2587
Sök

Varningslampa för airbag lyser konstant

1 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Varningslampa för airbag lyser konstant. Har varit hos en Toyotaverkstad och de har kollat att det inte är något fel på airbagen. De menade att att man måste byta en del bakom panelen, troligen en styrenhet. De kunde skicka efter en begagnad för 3000kr. Tyckte detta var oskäligt. Fick tips om att koppla bort batteriet en stund. Lampan slocknade då tillfälligt men började snart åter lysa. Är det någon som kan rädda min ekonomi. Bilen är en Toyota Corolla 00:a.

Ahlsen
21 mars 2008
sorry lysser lampan på airbagen så är det något fel och lampan kommer inte slockan vare sig du lossar batteri polen lr något annat, tyvärr bara att byta det som är fel

244 Inlägg
21 mars 2008
en kompis hade en audi a8 som hade samma problem det visa sig att det var nån sensor i bilbältet som var knas...

1 079 Inlägg
21 mars 2008
Kan vara en bältessträckare med, men får ni inte ut nån felkod där det står exakt vad det är?

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

4 Inlägg
9 maj 2008
Hejsan,, hade problem med att varningslampan för airbagen lös,,fyra blinkningar uppehåll, fyra blinkningar uppehåll,så höll det på,,,och felet satt under förarstolen,,,givaren för sätesvärmaren,,, kablarna var av till den,fick lossa på dynan och skarva kablarna,,,och detta ingrepp är inte något märkvärdigt,,,och felet försvann,varningslampan för airbagen och sätesvärmaren är sammanlkopplade på något vis under sätet,,
så nu är mitt problem borta och sätesvärmaren fungerar,,Detta ingrepp tog ca 20-30min , min bil är en Ford Mondeo Combi 97
Hälsningar Göran

Kodknäckare
82 Inlägg
13 juli 2008
samma problem med min Mondeo Kombi -97. men jag var så dum att jag aldrig kollade under sätet. utan jag skruvade ner hastighetsmätarn och tog ut den där blinkande lampan.... också inget märkvärdigt ingrepp. tog 12min.

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

Sök