2687
Sök

laddtryck om volvo 940

från bun!
89 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#1
har två frågor:
1: hur mycket laddar en 940 fulltryckare orginal?

2: hur mycket tål orginal turbon?

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
från bun!
89 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#3
ok, men en del kör ju med 230+ med orginal turbon

men det jag tänkte mest på vilket ladd turbon klarar
har hört att den laddar runt 0.4-0.5 orginal...
Senast redigerat av RaLsO (10 mars 2008)

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
10 mars 2008
#4
En ltt laddar 0,3 bar org, en Ftt 0,55 bar org.

Ladda 1 bar ska funka, så länge det inte spikar då wink


från bun!
89 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#5
ok, det va ungeför vad jag har hört,men en del kör med 0.9-1.0 bars ladd, utan att chippa eller nått sånt, är det bra för turbon??hmm

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

Livsnjutare
342 Inlägg
10 mars 2008
#6
Turbon mår väl inget illa av det, dock kommer motorn spika rätt rejält åt dig..

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

155 Inlägg
10 mars 2008
#7
Jag laddar 0.7 0.8 med min ltt nu å så länge du kör på -98 oktan så e de ingen större fara. Bara du inte får max ladd under 2.000rpm så spikar de inte tongue

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
11 mars 2008
#8
Ska man ladda mer än en Ftt gör så bör man chippa. Onödigt att chansa och riskera motorras.


68 Inlägg
11 mars 2008
#9
RaLsO skrev:
har två frågor:
1: hur mycket laddar en 940 fulltryckare orginal?

2: hur mycket tål orginal turbon?

Ja laddar 1,1.... de spikar inte..... rör på sej helt okej!!!


// Aleks


från bun!
89 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
#10
då kan jag alltså ställe till 0.75 utan att vara orolig då? tongue

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

hej
291 Inlägg
11 mars 2008
#11
jag har hört att man inte ska ladda över 0.6,

min ltt laddade 1.2 när jag köpte den. och den var inte chippad. den funkar väl fint smile. men jag skulle nog råda o köpa bränslechip så slipper du stå vid vägkanten med ett hål i sidan på blocket eller dylikt smile


dessutom så är det en klenare wsg på ltt, och dom börjar skena i laddtryck över 0.6 nåt sånt smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

från bun!
89 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
#12
men jag har en ftt, så då borde det funka o ladda 0.75 utan chip... lr?hmm

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

10 287 Inlägg
11 mars 2008
#13
ftt = ltt. Det är bara tryckklockan som skiljer.

/Göran

RaLsO skrev:
men jag har en ftt, så då borde det funka o ladda 0.75 utan chip... lr?hmm

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

från bun!
89 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
#14
jo men då är det ju en skillnad...

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

8 156 Inlägg
11 mars 2008
#15
Ja, fast bara en minimal sådan som inte påverkar hur mycket du kan ladda i slutändan.
Lyssna på gurun Sharky wink
Om någon har koll så är det Göran.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

38 Inlägg
12 mars 2008
#16
jag och kompisen kör trotts att alla här inne skriker rakt ut och protesterar på 1,4/1,8 i ladd och 6/7 bars bränsle det enda vi gjort är att chippat, lurat wastegaten med en "pysventil" och monterat en linjär btr och våra bilar funkar bra ÄN min kör jag till jobbet varje dag, och jag vet att man får en roligare motor som skulle gå bättre om man gör "rätt" men vill påstå att man kan få et/ft att röra på sig bra med ekonomi vebo-pul.

Eller det skiter väl jag i


Sök