Hårdare tag mot fildelare

TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Big_JN skrev:

r-ted skrev:
Tänk om du lägger 10miljoner på att utveckla en ny skiva , dagen efter så tankar alla hem den på nätet och det ända du lyckades med var å sälja en skiva för 149:-

Hade dom slutat ge ut så mycket skit så hade dom kanske tjänat mer!

varför tanka hem skiten då tongue

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Big_JN
14 mars 2008 · 2 126 Inlägg

Hade artisterna varit smartare så hade dom fattat att dom kan tjäna mer pengar på att sälja sina låtar genom sina egna hemsidor istället för att ett skivbolag snor alla deras pengar, en artist kan vara glad om han får 10 öre per såld skiva!
Stöd era artister genom att se dom live istället för det är där dom tjänar dom flesta pengarna!!!

Andreas 940 -utan 940
14 mars 2008 · 1 728 Inlägg

Syst3m skrev:
Det är just fildelning som kan ge 2 år.

Är det någon i Sverige som fått fängelse för fildelning? Vad jag vet är det några som fått böta och det har setts som en triumf för alla fildelare eftersom dessa domar varit bevis på att fildelning inte kan ge fängelse och därmed har inte polisen rätt att beslagta misstänkta fildelares datorer.

Andreas 940 -utan 940
14 mars 2008 · 1 728 Inlägg

r-ted skrev:
thexaz........ ibland så förstår jag varför du är min polare, grymt skrivit

Men frågan är om WoW nördarna med bilar fattar vad du skriver wink

Jag är WoW-nörd och jag fattar precis vad han skriver och att det är fel att fildela, jag bryr mig bara inte. smile

Big_JN
14 mars 2008 · 2 126 Inlägg

TheXaZ skrev:
Det här är ju ett stort jävla dilemma alltså..  De är ju så att man bli gråhårig!

Förstår fan inte hur de kan finnas så många idioter i världen som tror att allting skulle kunna vara gratis.. Vafan ska vi då med valuta till om ska kunna springa runt o stjäla det man vill ha och behöver..???  Väx upp någon gång för fan..     

Ja då har ni min åsikt iaf..   (Undra hur många "ettor" man får för de här nudå"

Får du ettor pga att du vågar stå för vad du tycker så e det för jävligt!
I en demokrati ska man kunna säga vad man tycker utan att man råkar ut för repressalier men sen behöver inte jag hålla med dig för det! wink

Akka
14 mars 2008 · 1 174 Inlägg

Kommsi kommsi xD

Urkas Kräsen grafiker
14 mars 2008 · 1 775 Inlägg

r-ted skrev:
skulle allt varit gratis så hadde ingen gjort varken musik eller filmer .
INgen gör något gratis.

För alla gör sina filmer och musik enbart för att tjäna pengar. För det är inte en jävel som gör det för att dom tycker om det.  Eller hur var det?

Whine whine!
Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

Är väl bara fixa proxy dårå :=

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Maizer
14 mars 2008 ·

Sushikocken skrev:
Är väl bara fixa proxy dårå :=

Proxy när du laddar ner? Då lär du väl få köra Tor iaf.

Hamilton
14 mars 2008 · 8 873 Inlägg

TheXaZ skrev:
Det här är ju ett stort jävla dilemma alltså..  De är ju så att man bli gråhårig!

Förstår fan inte hur de kan finnas så många idioter i världen som tror att allting skulle kunna vara gratis.. Vafan ska vi då med valuta till om ska kunna springa runt o stjäla det man vill ha och behöver..???  Väx upp någon gång för fan..     

Ja då har ni min åsikt iaf..   (Undra hur många "ettor" man får för de här nudå"

Bra skrivet ....
och inte kan man ge en 9000 Aero annat än en 5a

Fotograf på tierpidag.se
Hamilton
14 mars 2008 · 8 873 Inlägg

Big_JN skrev:

r-ted skrev:
Tänk om du lägger 10miljoner på att utveckla en ny skiva , dagen efter så tankar alla hem den på nätet och det ända du lyckades med var å sälja en skiva för 149:-

Hade dom slutat ge ut så mycket skit så hade dom kanske tjänat mer!

Kan ju upplysa dig om att allt som ges ut inte är tvunget att införskaffas...
Det som du klassar som skit kanske är just det som jag vill ha cool

Fotograf på tierpidag.se
Rushman Evolution Garage
14 mars 2008 · 1 299 Inlägg

Maizer skrev:
Det är var mans plikt att följa rättvisa lagar, det är också var mans plikt att bryta mot orättvisa lagar.

En lag är ingen lag om den inte respekteras av samhället, ganska grundläggande i demokratin, men detta kanske glömts.

Word! Det är folkets vilja som styr, så kommer det alltid att vara, det VI (majoriteten) anser är det som gäller. Sen kan Riksdagen sitta å komma på hur mkt lagar dom vill, det kommer aldrig gå igenom om dom inte har svenska folket bakom sig.

Sky´s the limit...
Izual
14 mars 2008 · 4 571 Inlägg

Rushman skrev:

Maizer skrev:
Det är var mans plikt att följa rättvisa lagar, det är också var mans plikt att bryta mot orättvisa lagar.

En lag är ingen lag om den inte respekteras av samhället, ganska grundläggande i demokratin, men detta kanske glömts.

Word! Det är folkets vilja som styr, så kommer det alltid att vara, det VI (majoriteten) anser är det som gäller. Sen kan Riksdagen sitta å komma på hur mkt lagar dom vill, det kommer aldrig gå igenom om dom inte har svenska folket bakom sig.

Håller med till fullo!

Rushman Evolution Garage
14 mars 2008 · 1 299 Inlägg

r-ted skrev:

Big_JN skrev:
Jaja tycker det är för jävligt att intresse organisationer ska kunna styra och ställa!
Svenska polisen e några jävla fjollor, kolla bara hur dom beter sig mot pirate bay!

The old mighty Buck styr och ställer med hela världen och allt som våra politiker gör är att dansa efter deras pipa! Det e rätt roligt att dom gjort dom flesta internet användare till brottslingar!

ja för det är ju så jävla rätt å sno saker ?????
skulle allt varit gratis så hadde ingen gjort varken musik eller filmer .
INgen gör något gratis.

Fattar inte hur en del tänker, tycker ni att allt skall vara gratis ??


att polisen är fjollor haha ja det kanske dom är men vad är inte datornördar då lollol


Tänk om du lägger 10miljoner på att utveckla en ny skiva , dagen efter så tankar alla hem den på nätet och det ända du lyckades med var å sälja en skiva för 149:-

Dom som ser på mest bio, och dom som köper mest skivor är just dom som tankar grejerna enligt en undersökning jag tyvärr inte har referens till. Nedladdningen funkar även som reklam, och snälla, skådisarna och musikerna blir knappast fattiga utav vissa tankar istället för köper, möjligen får dom XXX miljoner mindre, dom klarar sig nog!

Senast redigerat av Rushman (14 mars 2008)

Sky´s the limit...
Hamilton
14 mars 2008 · 8 873 Inlägg

Rushman skrev:

Maizer skrev:
Det är var mans plikt att följa rättvisa lagar, det är också var mans plikt att bryta mot orättvisa lagar.

En lag är ingen lag om den inte respekteras av samhället, ganska grundläggande i demokratin, men detta kanske glömts.

Word! Det är folkets vilja som styr, så kommer det alltid att vara, det VI (majoriteten) anser är det som gäller. Sen kan Riksdagen sitta å komma på hur mkt lagar dom vill, det kommer aldrig gå igenom om dom inte har svenska folket bakom sig.

Synd bara att Svenskarna snart är en minoritetsgrupp, men du har säkert en bra förklaring på det också.
Lika bra vi låter garaget.org´s medlemmar styra landet, ja menar det blir ju bara en annan färg på skiten....

Fotograf på tierpidag.se
Mortalis VW-nörd?
14 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Bara sätt dit alla som håller på med Peer-to-peer, förstör för scenen.

Rushman Evolution Garage
14 mars 2008 · 1 299 Inlägg

Hamilton skrev:

Rushman skrev:

Maizer skrev:
Det är var mans plikt att följa rättvisa lagar, det är också var mans plikt att bryta mot orättvisa lagar.

En lag är ingen lag om den inte respekteras av samhället, ganska grundläggande i demokratin, men detta kanske glömts.

Word! Det är folkets vilja som styr, så kommer det alltid att vara, det VI (majoriteten) anser är det som gäller. Sen kan Riksdagen sitta å komma på hur mkt lagar dom vill, det kommer aldrig gå igenom om dom inte har svenska folket bakom sig.

Synd bara att Svenskarna snart är en minoritetsgrupp, men du har säkert en bra förklaring på det också.
Lika bra vi låter garaget.org´s medlemmar styra landet, ja menar det blir ju bara en annan färg på skiten....

Nä har ingen förklaring... hänger inte riktigt med!? Hur kan svenska medborgare bli en minoritet i Sverige?
Poängen är att det är indirekt vi (svenska folket) som sätter lagar och bestämelser via våra politker som vi (mer eller mindre) valt. Politiker har noll makt utan oss.

Sky´s the limit...
Maizer
14 mars 2008 ·

Hamilton skrev:

Rushman skrev:

Maizer skrev:
Det är var mans plikt att följa rättvisa lagar, det är också var mans plikt att bryta mot orättvisa lagar.

En lag är ingen lag om den inte respekteras av samhället, ganska grundläggande i demokratin, men detta kanske glömts.

Word! Det är folkets vilja som styr, så kommer det alltid att vara, det VI (majoriteten) anser är det som gäller. Sen kan Riksdagen sitta å komma på hur mkt lagar dom vill, det kommer aldrig gå igenom om dom inte har svenska folket bakom sig.

Synd bara att Svenskarna snart är en minoritetsgrupp, men du har säkert en bra förklaring på det också.
Lika bra vi låter garaget.org´s medlemmar styra landet, ja menar det blir ju bara en annan färg på skiten....

Varför kommer denna skiten i varenda jävla tråd? För helvete ut och demonstrera med nazisterna då, ni behöver inte skriva denna skit i VARENDA JÄVLA TRÅD, detta är en tråd om fildelning, hur lyckas du ens?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Hamilton skrev:

Big_JN skrev:

r-ted skrev:
Tänk om du lägger 10miljoner på att utveckla en ny skiva , dagen efter så tankar alla hem den på nätet och det ända du lyckades med var å sälja en skiva för 149:-

Hade dom slutat ge ut så mycket skit så hade dom kanske tjänat mer!

Kan ju upplysa dig om att allt som ges ut inte är tvunget att införskaffas...
Det som du klassar som skit kanske är just det som jag vill ha cool

Bara till att köpa det då ju wink


Jag är inte rädd för att erkänna att jag laddar ner rent oheligt mycket program, spel, musik, film, whatever *men* tack vara att jag laddar ner så mycket så hittar jag också väldigt mycket jag vill ha och det jag vill ha köper jag.

Senast köpte jag nog skivor för ca 1700kr bara för att ersätta pirat-material med äkta vara.

Jag säger bara såhär:

"Nothing beats a quality original".

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Germax
14 mars 2008 · 12 086 Inlägg

Nu får jag väl alla emot mig men jag förstår inte hur man kan tycka sig ha rätt till andras upphovsskyddade saker. Jag är inte emot fildelning, jag är väl ingen organiserad fildelare men jag har väl laddat hemen del saker i mina dagar, även delat ut.
Men jag tycker det är fel, moraliskt fel. Och jag kan inte förstå hur man kan tycka det är rätt, såvåda man inte är anarkist, men det tvivlar jag på att alla fildelare är.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang