Tjena alla! Då vart mitt bil projekt äntligen på G. Kan börja med en liten historia då hur det gick till
Det hela började med att jag såg en Honda Civic EG5 på Blocket. Jag ringde och frågade standard frågorna servic osv, han säger då en att kille från GBG ska komma och hämta den. Okej, tänkt jag. Jag ringer imorrn om annonsen fortfarande är kvar då. Sen så går det en timma. Då ringer den här killen och säger, ja den här killen från GBG kunde inte komma, så vill du ha den så kommer jag med den hem till dig? Perfekt! Jag slapp köra till GBG för att hämta bilen! Med massa om och men med beskrivning och skit så kommer han äntligen fram klockan 02.30 en helt vanlig Måndag. Vi tittar och testkör, så ja vi köpte den riktigt billigt med
Det är stort sett hela berättelsen. Nu över till planerna
Syftet med bilen är i förstahand ha en snygg och rolig civic. I andrahand är det trimning som gäller. Är grymt förälskad i Honda S2000. Så vi får se när det gäller trimningen
Håller på med: Kanske: Ska beställas/Fixas: Har hemma:
Kaross/Utseende *Rota Grid "15 i koppar färg *Toyo Proxes R888 däck för bana *Sänkfjädrar(Till att börja med, coilovers kommer!) *Mugen läpp fram, eller göra egen i alu *Mugen Kolfiber Vinge bak, eller göra en egen i alu *Mugen Dekaler *ATRP Dekaler *Mugen bakcspeglar eller lacka om orginal *Egen svetsat japsdämpare
Inredning: *Rengöra inredningen *Sparco Sprint V stol eller annat märke *Mugen ratt *Mugen växelspaksknopp *Mugen sockor *Lacka om all inrednings plast i matt svart *Hutta ut baksätet
Motorrum: *Rengöra motor osv så det blir snyggt och fint *Mugen tändkablar blåa *Snyggt Luftfilter *Mugen sockor
Framtida planer: *Hutta i B18C motor *Cold Air Intake *Hög prestanda avgassystem *H&R Coilovers *Rullbur *Lätta bilen duktigt
Som ni ser har jag inte kommit så långt ännu, men det kommer fixas en del i helgen, så mycket att se fram emot De värre sakerna kommer när jag snyggat till bilen
Nu till bilderna, bilderna är när bilen kom hem till mig Lite skitig, men är mega nöjd Enjoy!
Obs! tagen med Mobil har ingen digital kamera! Ursäkta för att de är suddiga, men man ser en del iallafall
Här är den
Ingen rost, muhahaha! Obs! Inte rostlagat heller, bara som det ser ut.
Idag Fredag har jag gjort lite på bilen. I början krånglade det med en jäkla bult som jag fick kapa för få av fronten på bilen för att lag en spricka och lite annat. Jag har tvättad bilen med men vi hade inget bilshampo så vi fick åka och handla lite saker Iaf, nu till lite bilder från dagen meckning
Ny tvättad och fin
Hmm, ska sänkas
Här är sprickan, inte så farligt men ska fixas
Såhär ser det ut hemma hos mig
Nu till ett annat fel som ska fixas, fronten är lite sne efter att förra ägaren kört på ett djur, som tur är det inte så farligt. Ser värre ut på bilderna än vad det är. Som sagt, köpte den ruggigt billigt.
Lite mys belysning med en stereo, ingen värsting stereo.
Det var allt för idag! Nu vill jag se massa kommentarer! Endast snälla sådana:D Ha de gött alla tills vidare!
Det jap_power menar är den svarta gummikanten du har runt skärmkanten i bakre hjulhusen. Ta bort den annars kommer det att rosta som f_n där, välkänt hondafenomen.
There´s a very fine line between a hobby and mental illness
esi har visst det vtec. det är bara dx o lsi som inte har vtec dx- 1,3 l 75 hk sohc lsi- 1,5 l 90 hk sohc vei- 1,5 l vtec 90 hk sohc esi- 1,6 l vtec 125 hk sohc vti- 1,6 l vtec 160 hk dohc
nog har ESI'n VTEC, dock är det en SOCH (enkelkam) motor D16Z6 roliga motorer med MYCKET potensial
extraktorgrenrör, skunk2 insug och en vassare kam så är man drar man jämnt/passarar EG6orna
synd att du inte köpte den tidigare då det var ett komplett turbokit tillsalu för 4000:- på www.hondaklubben.com/forum som jag förövrigt rekomenderar dig att gå in på om du inte varit där tidigare
Läs nu igen, Esi har VTEC och Vei har VTEC-E! Stor skillnad på dessa motorer då VTEC-E är gjord för att gå så soppa snålt som möjligt, dom andra vtec maskinerna börjar juh dra bättre när Vtec är aktiverad.
lol, jag skrev mugen för jag inte visste märket på den vingen, backspegel osv var så hittade på med mugen eftersom det kommer vara ett av de två dekaler jag kommer ha på bilen. ATRP står för AndreTRansPort Racing. Racing lades till för jag och min far ett team i en liten racing verksamhet