2615
Sök

"Polisen beslagtog porr-bilder på motormässa"

306 Inlägg
22 mars 2008
Rednik skrev:
hummer89 skrev:
skumtezz skrev:
ni vill allvarligt talat se bilder på 15 och 16 år gamla tjejer?!
kanske skulle vara normalare att kolla på tjejer som är lite mera i "vuxen ålder" eller?
aja..

Taget ur www.sr.se(bobo:s länk)
En av kvinnorna på bilderna, en 19-årig kvinna från Stockholm, slog själv larm till polisen och polisen ska nu utreda om det här porr.
Måste man ta 19-3=16år enligt dig elr?? Eller fattar jag annonsen fel..

Om hon är 19 nu och bilderna togs för 3 år sen så var hon väl 16 på bilderna..

Precis.

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

442 Inlägg
22 mars 2008
Rednik skrev:
hummer89 skrev:
skumtezz skrev:
ni vill allvarligt talat se bilder på 15 och 16 år gamla tjejer?!
kanske skulle vara normalare att kolla på tjejer som är lite mera i "vuxen ålder" eller?
aja..

Taget ur www.sr.se(bobo:s länk)
En av kvinnorna på bilderna, en 19-årig kvinna från Stockholm, slog själv larm till polisen och polisen ska nu utreda om det här porr.
Måste man ta 19-3=16år enligt dig elr?? Eller fattar jag annonsen fel..

Om hon är 19 nu och bilderna togs för 3 år sen så var hon väl 16 på bilderna..

Smart ;D Hade fan glömnt det cool Sorry
Senast redigerat av hummer89 (22 mars 2008)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 mars 2008
Men man får ju ändå se på hur gammal/gamla hon/dom är idag och inte då och idag e hon ju laglig tongue

Ärligt talat bryr jag mig inte direkt men det är ju kul att alla börjar munhuggas här nu, diskutera "nyheten" istället.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 302 Inlägg
23 mars 2008
Tror inte på att de var 15 - 16år kanske bara såg ut som så ? hmm

Annars är det ju lite vidrigt..

1 174 Inlägg
23 mars 2008
Men varför ställer dom upp på att vara modeller så om dom inte kan stå för det dom har gjort..
Tycker dom får stå sitt kast.. Men det är väl säkert bara ett sätt för modellerna att tjäna en slant i skadestånd antar jag..

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 302 Inlägg
23 mars 2008
-Blomman- skrev:
Men varför ställer dom upp på att vara modeller så om dom inte kan stå för det dom har gjort..
Tycker dom får stå sitt kast.. Men det är väl säkert bara ett sätt för modellerna att tjäna en slant i skadestånd antar jag..

Jo antingen det eller så berättade inte fottografen vad han skulle ha bilderna till.

Moddelerna kanske tänkte något liknande det här

" aha snabba pengar ifall vi tvättar en bil nakna "

Fins ju perssoner som inte tänker specielt långt menar jag bara.

1 174 Inlägg
23 mars 2008
Ja, tyärr är det väl så..
Men är man SÅ jävla dum så får man ärligt talat skylla sig själv..

1 302 Inlägg
23 mars 2008
-Blomman- skrev:
Ja, tyärr är det väl så..
Men är man SÅ jävla dum så får man ärligt talat skylla sig själv..

Håller helt med dig Blomman.

6 170 Inlägg
23 mars 2008
-Blomman- skrev:

Men tänk på vad jag skrev innan, bilderna togs aldrig för att dom skulle delas ut på affischer till hundratals eller kanske tom tusentals kåta bil-killar.

Dom togs ju för tre år sedan och bilderna fick användas fram till fyra månader efter fototillfället och sen fick dom ju inte användas mer men ändå har dom alltså använt bilderna nu och dessutom på ett vis som det aldrig var tänkt så jag ser absolut inget fel i att dom tar upp detta, bara bra att dom står på sig och inte låter det där företaget göra som dom vill.

Sen om företaget har någonting med bilderna att göra ÖHT vet ju inte jag, dom kan ju ha fått dom från en bildbyrå eller något.

Tänk om någon skulle använda bilder på dig från din skolkatalog för reklam för acne-medel eller något utan att du visste om det, skulle du bli glad då ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

1 174 Inlägg
23 mars 2008
Jaså, ok orkade inte läsa allting.. Visste inte att dom bara hade tillstånd att använda bilderna i fyra månade efter.. Men om det är så så är det ju helt klart företaget som har gjort fel..
Då är jag på tjejerna sida igen.. Tyckte väll att det lät lite konstigt..

KHRacing
23 mars 2008
TBOC_Razor skrev:
-Blomman- skrev:

Men tänk på vad jag skrev innan, bilderna togs aldrig för att dom skulle delas ut på affischer till hundratals eller kanske tom tusentals kåta bil-killar.

Dom togs ju för tre år sedan och bilderna fick användas fram till fyra månader efter fototillfället och sen fick dom ju inte användas mer men ändå har dom alltså använt bilderna nu och dessutom på ett vis som det aldrig var tänkt så jag ser absolut inget fel i att dom tar upp detta, bara bra att dom står på sig och inte låter det där företaget göra som dom vill.

Sen om företaget har någonting med bilderna att göra ÖHT vet ju inte jag, dom kan ju ha fått dom från en bildbyrå eller något.

Tänk om någon skulle använda bilder på dig från din skolkatalog för reklam för acne-medel eller något utan att du visste om det, skulle du bli glad då ??

väldigt bra formulerat av dig tycker jag.

Tänk om fler tänkte som dig istället för att anse att tjejjerna har sig själva att skylla.

k

6 170 Inlägg
23 mars 2008
KHRacing skrev:
TBOC_Razor skrev:
-Blomman- skrev:

Tänk om fler tänkte som dig istället för att anse att tjejjerna har sig själva att skylla.

k

Hehe tackar. Men det är väl inget speciellt svårt, det är ju bara att läsa artiklarna ordentligt innan man snackar.

Dock verkar det ju som att ganska få faktiskt gör det lol

BOZIC
115 Inlägg
23 mars 2008
är man dum o 16 så gör man dumma saker, men jag drog fan inte fram någon hud för för någon som ska ta bilder...hade inte ens gjort d för pengar, om jag nu hade vart så snygg så jag hade fått betalt!smile haha...ne enligt mig, 16 eller 18...ingen skillnad, idioter finns i alla åldrar, o den sista e inte född än...iofs, hon som nu e på bilderna e la inte dum heller, hon vill ju gärna få ut en del pengar på detta ska ni nog se:) fotosession 1 gång, men får betalt nu igen smile haha...

Ljuset i tunneln visade sig vara ett tåg....

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
23 mars 2008
efter lite skummande igenom av tråden, oj så många snorungar det finns på forumet.. väx upp...
pinsamt att läsa alla som vill se de där porrbilderna.

Teddan
2 495 Inlägg
23 mars 2008
lustgasen skrev:
efter lite skummande igenom av tråden, oj så många snorungar det finns på forumet.. väx upp...

snorungar ??????

vadå är du fortfarande rädd för tjejbaciller ?
när du får skäggväxt och börjar komma i målbrottet så kommer du oxå gilla det motsatta könet

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

DFFL
9 020 Inlägg
23 mars 2008
lustgasen skrev:

Jag är 22, så då borde ju inte jag räknas som en snorunge.
Vill jag se bilderna?
Svar: Ja...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

442 Inlägg
23 mars 2008
r-ted skrev:
lustgasen skrev:

snorungar ??????

när du får skäggväxt och börjar komma i målbrottet så kommer du oxå gilla det motsatta könet

*asgarvar* lol

draminbil.nu
1 382 Inlägg
23 mars 2008
Får tjejerna skylla sig själa?

När bilderna togs ingick de ett avtal att de skulle få användas under 4 månader.. När det finns ett sånt avtal känner man nog sig som modell ganske säker på att det är ett seriöst företag..
Bryter dom sedan det flera år senare ska man kanske inte klanka ner på modellerna??

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
23 mars 2008
TBOC_Razor skrev:
KHRacing skrev:
TBOC_Razor skrev:

k

Hehe tackar. Men det är väl inget speciellt svårt, det är ju bara att läsa artiklarna ordentligt innan man snackar.

Dock verkar det ju som att ganska få faktiskt gör det lol

Vi har att göra med garaget-användare (många är i åldern 16-19 år), vill se porr för det är spännande och tänker i efterhand. Dvs, många skiter fullständigt i att läsa om hela händelsen. Men men, folk växer väl upp.. hoppas jag.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
23 mars 2008
r-ted skrev:
lustgasen skrev:

snorungar ??????

Vissa växer aldrig upp (oavsett ålder!).

Call 555-I-SERIOUSLEY-NEED-HELP

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Sök