Satt och läste i bilsport 26 precis. Där har de skrivit en artickel om trängselskatterna här i stockholm.
Även om ni inte bor här i stockholm så hjälp oss med denna protest om inte kommer att kosta er ett öre mer än ev avgift för användande av internet och ett par minuters arbete.
Del av artickeln:
"Ett civiliserat och fredigt sätt att protestera
ett bra sätt att visa sitt ogillande mot försöket är att alla Sveriges bilägare eställer en egen transponder-varje bil.Vägverket har endast 700 000 styckenoch det finns över fyra miljoner bilar i trafik... En fiess med protesten är att den inte kostar dig någonting. Bätll via www.stockholmsforsoket.se"
Tycker att det lät som ett vettig sätt att protestera, någon som är villig att hålla med?
Hoppas ni sprider detta till alla ni känner som äger en bil som rullar på vägarna. Behöver ju absolut inte montera den om ni inte ska vara i nrheten av Stockholm (då den är ruggit ful och man inte vill ha den monterad i framrutan)
God Jul och gott nytt år til er alla härpå Garaget.org!
aa jag läste det också, men det blir nog rätt svårt att lyckas.... Läste en artikel i aftonbladet för 1-2 veckor sedan att knappt 80.000 dosor skickats ut... och detta var ett bekymmer för V.V. då de hade betällt FÖR många dosor. Visst finns det 4 miljoner bilar men hur många utanför Sthlm bryr sig egentligen?? De tycker säkert att det är bra att vi får straffas... 08:or är vanligtvist inte så populära bland småstäderna... de tycker att vi är "snobbar" och "människor som tror sig stå över andra" etc....
Men det är ju så ni är scorren "bara skojja". Har nog inget emot stockholmare men tycker nog inte häller att en klisterlapp på bilen gör någon nytta tyvär. Men jag tycker inte häller att ni ska straffas för att ni bor trånkt. Finns ju någon somm gör en regskylt som är fällbar det vore något det bara för att jävlas.
joo, jag var på väg att beställa ett sånt!!! Tills jag såg att den kostade 1500:- plus frakt......... så jag skulle inte tjäna särskilt mycket på det eftersom jag inte åker in i stan förän taxan är sänkt till 10:-/passage