3647
Sök

byta stötdämpare vid sänkning?

117 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Hej, tänkte sänka bilen. Har sett att det finns set med både stötdämparna och kortare fjädrar. Sedan finns det set utan dämparna med bara hårda och korta fjädrar. Behöver man setet med dämparna också?
Har en volvo 945. Har ni erfarenheter av de här så dela gärna med er smile

117 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Är medveten om att tråden hamnade i fel kategori, sry =/

henkeboy77
13 mars 2008
det är ju helt klart trevligare att byta både ok...för dom orginal brukar att gå ut skogen efter ett tag efter åt när dom inte är vana att jobba så i hop trykta och så kort gång. jobbigt också att behöva att ta isär fram fjäderbena två gånger också ju:)

Thorssa
13 mars 2008
Beror på hur mycket du tänkte sänka. Originaldämpare brukar klara sig så länge man sänker max 40 mm.

2 126 Inlägg
13 mars 2008
Ska slänga på en sänkningsats på forden i helgen men kommer inte att byta dämpare, inte än iallafall (Sparar ihop till Koni Ställbara, kostar ca 8oookr)
Men har du råd med att byta båda så gör det!

117 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Ja jag tänkte väl sänka 40 mm å nu har jag tänkt att köpa nya dämpare också. tack för bra svar:)

huh?
10 427 Inlägg
16 mars 2008
Om du 'bara' ska sänka med fjädrarna och inte kapa bort nånting så ska väl standardstötdämpare funka bra, köp gärna gas-stötdämpare.

Sachs Advantage kan man köpa hos Autoexperten, KG Trimning, m.fl.
Såna kör jag med, är nöjd smile Men man lär väl skaffa värre nångång.

GE Motorsport säljer ju en sats med fjädrar & stötdämpare (Lip Mesa) till bra pris.

584 Inlägg
17 mars 2008
steifan skrev:
Om du 'bara' ska sänka med fjädrarna och inte kapa bort nånting så ska väl standardstötdämpare funka bra, köp gärna gas-stötdämpare.

GE Motorsport säljer ju en sats med fjädrar & stötdämpare (Lip Mesa) till bra pris.

Jag såg att GE Motorsport dämparna kunde sänka 30 - 60 mm på SAAB. Är dom ställbara eller hur funkar dom?

huh?
10 427 Inlägg
17 mars 2008
Eddie_Boy skrev:
steifan skrev:

Jag såg att GE Motorsport dämparna kunde sänka 30 - 60 mm på SAAB. Är dom ställbara eller hur funkar dom?

Ingen aning, skicka ett mejl och fråga smile Skriv vilken bil & utförande du har också. Om
det är det som spelar roll på den fronten.

Sök