3591
Sök

Lysande sidoblinkers - vilken kabelväg?

84 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Hej Alla smile

Nu är det så att jag har funderingar på att koppla så att mina sidoblinkers på 945an ska lysa hela tiden men samtidigt kunna blinka när dom ska det.

har fattat som så att man ska "kapa" jorden på blinkersen och ersätta den med + från positionsljuset.. rätta mig om jag har fel?

men den stdora frågan är HUR jag kommer åt kablarna och själva blinkersen från insidan skärmen? vart ska kablarna dras liksom?

Tacksam för hjälp! MVH Jonas

volvoraggare
4 776 Inlägg
24 mars 2008
ba att skruva ner skärmen det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

355 Inlägg
24 mars 2008
lånar tråden lite .. är det lagligt att ha lysande sidoblinkers?

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
24 mars 2008
På 740 sitter kablarna bakom kickpanelen nere vid fötterna inne i bilen.. bara skruva bort å koppla.. e kanske samma på din!!

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
24 mars 2008
testade detta på min golf i veckan,, fast på front bilnkersen,, har en kabel från positionsljuset som bara hänger,, så ja mätte upp den, den gav spänning när positionsljuset va på, kapade jorden på frontblinkersen å kopllade dit positionsljuskabeln, men inget hände, det varken lös eller blinkade, mätte självklart upp allt innan...

varför funkade det inte?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

74 Inlägg
24 mars 2008
med att kapa jorden låter inte vettigt, strömmen måste ju "cirkulera", om de inte är dioder. e inte säker men testa dra en kabel från plus på batteriet med strömbrytare i kupen sen till plus på blinkersen. då kommer de nog lysa, men se till att slå av när ni ska blinka, om ni inte gör de kommer de lysa hela tiden eftersom de ligger ström på lampan hela tiden.. och besiktningen gillar inte att de lyser hela tiden. inte farbror bllå heller;) 

rätta mig om ja e helt ute å cyklar:)

kåt, glad och otacksam
132 Inlägg
24 mars 2008
Det är bara att kapa jorden och ta strömmen från positionsljuset med hjälp av en strömtjuv. Det tyckte iaf jag va det lättaste sättet att göra på.
Jag drog kabeln i skärmen utan att montera ner den. Använde mig av en dragfjäder men det går utan om man har lite tålamod. Så om du inte vill krångla med strömbrytare och tidsödande kabeldragning kan du göra såhär smile

Jag hade det så i 3 år på min bil och varken besiktning eller polisen sa nåt, det blinkar ju ändå när det ska, eller ja det blir ju "bussblinkers" när bak-och-fram blinkers blinkar så är sidoblinkersen släckt och tvärtom.

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu

84 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
suntibajs skrev:
Det är bara att kapa jorden och ta strömmen från positionsljuset med hjälp av en strömtjuv. Det tyckte iaf jag va det lättaste sättet att göra på.
Jag drog kabeln i skärmen utan att montera ner den. Använde mig av en dragfjäder men det går utan om man har lite tålamod. Så om du inte vill krångla med strömbrytare och tidsödande kabeldragning kan du göra såhär smile

Jag hade det så i 3 år på min bil och varken besiktning eller polisen sa nåt, det blinkar ju ändå när det ska, eller ja det blir ju "bussblinkers" när bak-och-fram blinkers blinkar så är sidoblinkersen släckt och tvärtom.

Du säger att du inte behövde plocka bort skärmen först.. men hur kom du då åt? hittar knappt ett hål ut från motorrummet jag och är då ännu mer fundersam på hur jag ska kunna komma ner med kabeln(arna) till blinkersen..? men tänkte iaf köra med din stil, bussblinkersen spelar mindre roll smile

kåt, glad och otacksam
132 Inlägg
25 mars 2008
jag såg nu att du hade en 945 och jag hade en 740. Har inte en susning på vad som skiljer sig åt mellan dom.
jag hade iaf plastpluggar som täckte hål på ett par ställen ner på hjulhuset typ i motorrumet. Lossade sidoblinkersen och körde in kabeln fram mot lyktorna för att se om det fanns nåt lämpligt ställe att plocka ut den på.
jag tycker det är lättare att börja från sidoblinkersen och ta sig framåt, det krävs bara en kabel också.
du får kika lite.. någonstans måste det ju gå att få ut kabeln från skärmen.

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu

Sök