1. Dels för att få bättre flöde då de som satt va 2x 1,5" eller någe. 2. Sen för att få bättre ljud. 3. nytt orginal är dyrt så bygger ett 2,5" utan katt (87a)
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Jag monterade på ett rostfritt sportsystem från Ferrita pga att jag ville ha lite mysigare avgasljud. Visst, det blir bröligt och lite drygt.. men är väl en vanesak. Inte så stor prisskillnad mellan standard och sportsystem [+1300kr skillnad för ett standard original och ett rostfritt Ferrita 2½ sportsystem för mig].
Ska väl vara ett bra början om man ska trimma senare också. Men ger väl inte något i prestanda med bara en halvsats (som jag antar att den vanligaste sugmotorryttaren har).
De satt inget system på bilen när jag började bygga. Jag vet inte va farsan hade gjort med de gammla men de finns iaf inte. Sen när ett dubbelt 2,5" system med ljuddämpare kostar 1600:- från usa inklusive frakt så är de inte mycke att tveka på då orginal kostar fläskigt mycke mer. Man kan nog knappt bygga ett eget system billigare.
De satt inget system på bilen när jag började bygga. Jag vet inte va farsan hade gjort med de gammla men de finns iaf inte. Sen när ett dubbelt 2,5" system med ljuddämpare kostar 1600:- från usa inklusive frakt så är de inte mycke att tveka på då orginal kostar fläskigt mycke mer. Man kan nog knappt bygga ett eget system billigare.
600kr på min första bil, 2 simonsdämpare och raka rör ^^
De satt inget system på bilen när jag började bygga. Jag vet inte va farsan hade gjort med de gammla men de finns iaf inte. Sen när ett dubbelt 2,5" system med ljuddämpare kostar 1600:- från usa inklusive frakt så är de inte mycke att tveka på då orginal kostar fläskigt mycke mer. Man kan nog knappt bygga ett eget system billigare.
600kr på min första bil, 2 simonsdämpare och raka rör ^^
Okej men va de dubbelt hela vägen då? Sen är väll inte simons känt för att vara så värst heller
På min honda som jag hade innan så va de enbart för ljudet å den snygga slutburken. På volvon är de till största del för flödets skull å lite för ljudet.