3881
Sök

Ni som monterar sportavgassystem på bilen?

1 268 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
#1
när ni monterar sportavgassystem på bilen vilka faktorer monterar ni det för?

ljudet? bränsleförbrukningen? luftflödet? eller rent allmänt varför sätter ni på det? vad har ni i baktanken? smile

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 mars 2008
#3
1. Dels för att få bättre flöde då de som satt va 2x 1,5" eller någe.
2. Sen för att få bättre ljud.
3. nytt orginal är dyrt så bygger ett 2,5" utan katt (87a)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

huh?
10 427 Inlägg
16 mars 2008
#4
Jag monterade på ett rostfritt sportsystem från Ferrita pga att jag ville ha lite mysigare avgasljud.
Visst, det blir bröligt och lite drygt.. men är väl en vanesak. Inte så stor prisskillnad mellan standard
och sportsystem [+1300kr skillnad för ett standard original och ett rostfritt Ferrita 2½ sportsystem för mig].

Ska väl vara ett bra början om man ska trimma senare också. Men ger väl inte något i prestanda med
bara en halvsats (som jag antar att den vanligaste sugmotorryttaren har).


1 079 Inlägg
16 mars 2008
#5
Bättre prestanda, billigare pris och råare ljud än original om man ändå ska byta. Sen ser det ju betydligt bättre ut än Original.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Meister
6 763 Inlägg
16 mars 2008
#6
De satt inget system på bilen när jag började bygga. Jag vet inte va farsan hade gjort med de gammla men de finns iaf inte. Sen när ett dubbelt 2,5" system med ljuddämpare kostar 1600:- från usa inklusive frakt så är de inte mycke att tveka på då orginal kostar fläskigt mycke mer. Man kan nog knappt bygga ett eget system billigare. big_smile


dARKiE
5 031 Inlägg
16 mars 2008
#7
camaro67 skrev:
De satt inget system på bilen när jag började bygga. Jag vet inte va farsan hade gjort med de gammla men de finns iaf inte. Sen när ett dubbelt 2,5" system med ljuddämpare kostar 1600:- från usa inklusive frakt så är de inte mycke att tveka på då orginal kostar fläskigt mycke mer. Man kan nog knappt bygga ett eget system billigare. big_smile

600kr på min första bil, 2 simonsdämpare och raka rör ^^

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Meister
6 763 Inlägg
16 mars 2008
#8
Darkie skrev:
camaro67 skrev:
De satt inget system på bilen när jag började bygga. Jag vet inte va farsan hade gjort med de gammla men de finns iaf inte. Sen när ett dubbelt 2,5" system med ljuddämpare kostar 1600:- från usa inklusive frakt så är de inte mycke att tveka på då orginal kostar fläskigt mycke mer. Man kan nog knappt bygga ett eget system billigare. big_smile

600kr på min första bil, 2 simonsdämpare och raka rör ^^

Okej men va de dubbelt hela vägen då? Sen är väll inte simons känt för att vara så värst heller


Brum säger bilen.
394 Inlägg
16 mars 2008
#9
luftflödet och ljudet.

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

226 Inlägg
16 mars 2008
#10
luftflöde, ljudet och det ser bättre ut.


658 Inlägg
16 mars 2008
#11
För trimning och ett mysigare ljud

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Thorssa
16 mars 2008
#12
Ljud och utseende! På en turbobil kan det ju förstås även vara för effektens skull.

Masterworks
16 mars 2008
#13
Ett måste med dubbelt 3" rostfritt för att
man ska slippa den pinsamma tystnaden! hehehe...  cool

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
17 mars 2008
#14
Pga effekt, ljudet och utséendet på slutpipan/burken.

Sen har jag en liten vana av att alltid byta till sportavgas på mina bilar bara för att jag kan wink .

- Time Attack -

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
509 Inlägg
18 mars 2008
#16
På min honda som jag hade innan så va de enbart för ljudet å den snygga slutburken.
På volvon är de till största del för flödets skull å lite för ljudet.

underordnad allfixare
696 Inlägg
18 mars 2008
#17
jag gör det för att få dom dära 30 extra hk sedan så får man 10hk till för varje utblås OM dom klarar knytnävetestet!

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

huh?
10 427 Inlägg
18 mars 2008
#18
LasseMan skrev:
jag gör det för att få dom dära 30 extra hk sedan så får man 10hk till för varje utblås OM dom klarar knytnävetestet!

coolwink


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 mars 2008
#19
för att få lite skönare sång i kärran.... blir ju knappast nån effekt ökning på en orginal bil så den faktorn kan man ju glömma tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
18 mars 2008
#20
Luftflödet samt utseendet.. ljudet kan jag klara mig utan, tycker det mest är jobbigt när en bil låter mycket.



Sök