Påsken sägs jue vara värsta tiden på året, då flest trafikolyckor sker. Främst under Skärtorsdagen (alltså nu på torsdag den 20/3) samt Långfredagen (nu på fredag den 21/3) sker flerst trafikolyckor, vilket beror på att helt enkelt flest människor (om inte hela Sverige?) är i rörelse och förflyttar sig kors och tvärs.
I ren nyfikenhet tänkte jag höra vart ni ska i påsk, vad för bil ni åker, om ni kör med sommar eller vinterdäck.
Själv far (åker) jag, sambon och hans lillebror norrut nu på torsdag. Rättare sagt vi tar sikte från Odenplan (i centrala Stockholm) då jag slutat jobba och drar till Saxnäs, typ 15 mil(?) norr om Vilhelmina, Lappland. Bilen som får glädjen att ta uppåt i landet är min "nyinköpta" (tre veckor gamla) BMW 525 touring med automatlåda och fyrhjulsdrift. Bilen är utrustad med vinterdäck, men i ärlighetens namn minns jag inte om dom är dubbfria eller ej.
Vill samtidigt passa på att önska alla garaget-medlemmar en trevlig påsk!
Mvh Anna
I like money right where I can see it, standing in my front yard...
De säger ju att alla "storhelger" är värsta trafikhelgen hehe...och egentligen dör det inte fler i trafiken under en påskhelg som det gör under en vanlig. Menar det dör faktiskt i snitt lite mer än en person om dagen i trafiken, och när de då gnäller om att det dör 4 pers i trafiken under julen och kallar det för trafikkaos och massdöd så vet ja inte..
Tror att jäkligt många här på garaget far mot jönköping denna helgen. ELMIA Mässan ju=) en annan ska ha folk hemma, fyller 25 på fredag så blir inte så mycket åkande... Lite trisst då även jag hade velat åka till elmia;(
För min del tar jag bilen och åker nog upp till Sundsvall först en sväng, ca 15 mils resa enkel och sen nån dag skulle jag varit ner till gävletrakterna med, är en resa på 8 mil enkel, och dessa platser ska besökas för att jag ska fota en del till mitt fotoprojekt..
Passar väl på att önska en glad påsk jag med då och kör lugnt..