2979
Sök

Problem med att installera varvräknare i bmw 518i -82

70 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Hej!
Då min 518i inte hade något varvräknare (en miracle+) köpte jag en och försökte installera den. Tyvärr ger den inget utslag :<
Jag har kopplat alla kablar enligt medföljande instruktion och den enda kabel som är tveksam är den till tändspolen (den gröna). Jag har försökt koppla den till båda små kontakterna på föremål 1 i bilden (dvs de på sidan, inte den tjocka kabeln). Är det rätt? Eller ska jag koppla den till föremål 2 på något vis?

En annan sak som oroar mig lite är att mätaren inte rör sig alls när jag slår på tändningen (vet till 100% att den och jordanslutningen är rätt anslutna), utan står på lite över 0 (inte mycket). Så skulle mätaren kunna vara trasig? Och hur kan jag kontrollera det isåfall?

Bild: Del av motorrummet
http://tarandi.se/motor.jpg

70 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Vilken av dem? Det finns ju 3 stycken. Har provat att ansluta till båda de små kablarna, men inget funkade? Är det den tjocka kabeln som går direkt till distributor som jag ska ansluta till?

70 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Ok, då är det nog tyvärr så att mätaren är trasig.. har kopplat den till den kontakten men den ger inget utslag.. den verkar inte ens rotera till 0 när tändningen slås på (eller när jag ansluter pluskabeln till batteriet och jord till jord) märkte jag nu :<

Sök