2597
Sök

Solarplexius något att ha`???

24 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
hej har kollat in www.solarplexius.se  funderar på att beställa detta men tänkte först se ifall någon här på garaget har det monterat,.,, tänker på baslådan jag har... tänk om det blir massa vibrationer så det börjar låta en massa från dessa.

funderar alltså på ifall det sitter ordentligt fast så det inte blir massa skramell när man drar på basen.,

tacksam för svar

Mvh Calle

Ät gul snö, det kan vara öl!

151 Inlägg
9 mars 2008
hallo..

jag köpte det och är sjukt besviken..bakom glaser så bildas det fukt och passformen suger + att det låter som om hela bilen ska skallra sönder med baslåda..lägg 3000 kr så får du det gjort ordentligt..
mitt råd är attinte köpa det.

MvH

Play It Loud

Son Of Murphy
782 Inlägg
9 mars 2008
idekabel skrev:
hej har kollat in www.solarplexius.se  funderar på att beställa detta men tänkte först se ifall någon här på garaget har det monterat,.,, tänker på baslådan jag har... tänk om det blir massa vibrationer så det börjar låta en massa från dessa.

funderar alltså på ifall det sitter ordentligt fast så det inte blir massa skramell när man drar på basen.,

tacksam för svar

Mvh Calle

Att tänka på är kanske att om du har 4-dörrars eller så så kommer du inte kunna veva ner rutorna där dessa sitter... tongue Bakruta kanske är en sak, men som föregående talare uttrycker sig så skulle jag inte satsa på det. sad

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

.......
2 655 Inlägg
9 mars 2008
håller me "jensus", se suger totalt, farsan köpte de till 530:n och precis som "jensus" säger så är passformen skit och kan ofta skallra...

24 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Ok tack för era råd.. var som jag trodde själv,,,
Får bli och lämna in bilen.

Ät gul snö, det kan vara öl!

1 675 Inlägg
9 mars 2008
Jensus skrev:
hallo..

jag köpte det och är sjukt besviken..bakom glaser så bildas det fukt och passformen suger + att det låter som om hela bilen ska skallra sönder med baslåda..lägg 3000 kr så får du det gjort ordentligt..
mitt råd är attinte köpa det.

MvH

Har deta på min 240 och är grymt bra och nöjd. Så smaken är som baken;)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

430 Inlägg
9 mars 2008
Svärmor min har kört den både på Mondeo kombi och sin nuvarande Pajero för sina hundars skull. Har aldrig skallrat när jag åkt med, fukt är inget jag märkt av heller.
Visserligen kör ju inte hon med någon baslåda men tror mer det har med monteringen att göra om det låter. Man får ju med distanser man sätter i för att det ska sitta ordentligt. Är passformen tveksam borde man kunna skicka tillbaka och be om nya på garanti.

Funderade med på såna och fortsätta förbjuda dom i bak att få öppna fönstrena men nu när herrn i bak ska ropa hej så fort man gör en drive in så var ju det att glömma. smile

schtek
478 Inlägg
9 mars 2008
Morsan har det på sinmazda 6kombi, hur bra somhelst, för hundarnas skull, tar bort mycket värme, passformen kunde inte varit bättre skrammlar ingenting här.
Antaglign har folk fått måndags exemplar eller åshar dem satt dit grejjorna slarvigt..

saabtok
1 306 Inlägg
9 mars 2008
passformen på min är inte att klaga på och inte skallrar de heller , ja tycker de är  bra  och lämpligt , visst de kanske är snyggare med  riktigt  tonning men  men

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Motormontör
437 Inlägg
9 mars 2008
Fullt som fan, sitter apa dåligt, bra om man har hundar men inte annars.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

32 Inlägg
9 mars 2008
har det på nu, ska ta bort skitet så fort det går! stänger man bakluckan lite för hårt ramlar ju skitet av, och skrammlar gör det med,

1 585 Inlägg
9 mars 2008
Dålig passform har inte jag iheller varit med om. Men dock som jensus säger så bildas det fukt bakom solarplexusen. Sen om man har baslåda så kan det bli vibbrationer. Men det jag störde mig på va att det blir spegel effekt från utsidan. Vilket jag  tycker inte är så snyggt. Och på insidan ser det ut som man har solglasögon på sig, och sen ser man inte ett skit när man ska backa och det är mörkt ute. Mitt råd är att satsa på riktig toning, det gjorde jag efter att ha använt solarplexus iallafall. Betydligt mycket bättre med proffs toning. Men smaken är som baken..

schtek
478 Inlägg
9 mars 2008
hur lyckasni få skiten att ramla ned!? sätt fast rätt så sitter det.. om inte så går det väll att lösa som med allt annat.

131 Inlägg
9 mars 2008
Brorsan har de på sin V70 och dom passar bra och funkar bra..dom köptes här på Åland

MVH:Jonte

9 108 Inlägg
10 mars 2008
Funkar på bruksbil (har det på min 2,6) men skulle aldrig få för mig att sätta det seriöst på någon bil. Färgen blir inte svart utifrån utan grådaskig, sikten utåt suger brutalt också. Jag har till framrutorna också men efter lite körning i Göteborg åkte dom ut snabbare än kvickt, man såg inte ett skit utåt när det blev skymning hehe.

3 120 Inlägg
10 mars 2008
Värdelöst är min uppfattning. Bättre att köpa toning och be någon händig kompis hjälpa till alt lämna in bilen för toning.

1 Inlägg
10 mars 2008
Jag har det på min nuvarande bil (satt i när jag köpte den) och jag måste säga att passformen är över förväntan men det lutar åt att lämna in bilen och få den tonad av proffs istället.

Livet går fortare i 200km/h

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
10 mars 2008
Har satt det i två kombi-bilar (V70N och 9-5) och passformen var perfekt, skramlade ingenting även med hög volym på stereon. Antingen kan folk inte sätta i dom på rätt sätt eller så är det måndags-ex som gör att det inte passar bra.
Enda nackdelen jag tyckte var att inifrån blir färgen brun i ljuset. Utifrån ser det mycket bra ut (V70N var svart, så där ser man tydligt) tycker jag...

/Mattias

Sök