Undrar vad det är som skiljer Turbo och gl bromsarna? Är det kolvdiametern som skiljer eller är det diameter på skivan? Olika fram, bak?
Har funderingar på o stoppa i en t5a i min 740 gl -88b och har läst en del om de och fått fram att man måste ha turbo bromsarna. Sen ska de bara vara att göra en regbesiktning och vanligbesiktning?
de e skillnad på skivor och ok!! Skivorna är större fram och även oken har dubbla bromsrör.... fast Glt 16 valve har samma som Turbo bilarna.... ja ska regga in min på dom skivorna.... fast oken tar ja ifrån volvo 940 turbo....
okej, för grejen är ju att ja har ju dubbla bromsrör på min nu och tror ja har 287 mm skivorna och kollar du på biltema tex så e de de största dom har men vet inte om ja har 40mm kolvarna fram på min. men e de ingen skillnad bak?
ska du verkligen regga in me T5 motor....? kanske blir problem att få igenom!
Har inte bestämt mig än bara förundersöker än så länge men läste om en på ett annat forum som hade gjort de me t5 på 225 hk och de hade inte varit nåra problem men de stog att man behövde turbo bromsarna.
ska du verkligen regga in me T5 motor....? kanske blir problem att få igenom!
Har inte bestämt mig än bara förundersöker än så länge men läste om en på ett annat forum som hade gjort de me t5 på 225 hk och de hade inte varit nåra problem men de stog att man behövde turbo bromsarna.
ska du verkligen regga in me T5 motor....? kanske blir problem att få igenom!
Har inte bestämt mig än bara förundersöker än så länge men läste om en på ett annat forum som hade gjort de me t5 på 225 hk och de hade inte varit nåra problem men de stog att man behövde turbo bromsarna.
Ska du regga in som ombyggt fordon`?
nope va ja har hört så ska 740 chassit vara godkänt för 226 hk eller vad de är så man ska inte behöva regga som ombyggt fordon utan ska räcka med att reg besikta.
det är tydligen bara bak det skiljer, 36 38 40 mm ATE eller Girling + ABS är det som finns.
Varför sätta i en T5 motor?
Okej de kan nog stämma.
Mest för att min snart e slut o så e de ju en schysst motor lite mer än min gl nu iaf plus att de inte kostar sådär jätte mycke mer om de e som ja beräknar.
Det är inga problem med besiktningen så lämnge det är en original T5 motor som man använder sig av. Om inget har förändrats sedan 02 så är 740/760 godkända för 238hk/310Nm utan att behöva regga som ombyggt fordon. Vissa krav på stötdämpare och krängningshämmare finns.
Men bygger man med turbogrejer så ska det inte vara några större problem.
Räkna inte med att det är billigt, för det kostar om man har lite krav på hur det ser ut.
Det är inga problem med besiktningen så lämnge det är en original T5 motor som man använder sig av. Om inget har förändrats sedan 02 så är 740/760 godkända för 238hk/310Nm utan att behöva regga som ombyggt fordon. Vissa krav på stötdämpare och krängningshämmare finns.
Men bygger man med turbogrejer så ska det inte vara några större problem.
Räkna inte med att det är billigt, för det kostar om man har lite krav på hur det ser ut.
ne så billigt blir de väl inte de e ju såklart billigast o köpa en likadan motor som sitter i och sätta i men de e kul o ha ett projekt och t5an är ju en trevlig motor blir nog inte så mycke mer kusar än dom 225 som är i dom orginal. Tanken är ju att de ska bli en lite typ bruksbil inte avsedd för o köra strippen osv med.
Enklast är väl o få tag på en krockad 850 turbo så man kan ta allt ifrån som inte motorn är skadad i sen får man få tag i en m90 o sätt dit.
Men kommer jag att få tillbaka alla avgaskraven på bilen om ja reggar om den? för nu mäter dom ju bara co halt på min 740?
Men kommer jag att få tillbaka alla avgaskraven på bilen om ja reggar om den? för nu mäter dom ju bara co halt på min 740?
Lite osäker på vad du menar men det är motorns krav i det här fallet som man går på.
Okej men dom mäter ju inte hc o de längre på min bil men ja antar att de kommer dom o göra sen efter man har konverterat eftersom motorn kommer från en sådan bil som dom mäter detta på.
En fråga: Jag har hört att m90 skall vara "bolton" på vitblocken stämmer detta lr måste man beställa special gjord sprängkåpa?
du har ju en 88B är det inte 88:a det gäller och ner? katalysator bilar går väl inte å regga med T5:a?
Okej a ja e ganska ny inom detta vill bara undersöka om de e möjligt utan att regga om som ommbyggt. men jag har 88b ja men dom mäter ju inte mer än co2 på min längre.
Edit: och så läste ja att de blir svårare från 89 och uppåt att regga om me annan motor och att de var hyffsat enkelt från 76-88 lr va de va. Men rätta mig om ja har fel