3377
Sök

Jag blir så trött...

58 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Jag blir så trött på pundare som inte kan skillnaden på mitt och ditt. Hade inbrott i bilen natt till tisdag och dom snodde airbagen, bröt sönder låsskistan på förardörren. Men de klarade inte av att sno bilsterion men bryta sönder den klarade dom. Vem fan är så dum så man snor en 8 år gammal airbag som enligt instruktionboken skall bytas efter 12 år, och det finns att köpa komplett med ratt får några tusingar på skroten. Och så gör man en polisanmälan och vad frågar de då? Jo om jag vill ha ett medelande om att de lägger ner utredningen! Vem fan behöver ett medelande om att de lägger ner uredningen den är ju redan nerlagd innan utskriften kommit ut ur skrivaren. Jag undrar hur länge till sveriges största socialbidragstagere skall få hålla på som de gör. Kan den svenska polisen bra sitta på arselet och dricka kaffe och käka donuts? Och vem får betala för deras lathet jo alla som har en bilförsäkring. Låt försäkringsbilagen ha sin egen statligt finansierade poliskår, så kanske de inte dröjer så länge innan man kan få se sänkta premier.

Patrik

P.s. Kräv prestations löner för polisen, lön efter antal lösta brott mot anmälda!

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!

Mekaniker
472 Inlägg
12 mars 2008
Skulle polisen får prestationslön så skulle dom som kör med dimljus ligga risigt till, anses som riskfritt för poliser att stanna vanliga svenssons.. Dessutom skulle mopedisterna inte våga köra trimmat. Mer än så skulle det nog inte bli.

BMW-tok

bojboj
12 mars 2008
Surt men va glad att dom inte tog fälgarna o sbromsarna... :S

RS
886 Inlägg
12 mars 2008
Tråkigt som fan! Håller med...vissa jävla tattare verkar inte fatta skillnaden på ditt och mitt. Men polisen kan man nog inte skylla på alla gånger för det finns inte tillräckligt med poliser helt enkelt tror ja.

Focus RS

58 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
BMWKimmo skrev:
Skulle polisen får prestationslön så skulle dom som kör med dimljus ligga risigt till, anses som riskfritt för poliser att stanna vanliga svenssons.. Dessutom skulle mopedisterna inte våga köra trimmat. Mer än så skulle det nog inte bli.

Jag menade anmälda brott. Inte sådana som polisen letar upp själva utan sådana som jag, du och alla andra anmäler.

58 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
bojboj skrev:
Surt men va glad att dom inte tog fälgarna o sbromsarna... :S

Ja, det är tur att det är trångt mellan bilarna på parkeringen!

* Klåpare
1 718 Inlägg
12 mars 2008
Airbags är hårdvaluta i Ryssland, det är nya landsplågan att de stjäls.. Polisen har inte tid att ta sig an mindre förseelser längre. Själv fick jag påhälsning av ett gäng pundare som gick fel när dom skulle driva in en skuld. Hemfridsbrott, olaga hot & misshandel. Självklart blev det nerlagt....
Polisen tar sig bara an de tunga brottslingarna: Bilister...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

58 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Bostrom skrev:
Tråkigt som fan! Håller med...vissa jävla tattare verkar inte fatta skillnaden på ditt och mitt. Men polisen kan man nog inte skylla på alla gånger för det finns inte tillräckligt med poliser helt enkelt tror ja.

Och dom är fortfarande sveriges mest ineffektiva yrkeskår. Om de bevisade att de gjorde nått kanske det skulle gå lättare att få mer resurser.

424 Inlägg
12 mars 2008
Polisen kan ju ta dom om det är pågående brott, men annars blir det ju svårt. Tycker ni att det låter rimligt att man ska lägga ner enorma resurser på att lösa ett bilinbrott!?

58 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Airbags är hårdvaluta i Ryssland, det är nya landsplågan att de stjäls.. Polisen har inte tid att ta sig an mindre förseelser längre. Själv fick jag påhälsning av ett gäng pundare som gick fel när dom skulle driva in en skuld. Hemfridsbrott, olaga hot & misshandel. Självklart blev det nerlagt....
Polisen tar sig bara an de tunga brottslingarna: Bilister...

PRECIS! Det blir ju mycket lättare om man kan stå och vänta på att de tunga brotslingarna kommer till en, än att behöva leta upp dom.

badboy for life
356 Inlägg
12 mars 2008
säger bara som så här ta reda på vem  eller vilka dom är och lös problemet själv brukar vara det mest efektiva sättet.
Med tanke på att polisen allt som oftast går i någon slags dvala när dom är i tjänst:(

leva bör man ändå dör man

58 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
C70 skrev:
Polisen kan ju ta dom om det är pågående brott, men annars blir det ju svårt. Tycker ni att det låter rimligt att man ska lägga ner enorma resurser på att lösa ett bilinbrott!?

Det låter på dig som att du gillar höga försäkrings premier och betala mycket skatt som du inte får nått för.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
12 mars 2008
Men vad ska dom göra då hade du tänkt? Om det inte finns några vittnen, hur fan ska man då kunna få reda på vem det var som ninjade prylarna? Handlar ju inte direkt om att dom är inkompetenta, utan bara att det faktiskt inte finns så mycket dom kan göra.

Whine whine!

Bildrulle
499 Inlägg
12 mars 2008
Ja, det vore ju ekonomiskt försvarbart om polisen började skicka ut radiobilar och kriminaltekniker på varenda bilinbrott i hela landet... Sånt som händer som aldrig kommer försvinna. Polisen har inte råd att hålla på och jaga efter folk med kriminalare och brottsplatstekniker för en stulen airbag och skadegörelse.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

RS
886 Inlägg
12 mars 2008
speedtrap skrev:
Bostrom skrev:

Och dom är fortfarande sveriges mest ineffektiva yrkeskår. Om de bevisade att de gjorde nått kanske det skulle gå lättare att få mer resurser.

Det är vad du tror de men jag förstår frustrationen. Skulle bli apsne om det hände min bil mad

Focus RS

58 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Urkas skrev:
Men vad ska dom göra då hade du tänkt? Om det inte finns några vittnen, hur fan ska man då kunna få reda på vem det var som ninjade prylarna? Handlar ju inte direkt om att dom är inkompetenta, utan bara att det faktiskt inte finns så mycket dom kan göra.

De feta asen kan ju iallafall försöka, har varit en hel del bilinbrott under detta i mitt område så det borde väl ge en idikation på att någon har hittat sin nya jaktmark och kan hörja fritt. Kanske är dax att bara synas lite mer än bara på pizzerian och krovmojen.

58 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Supra_Micke skrev:
Ja, det vore ju ekonomiskt försvarbart om polisen började skicka ut radiobilar och kriminaltekniker på varenda bilinbrott i hela landet... Sånt som händer som aldrig kommer försvinna. Polisen har inte råd att hålla på och jaga efter folk med kriminalare och brottsplatstekniker för en stulen airbag och skadegörelse.

Alla brott är polisens skyldighet att undersöka. I den här stan skiter dom i allt. Speciellt när det betyder att de måste lyfta arselet från soffan.

424 Inlägg
13 mars 2008
speedtrap skrev:
Det låter på dig som att du gillar höga försäkrings premier och betala mycket skatt som du inte får nått för.

Det känns som att jag är den enda här inne som vet hur det funkar....wink

Det är svårt och resurskrävande att lösa ett bilinbrott om det inte är pågående! Det man kan göra är att registrera det som har blivit stulet, sedan kan man ju se om det dyker upp någon annanstans.

Det känns betydydligt viktigare att försöka lösa det innan det händer, än att lägga ner alla resurser på att undersöka bilinbrott.

Om polisen lägger ner en massa tid på det kommer ju folk börja klaga att andra (betydligt viktigare!!) brott inte blir lösta...

Detta är min åsikt....
Senast redigerat av C70 (13 mars 2008)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 mars 2008
C70 skrev:
speedtrap skrev:

Det känns som att jag är den enda här inne som vet hur det funkar....wink

Det är svårt och resurskrävande att lösa ett bilinbrott om det inte är pågående! Det man kan göra är att registrera det som har blivit stulet, sedan kan man ju se om det dyker upp någon annanstans.

Det känns betydydligt viktigare att försöka lösa det innan det händer, än att lägga ner alla resurser på att undersöka bilinbrott.

Om polisen lägger ner en massa tid på det kommer ju folk börja klaga att andra (betydligt viktigare!!) brott inte blir lösta...

Detta är min åsikt....

Håller med... smile Det är ju inte som på film eller serier.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Bobo
13 mars 2008
Skulle aldrig våga ha min bil ute på natten, vågar inte ens lämna den på parkeringen mer än 5 minuter utanför där jag bor. Har garage och kommer alltid bara flytta till ställen där jag kan få garage iaf så länge jag gillar bilar, man får inte ha något ifred längre.

Sök