligt bra.
De du hänvisar till måste vara för kombi versionen har sett helt andra siffror  0-100 8,9s osv.
MOTOR: Rak 5cyl, slagvolym 2 435 cm3. Max effekt 125 kW (170 hk) vid 6 200 r/min. Max vridmoment 220 Nm vid 3 300 r/min. KRAFTÖVERFÖRING: Framhjulsdrift. Manuell 5 vxl. MÅTT & VIKT: Längd 4 660, bredd 1 760, höjd 1 400 mm. Tank 73 l. Tjvikt 1 420 kg. BRÄNSLEFÖRBRUKNING: Landsväg 6,1 stad 11,2 blandat 8,9 l/100 kml. PRESTANDA: Acc 0-100 8,9s PUNKT! Och i högre farter piskar 850 T5an 2,3 även en chippad 1,8t som sagt. t5 2,0 är ju betydligt slöare vad jag har hört.

Dessa siffror är taget från http://www.einszweidrei.de/, mätt med riktigt utrustning av auto motor und sport. 0-100 är verkligen ingen bra mätmetod att jämföra prestanda. Jämför istället som i detta fall 100-160, där påverkar inte skickligheten på föraren på samma sätt.

GLTn enligt detta test är en sedan, kombin är ännu slöare... Jag tror snarare att audin du körde mot hade(som många andra 1.8T) en kass lmm som gjorde att den gick skit! Har själv kört flertalet GLT när jag jobbade på Volvo, samt att jag har ägt en och kört flera 1.8T. Så jag vet också av egen erfarenhet att GLTn är kännbart tröttare(medelbilen)... Just face it

7 Inlägg
9 april 2008
#32
tyvärr loosar audin men inte med chip smile

338 Inlägg
9 april 2008
#33
Ellertz skrev:
Mange_GVe skrev:
tobee skrev:
Audi A4 1.8 Turbo
0 - 80 km/h     6,1 s
0 - 100 km/h     8,6 s
0 - 120 km/h     12,2 s
0 - 140 km/h     16,3 s
0 - 160 km/h     22,3 s
0 - 180 km/h     31,2 s

100-160 --->13.7

Volvo 850 GLT 2.5 Limousine
0 - 80 km/h     6,5 s
0 - 100 km/h     9,3 s
0 - 120 km/h     13,4 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     - s
0 - 160 km/h     25,5 s
0 - 180 km/h     37,6 s

100-160 --->16.2

Volvon blir ägd av Audin. PUNKT!

Edit, nu menar jag tråden i tråden om 1.8t vs glt. En t5 läxar tom upp en chippad a4a det kan jag skriva under av egen erfarenhet...

Kan ju skriva upp ltie tider för t5an åxå för skoj skull:D

0 - 80 km/h     5,4 s
0 - 100 km/h     7,1 s
0 - 120 km/h     9,9 s
0 - 140 km/h     12,9 s
0 - 160 km/h     17,6 s

Betvivlar jag starkt tongue men som sagt skilland på glt och glt min kanske gick ovanligt bra.
De du hänvisar till måste vara för kombi versionen har sett helt andra siffror  0-100 8,9s osv.
MOTOR: Rak 5cyl, slagvolym 2 435 cm3. Max effekt 125 kW (170 hk) vid 6 200 r/min. Max vridmoment 220 Nm vid 3 300 r/min. KRAFTÖVERFÖRING: Framhjulsdrift. Manuell 5 vxl. MÅTT & VIKT: Längd 4 660, bredd 1 760, höjd 1 400 mm. Tank 73 l. Tjvikt 1 420 kg. BRÄNSLEFÖRBRUKNING: Landsväg 6,1 stad 11,2 blandat 8,9 l/100 kml. PRESTANDA: Acc 0-100 8,9s PUNKT! Och i högre farter piskar 850 T5an 2,3 även en chippad 1,8t som sagt. t5 2,0 är ju betydligt slöare vad jag har hört.

vilket jäkla snack de var om din glt.... kan du inte bara acceptera att a4 an går bättre? ja accepterar att en m5a knäcker min tongue

Jag snackar ju inte om min glt utan orginal glt, min glt med nuvarande motorn kör skiten ur en 1,8t 150 hk om ni inte tror de så är ni väkommen att försöka. JUST FACE IT !
Senast redigerat av Mange_GVe (9 april 2008)


338 Inlägg
9 april 2008
#34
per76 skrev:
tyvärr loosar audin men inte med chip smile

Jo t5 2,0 loosar säkert men inte en t5a med 2,3.


There is no replacement for displacement
630 Inlägg
9 april 2008
#35
Om BÅDA kör helt perfekta starter med framhjulsdriven grävlingsbil... Vilket jag betvivlar att väldigt få på garaget, inklusive jag själv kan göra... Jämför nått annat intervall eller acceptera att det inte går att säga vilken som är snabbast eftersom det är mer föraren som avgör än bilen från stillastående, speciellt när man med en t5a börjar få lite högre effekt på en enhjulsdriven bil...


Norrlänning
1 453 Inlägg
10 april 2008
#36
Mange_GVe skrev:
Ellertz skrev:
Mange_GVe skrev:

Betvivlar jag starkt tongue men som sagt skilland på glt och glt min kanske gick ovanligt bra.
De du hänvisar till måste vara för kombi versionen har sett helt andra siffror  0-100 8,9s osv.
MOTOR: Rak 5cyl, slagvolym 2 435 cm3. Max effekt 125 kW (170 hk) vid 6 200 r/min. Max vridmoment 220 Nm vid 3 300 r/min. KRAFTÖVERFÖRING: Framhjulsdrift. Manuell 5 vxl. MÅTT & VIKT: Längd 4 660, bredd 1 760, höjd 1 400 mm. Tank 73 l. Tjvikt 1 420 kg. BRÄNSLEFÖRBRUKNING: Landsväg 6,1 stad 11,2 blandat 8,9 l/100 kml. PRESTANDA: Acc 0-100 8,9s PUNKT! Och i högre farter piskar 850 T5an 2,3 även en chippad 1,8t som sagt. t5 2,0 är ju betydligt slöare vad jag har hört.

vilket jäkla snack de var om din glt.... kan du inte bara acceptera att a4 an går bättre? ja accepterar att en m5a knäcker min tongue

Jag snackar ju inte om min glt utan orginal glt, min glt med nuvarande motorn kör skiten ur en 1,8t 150 hk om ni inte tror de så är ni väkommen att försöka. JUST FACE IT !

De är nått seriöst fel på dej.. vi lägger upp klara bevis som bevisar att audin tar din GLT, om du då tror att din GLT är en "superglt" som knäcker alla så tycker ja synd om dej..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

338 Inlägg
10 april 2008
#37
Mange_GVe skrev:
Ellertz skrev:
Mange_GVe skrev:

Jag snackar ju inte om min glt utan orginal glt, min glt med nuvarande motorn kör skiten ur en 1,8t 150 hk om ni inte tror de så är ni väkommen att försöka. JUST FACE IT !

De är nått seriöst fel på dej.. vi lägger upp klara bevis som bevisar att audin tar din GLT, om du då tror att din GLT är en "superglt" som knäcker alla så tycker ja synd om dej..

Om de är nån de är fel på så är de ju dig audin kankse tar en orginal glt, men min GLT är ingen orginal GLT.  Det går att trimma sugmotorer om du inte visste det? den kör skiten ur en 1,8t förstod du nu? =P


Norrlänning
1 453 Inlägg
10 april 2008
#38
Mange_GVe skrev:
Mange_GVe skrev:
Ellertz skrev:

De är nått seriöst fel på dej.. vi lägger upp klara bevis som bevisar att audin tar din GLT, om du då tror att din GLT är en "superglt" som knäcker alla så tycker ja synd om dej..

Om de är nån de är fel på så är de ju dig audin kankse tar en orginal glt, men min GLT är ingen orginal GLT.  Det går att trimma sugmotorer om du inte visste det? den kör skiten ur en 1,8t förstod du nu? =P


Alldeles nyss var den original, vad har du gjort på den då? öppet filter? hah..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

338 Inlägg
10 april 2008
#39
Ellertz skrev:
Mange_GVe skrev:
Mange_GVe skrev:
Om de är nån de är fel på så är de ju dig audin kankse tar en orginal glt, men min GLT är ingen orginal GLT.  Det går att trimma sugmotorer om du inte visste det? den kör skiten ur en 1,8t förstod du nu? =P


Alldeles nyss var den original, vad har du gjort på den då? öppet filter? hah..

haha Du ska fan inte snacka om nåt du inte vet, tror du att du är nåt me din audi,
Jo den gamla motorn var orginal, men inte den från en 97a som sitter i nu
och nej de är inte öppet filter, chip och 3 tums raka rör som sitter i den om du nu trodde de.
Senast redigerat av Mange_GVe (10 april 2008)


154 Inlägg
10 april 2008
#40
Tyvär tvivlar ja på att en glt tar en 1.8t om den går som den ska förstås. chip till en glt är som att slänga pengar i sjön enligt mig.

Kör automat så är du smart ;)


Sök