3710
Sök

Vad skulle hända med vår planet om alla människor plötsligt försvann?

Oseriös Aktör
592 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Ännu en av Aftonbladets underliga artiklar.

Vad skulle hända med vår planet om alla människor plötsligt försvann?

Efter ett par minuter
Herrelösa flygplan börjar ramla ner från skyn.

Efter tre dagar
Många av världens 245 miljoner husdjur börjar dö. Och i London ringer Big Ben, uppdragen för hand var tredje dag, för sista gången.

Efter sju dagar
Hundar och förrymda zoodjur tar över på de laglösa gatorna.

Efter tio dagar
Alla kor dör när ingen mjölkar dem. Världens kärnkraftverk börjar smälta ner och sprider radioaktivt avfall.

Efter 120 dagar
Desperata hundar i jakt på mat har sökt sig ut på landsbygden och attackerar till och med elefanter.

Efter några veckor
Världen är mörk. All el slås ut sedan kraftverken utplånats av kolbrist, härdsmältor och översvämmade turbiner.

Efter 5 år
Gräs och mossa börjar ta över i städerna.

Efter 30 år
Byggnader börjar vittra sönder inifrån. Skadedjur äter sig genom väggarna och vanliga bostadshus kollapsar.

Efter 100 år
Skyskrapor ger vika och världens storstäder börjar rasa samman.

Efter 120 år
Den mänskliga uppvärmningen av planeten har avtagit sedan växthusgaserna absorberats av växter och hav. I London har Themsen svämmat över. Allt är grönt, stan ser ut som när romarna kom dit för 2000 år sedan.

Efter 200 år
Haven kokar – av fisk. Torskarna mäter nu uppemot två meter, en tredubbling sedan människan försvann.

Efter 1000 år
Eiffeltornet i Paris faller sönder efter åratal av långsam erosion. I New York finns inte längre Frihetsgudinnan kvar, bara hennes fundament i betong och granit reser sig över skogslandskapet.

Efter miljoner år
Inga mänskliga spår kvar på jorden. Det enda som ska bevisa vår civilisation är en bil, en tv-kamera och andra reliker som bevarats på månen.

Underligt nog så är det bilen som är det enda som kan bevisa att vi funnits

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Svindåre
1 433 Inlägg
15 mars 2008
hehe, kul läsning. så man kan säga att "i am legend" utspelar sig 5 år efter människorna försvunnit big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

3 113 Inlägg
15 mars 2008
precis.. smile coolt

Semper Fi

Oseriös Aktör
592 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Ja det har jag inte ens tänkt på.

945 Inlägg
15 mars 2008
Jag säger bara en sak....Aftonbladet on acid!!!!

blinka blått om du vill rejsa!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
15 mars 2008
Visste att de va desperata men detta tar nog tammetusan priset!

Rock'n Roll

385 Inlägg
15 mars 2008
läste de också:D roligt läsande:D

Maskin stundent!
218 Inlägg
15 mars 2008
tufft jue tongue fattar dock inte varför hundarna ska ge sej på elefamter när de finns lättare bytten? inte heller varför "120 dagar" = ca 17 veckor ligger före "några veckor"?  lol

hehe nee men känns på når sätt lite kusligt ändå att tänka sej in i att alla människor e bort å att allt tas över av naturen igen, måste verkligen se "i am legend" verkar grymt bra big_smile

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
16 mars 2008
Rejad skrev:
tufft jue tongue fattar dock inte varför hundarna ska ge sej på elefamter när de finns lättare bytten? inte heller varför "120 dagar" = ca 17 veckor ligger före "några veckor"?  lol

hehe nee men känns på når sätt lite kusligt ändå att tänka sej in i att alla människor e bort å att allt tas över av naturen igen, måste verkligen se "i am legend" verkar grymt bra big_smile

Ha inte för stora förhoppningar bara. smile

326 Inlägg
16 mars 2008
Texten är tagen från en dokumentär som gick på tv för bara någon eller några veckor sedan, bilderna kommer därifrån också. Så inte går Ab på acid, utan är duktiga på att kopiera bara. smile
Senast redigerat av ILarsaI (16 mars 2008)

Oseriös Aktör
592 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
ILarsaI skrev:
Texten är tagen från en dokumentär som gick på tv för bara någon eller några veckor sedan, bilderna kommer därifrån också. Så inte går Ab på acid, utan är duktiga på att kopiera bara. smile

Vad hette dokumentären?

124 Inlägg
16 mars 2008
Dokumentären hette Aftermath – population zero

Här kan ni kolla på hur de ser ut.

http://channel.nationalgeographic.com/c … aftermath/

3 113 Inlägg
16 mars 2008
Coffe_ skrev:
Dokumentären hette Aftermath – population zero

Här kan ni kolla på hur de ser ut.

http://channel.nationalgeographic.com/c … aftermath/

fasen vad najs.. super häftigt gjort ju...

Semper Fi

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 mars 2008
Den dokumentären ska jag se! Tack för tipset om den wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
16 mars 2008
och här är filmen!!! cool

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

674 Inlägg
16 mars 2008
Slöseri med tid att tänka på sånt..   Jag är mer nyfiken då på VARFÖR alla människor plötsligt skulle sluta existera & vad orsakat det.  Men en film som I am Legend är dock ett mycket mer realistiskt senario -inte just rabies galna övernaturliga monster. Men resten, det farsinerar mig starkt.  Tänk om nått liknande skulle hända... Det kryper undert huden på mig vid bara tanken på något sådant!    BRRRRR!!!!     Det finns en till film som påminner en del om I am Legend fast att den egentligen handlar om något annat.  Det är: The Time Machine.  Med Jhonny Depp

With great freedom comes great responsebility

ElectroRaggare
885 Inlägg
16 mars 2008
Känns som att vår planet skulle må bra av att bli av med oss ett par hundra år. big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

1 779 Inlägg
16 mars 2008
nä gubbar å gummor vi drar från jorden några år så de blir bättre med naturen å allt. nån som e på. flyttar till jupiter eller något.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

674 Inlägg
16 mars 2008
akakaboto skrev:
nä gubbar å gummor vi drar från jorden några år så de blir bättre med naturen å allt. nån som e på. flyttar till jupiter eller något.

Jupiter av alla planeter...???  Där pågår en global  storm med vindar över 300 km/h som ingen vet när den började eller kommer att sluta..   & sen är gravitationen så stark ett den drar ihop dig till en halvmeter. & giftig så att man löses upp till vätska...  Naae  där skulle jag inte vilja vara..

With great freedom comes great responsebility

1 779 Inlägg
16 mars 2008
okej vart ska vi då? malmö. tongue

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Sök