3267
Sök

Jag blir så trött...

Bildrulle
499 Inlägg
13 mars 2008
speedtrap skrev:
Supra_Micke skrev:
Ja, det vore ju ekonomiskt försvarbart om polisen började skicka ut radiobilar och kriminaltekniker på varenda bilinbrott i hela landet... Sånt som händer som aldrig kommer försvinna. Polisen har inte råd att hålla på och jaga efter folk med kriminalare och brottsplatstekniker för en stulen airbag och skadegörelse.

Alla brott är polisens skyldighet att undersöka. I den här stan skiter dom i allt. Speciellt när det betyder att de måste lyfta arselet från soffan.

Undersöker gör dom nog, i samband med andra brott, större härvor och så vidare. Men dom sätter nog inte ett gäng kriminalare på att just hitta tjuven som stal din stereo. Kommer aldrig hända, någonstans...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

58 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
C70 skrev:
speedtrap skrev:
Det låter på dig som att du gillar höga försäkrings premier och betala mycket skatt som du inte får nått för.

Det känns som att jag är den enda här inne som vet hur det funkar....wink

Det är svårt och resurskrävande att lösa ett bilinbrott om det inte är pågående! Det man kan göra är att registrera det som har blivit stulet, sedan kan man ju se om det dyker upp någon annanstans.

Det känns betydydligt viktigare att försöka lösa det innan det händer, än att lägga ner alla resurser på att undersöka bilinbrott.

Om polisen lägger ner en massa tid på det kommer ju folk börja klaga att andra (betydligt viktigare!!) brott inte blir lösta...

Detta är min åsikt....

Problemet är ju att löser ju inga brott! I allafall inte dom som retar alla oss vanliga människor.

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!

424 Inlägg
13 mars 2008
speedtrap skrev:
Problemet är ju att löser ju inga brott! I allafall inte dom som retar alla oss vanliga människor.

Är du Polis? Nej! Jobbar du på Polisen? Förmodligen inte!

Alltså har du inte en aning om vad som händer där...

Tror du att Polisen går ut tidningen och skriver om vad för fall dom jobbar med och hur det går, eller? roll Kan bara säga såhär, var glad att Polisen finns, och att dom gör sitt jobb! För det gör dom! Det finns dock inte en möjlighet att lägga sina resurser på att lösa simpla bilinbrott. Speciellt inte som i ditt fall, när det förmodligen rör sig om några pundare istället för en liga....

245 Inlägg
13 mars 2008
*host* Polistätheten i Sverige, som under denna tid legat konstant, är drygt hälften av det genom-
snittliga antalet i Europa: 1,9 poliser per 1000 invånare mot 3,5 i övriga EU. Medan polisen
i Stockholm och Malmö i genomsnitt klarar upp 3 procent av anmälda inbrott, klarar som
exempel polisen i engelska Leeds upp mer än en femtedel.

Ovanstående taget från http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175665948.pdf och stämmer det så är det djävligt illa och man kan ifrågasätta polisens effektivitet samt om det är så enkelt att dom är underbemannade?

442 Inlägg
13 mars 2008
Urkas skrev:
Men vad ska dom göra då hade du tänkt? Om det inte finns några vittnen, hur fan ska man då kunna få reda på vem det var som ninjade prylarna? Handlar ju inte direkt om att dom är inkompetenta, utan bara att det faktiskt inte finns så mycket dom kan göra.

Nää precis. dom kan ju inte göra ngt åt sånt.

Supra_Micke skrev:
Ja, det vore ju ekonomiskt försvarbart om polisen började skicka ut radiobilar och kriminaltekniker på varenda bilinbrott i hela landet... Sånt som händer som aldrig kommer försvinna. Polisen har inte råd att hålla på och jaga efter folk med kriminalare och brottsplatstekniker för en stulen airbag och skadegörelse.

mm, men faktum är att om polisen alltid försökte ta brottslingarna för sånt så hade det blivit mindre inbrott och sånt för alla vet redan att det bara är att sparka in fönstret och rafsa åt sig och sen dra innan non ser än. Bara moralen som hindrar inbrott just nu vilket inte alla har..

13 mars 2008
min remusdämpare vart stulen förra torsdagen. bilen står 20m från polisens garage. jag anmälde stölden på samma dag. och en dag senare dvs på fredag så fick jag ett brev om att fallet blivit nerlagdt. dom sket helt enkelt i att den vart stulen hmm

BMW Power
2 362 Inlägg
13 mars 2008
speedtrap skrev:
Urkas skrev:
Men vad ska dom göra då hade du tänkt? Om det inte finns några vittnen, hur fan ska man då kunna få reda på vem det var som ninjade prylarna? Handlar ju inte direkt om att dom är inkompetenta, utan bara att det faktiskt inte finns så mycket dom kan göra.

De feta asen kan ju iallafall försöka, har varit en hel del bilinbrott under detta i mitt område så det borde väl ge en idikation på att någon har hittat sin nya jaktmark och kan hörja fritt. Kanske är dax att bara synas lite mer än bara på pizzerian och krovmojen.

Är dom maskiner eller? dom måste väl också få äta..

Och tror inte du har sett dom fler gånger på pizzerian och korvmojen än på vägarna t.ex...  Synd att dina grejer vart tagna, men lite vett får det vara ändå.

BMW, bogsering med wire :/

58 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
C70 skrev:
speedtrap skrev:

Tror du att Polisen går ut tidningen och skriver om vad för fall dom jobbar med och hur det går, eller? roll Kan bara säga såhär, var glad att Polisen finns, och att dom gör sitt jobb! För det gör dom! Det finns dock inte en möjlighet att lägga sina resurser på att lösa simpla bilinbrott. Speciellt inte som i ditt fall, när det förmodligen rör sig om några pundare istället för en liga....

Nej, jag är ingen snut. Men dom löser ju inga brott alls. Jo förutm kärringar på cyckel utan lyse och ect...

58 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
mickinho skrev:
min remusdämpare vart stulen förra torsdagen. bilen står 20m från polisens garage. jag anmälde stölden på samma dag. och en dag senare dvs på fredag så fick jag ett brev om att fallet blivit nerlagdt. dom sket helt enkelt i att den vart stulen hmm

Det är ju som vanligt det är ju de som gör en så irriterad.

58 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
olirc skrev:
*host* Polistätheten i Sverige, som under denna tid legat konstant, är drygt hälften av det genom-
snittliga antalet i Europa: 1,9 poliser per 1000 invånare mot 3,5 i övriga EU. Medan polisen
i Stockholm och Malmö i genomsnitt klarar upp 3 procent av anmälda inbrott, klarar som

Ovanstående taget från http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175665948.pdf och stämmer det så är det djävligt illa och man kan ifrågasätta polisens effektivitet samt om det är så enkelt att dom är underbemannade?

Intressant. Då kommer vi till frågan varför är leeds så mycket bättre?

58 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
FugitivE skrev:
speedtrap skrev:
Urkas skrev:

De feta asen kan ju iallafall försöka, har varit en hel del bilinbrott under detta i mitt område så det borde väl ge en idikation på att någon har hittat sin nya jaktmark och kan hörja fritt. Kanske är dax att bara synas lite mer än bara på pizzerian och krovmojen.

Är dom maskiner eller? dom måste väl också få äta..

Och tror inte du har sett dom fler gånger på pizzerian och korvmojen än på vägarna t.ex...  Synd att dina grejer vart tagna, men lite vett får det vara ändå.

Nej, dom är inga maskiner bara feta och inneffetiva. Och det är de som är så irriterande.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
14 mars 2008
speedtrap skrev:
C70 skrev:
speedtrap skrev:

Nej, jag är ingen snut. Men dom löser ju inga brott alls. Jo förutm kärringar på cyckel utan lyse och ect...

De går ju inte ut med vad de gör i tidningen tex. Vad de jobbar med och dyligt! Vore ju rent korkat att göra det! Detta är skrivet med en som har insyn på polisens riktiga jobb och inget som ngn har hittat på.

-Mike-

245 Inlägg
14 mars 2008
mickinho skrev:

Kolla om det var polisen som lade ner ärendet för det har dom så vitt jag vet inte rätt till utan en åklagare ska alltid kolla på ärendet! Så Kolla vem som skrivit under!

245 Inlägg
14 mars 2008
olirc skrev:

Hmm ingen Polis här som vill kommentera detta eller är det för känsligt?

badboy for life
356 Inlägg
14 mars 2008
jo jo jag vet att dom inte har råd att skicka bilar när man behöver dom det fick jag erfara när jag blev på hoppad av ett gäng pippppp på stan en dag. visst en eller 2 sen var det kört efter som det fanns 3-4st till ringde dom väntade i över en timme efter att jag ringt till dom och dom kom alderig så undrar vad dåm prioriterar som vigtigt om dom inte prioriterar grov misshandel och rån efter att jag väntat över en timme så sket jag i det och gick hem istället:(
Supra_Micke skrev:

leva bör man ändå dör man

58 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
MikeAero skrev:
speedtrap skrev:
C70 skrev:

De går ju inte ut med vad de gör i tidningen tex. Vad de jobbar med och dyligt! Vore ju rent korkat att göra det! Detta är skrivet med en som har insyn på polisens riktiga jobb och inget som ngn har hittat på.

Nej, det vet jag men statistiken juger ju inte och är det så illa som oliric påstår så kan ju hela skiten bara läggas ner får då lever vi ju praktiskt taget redan i en anarki.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
15 mars 2008
olirc skrev:
olirc skrev:

Det är ju inte direkt polisens fel! Politik kallas det för! Polisen gör ju inte som vägverket gör! Åker och saltar i onödan bara för att få samma budget! Men visst vissa poliser är för slappa och sen finns det de som är för pigga och då gnälls det på det! Jag blir så trött på allt gnäll!!

-Mike-

"the real jerk"
301 Inlägg
15 mars 2008
jag hatar också tattare som inte kan skillnaden på ditt o mitt. men att säga att det är polisernas fel kan jag inte hålla med om det är ju för f"n systemet som är off. jag menar jag skulle snart tappa lusten för  jobbet som polis när jag tar en inbrottstjuv och han är ute på gatan igen 3 timmar senare det skulle bara kännas onödigt att försöka ta en människa som kan vara beväpnad bara för att se honom gå in o komma ut igen från polis stationen.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

Darth Vader
1 644 Inlägg
15 mars 2008
Till er som lipar över att polisen inte gör något åt eran stulna stereo/ratt. Vad tycker ni att de ska göra, kolla fingeravtryck i hela bilen? Jämföra med databasen?
Eller ska de sätta dit en ny stereo och campa bilen tills det kanske kommer någon?

De resurser som går åt då kan nog ersätta din stereo flera gågner om, och detta betalar svenska folket. Vill du betala ännu högre skatter för att folk ska sätta dit de som snott en bilstereo? De åker rakt ut på gatan igen med en böteslapp, och vi som redan betalar mest skatt i världen... Ska vi öka på det?

Jag förstår att de lägger ner sånt här, för vad ska de göra?
Var glad att de lägger ner resurser på våldtäcktsmän och rån istället, för sådana saker förstör folks liv, och går ofta inte att kompensera alls.

Kolla du blocket och liknande efter din stereo, hittar du den, så kanske du ska be polisen kolla upp det, för då har de något att gå på. Att stirra in i ett tomt stereofack ger dem inte så mycket.

Förstår att det känns förjävligt, men det är försäkringsbolagen som får ta i sådana här saker. Det kostar alltid att bli av med saker.

Så, nu kan ni sätta igång och hacka på mina åsikter...
Senast redigerat av DoWahDiddy (15 mars 2008)

Braaaaap?

58 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
MikeAero skrev:
olirc skrev:
olirc skrev:

Det är ju inte direkt polisens fel! Politik kallas det för! Polisen gör ju inte som vägverket gör! Åker och saltar i onödan bara för att få samma budget! Men visst vissa poliser är för slappa och sen finns det de som är för pigga och då gnälls det på det! Jag blir så trött på allt gnäll!!

Det är ju tyvärr så att de enda som kan lösa problemet så är det ni själva. Jag läste en artickel i Göteborgs Posten för några månader sen och i just den specifika undersökning så hade bara ca: 50% förtronde för polisen. Du kan blanda in hur mycket politik du vill i det hela men det är fortfarade er uppgift att skapa ett förtonde hos allmänheten, det kan ingen politiker göra.

Sök