Okej.. Ja de kan ju bli svårt att hitta en verkstad som gör de så billigt.. Men nån privat borde de ju finnas.. Synd att det är så tråkigt väder annars hade jag kunnat fixa det åt dig..
Okej.. Ja de kan ju bli svårt att hitta en verkstad som gör de så billigt.. Men nån privat borde de ju finnas.. Synd att det är så tråkigt väder annars hade jag kunnat fixa det åt dig..
Ormesta Bilservice eller vad de nu heter (på Scans område mitt emot skroten du vet) brukar kunna fixa bilen till bra priser. Speciellt om man känner nån som dom känner.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Japp de kan jag.. Har ju byt på min egen så.. Jag bor utanför Fjugesta
Jasså, kan du ta dig an min? det är ju en s60 -05. Men nivåreglering. var och hämtade fjädrar och delarna att skruva fast för nivåregleringen. Fick med ett papper där det står hur man gör exakt.. Om du känner att du har lust behärskar och har kunskapen för o göra det så får du gärna göra det!
Jag har ju aldrig skruvat med en s60 förut men det ska väl inte vara några större bekymer tror jag.. Men hur är det med nivåregleringen? Sitter de typ vad ska man säga i mitten av fjädrana bak?
Jag har ju aldrig skruvat med en s60 förut men det ska väl inte vara några större bekymer tror jag.. Men hur är det med nivåregleringen? Sitter de typ vad ska man säga i mitten av fjädrana bak?
Du jag är helt grön när det gäller bilmek så det vet jag inte. Men jag tror jag förstår vad du menar. Han som jag köpte fjädrarna av skickade med ett papper där det står vart man ska lossa och skruva dit dom. han nämnde också nåt om att man itne skulle lossa ytterst på bärarmen utan längre in under..om jag inte minns helt fel. Men som sagt, det finns på papper. Men låt säga att du göra detta .. Vad talar vi om för pengar? Har en begränsad rörlighet med pengar just nu! Erik
Okok... Ja då borde de ju inte vara några större problem om de står på pappret hur man ska gå till väga.. Jag skruvar ju med bilar 5 dagar/ veckan.. Ja skrev du inte nåt om typ 1500kr förut?? Vart bor du då? Tommie
Okok... Ja då borde de ju inte vara några större problem om de står på pappret hur man ska gå till väga.. Jag skruvar ju med bilar 5 dagar/ veckan.. Ja skrev du inte nåt om typ 1500kr förut?? Vart bor du då? Tommie
Nej, det var ganska enkelt gjort sa han som jag köpte fjädrarna av på TME. Ja högst 1500, men en firma i filipstad, nära där jag hämtae fjädrarna skulle ta 700 kronor, fick ett tips här på garaget. Men det är ju en bra bit dit. Så det bästa vore ju att få det fixat på hemma plan. Men 400 :- betalar jag gärna extra om det kan ske här i trakterna. Så en tusenlapp. Jag bor i örebro!
haha, lite felskrivet. 700 + 300 ska det nog vara! en tusenlapp!
aha okej.. Ja de var ju väldigt billigt att få fjädrarna byta runt om för 700kr för jag vet ju inte hur många timmar de tar att byta dem heller så.. Ja det är ju alltid skönare att få sånt gjort på hemmaplan
aha okej.. Ja de var ju väldigt billigt att få fjädrarna byta runt om för 700kr för jag vet ju inte hur många timmar de tar att byta dem heller så.. Ja det är ju alltid skönare att få sånt gjort på hemmaplan
Jag tyckte också det lät väldigt billigt! Men han hade tydligen en kompis som hade fått alla bytta för det låga priset. Så jag antar att det stämmer! konstigt nog. Men om vi säger 1200 fast pris? Är det okej för dig?
om du har nivåreglering så går det åt att byta stötdämpare oxå annars blir den lika hög efter ett par minuter igen..........jag har bytt på 2st v70N och en s60 varav den ena v70in hade nivåreglering å då böt vi dämpare oxå