3915
Sök

Varför så mycket volvo?

hej
291 Inlägg
25 mars 2008
Ksj skrev:
Är det typ 60-70% renodlade volvo-raggare här eller?

Om man kikar på de mest besökta bilarna den senaste tiden så har det mer eller mindre alltid varit minimum 3 volvobilar i topp 5.
Även volvo-bilar som inte är speciellt mycket att ha.

Det är naturligtvis inget folk kan göra åt det här men det förbryllar mig ändå att det blir så pass mycket volvo över det hela.

håller med! jag är så less på det märket. men det är stabila okej bilar som alltid går..

men skulle aldrig lägga ner flera 100 tusen på en volvo nej nej nej..

volvo är ok, saab är ok, ford är ok, opel är ok. jag är helt neutral! smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

143 Inlägg
25 mars 2008
Bland dem tråkigaste bilarna att titta på(och oftast köra) måste väl ändå vara volvo 240/740. En funktionsduglig bil men inte någon direkt körupplevelse. Har inget emot folk som kör dem, har ju själv en volvo men det är vad jag tycker. Rolig beskrivining FireTraXX som faktist stämmer in på många av dem som äger dessa bilar:)

993 Inlägg
26 mars 2008
NxV skrev:
uscha. Volvo kryllar det av här ja, skulle man stänga av alla användare med en risig 740 så skulle stället bli rätt tomt.

Se det istället som lite humor med hur många som faktiskt inte fattar bättre smile

hahah..

jag fråga CHrizz för ett tag sedan om han kunde fixa egna trådar/forum med alla 740/940 ägare, då hade det varit mycket cleanare här på forumet

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
26 mars 2008
Ksj skrev:

Vad är det som volvo så pass dåligt då ? Jag menar om det är dom som är mest poppis här på garaget så borde det ju endå vara en bra bil ? Och det säger jag inte bara för att jag själv står som äger till en underbar volvo, Utan alltså tänk efter? Det är ju ren fakta.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

julgran
214 Inlägg
26 mars 2008
Det finns ju många Volvo´s utav en anledning.

Folk köper ju bilen av en anledning, antagligen för att det är en bra bil.

Jävlar vad mycket fördomar det finns här. Inte bara mot Volvo utan även mot andra bil-märken men mest mot volvo´s

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 mars 2008
Syst3m skrev:
TBOC_Razor skrev:
Och BTW om ingen Volvo är baserad på någon annan bil så ska jag tugga i mig en trasmatta!

Gå och käka...  Vill du ha ketchup till? smile Volvo ÖV4 var inte baserad på någon annan bil roll

Ne men jag hatar inte Saab, men jag tycker det är fel när någon säger att Saab 9-2 å 9-7 andas sverige... T.ex. nya 9-3 skulle jag mycket väl kunna ha, men då får de göra ngt åt kvaliteten först. wink

Hehe jag sa "om ingen" (av volvos modeller är baserade på någon annan bil) inte "om någon" (av volvos modeller är baserad på en annan bil).

Du som gillar Wiki (gör iofs jag med tongue):

"In the summer of 1998 Volvo released the S40 saloon (sedan) and V40 estate (station wagon). They were built in the Netherlands at the NedCar factory, a pre-Ford joint venture between Volvo and Mitsubishi Motors. It was based on a common platform with the Mitsubishi Carisma, but the Japanese version did not sell as well in Europe."

Saab 9-2x/9-7x har aldrig sålts i sverige (iaf vad jag vet) och har alltså aldrig riskerat att lura i någon hederlig svensk att den är en svensk bil.

Volvo S40/V40 (första generationen) har nog sålts en eller annan här i sverige men var baserad på en mitsu carisma och byggdes i holland.

Vilken är egentligen mest "osvensk" ??  den som aldrig sålts här eller den som folk faktiskt har kunnat bli lurade att det är en svensk bil ??  tongue

Påminner ju lite om Saab 9000 som var ett samarbete mellan Alfa, Fiat, Lancia och Saab från början. Fast saaben byggdes ju faktiskt i sverige ändå (en del av första generationen kan ha byggts i finland enligt Wikipedia, 86-90).

Man kan ju sitta och tjafsa om sånt här i evigheter men ingen lär ju någonsin kunna ena alla om att tycka på ett visst sätt och det tycker jag e bra för som sagt, G.org skulle vara fan så tråkigt om alla här körde samma sorts bil tongue

Och BTW, morsan får nog behålla alla sina trasmattor ett tag till wink

EDIT: Och nej, dom som säger att 9-2X och 9-7X "andas sverige" vet fan inte vad dom pratar om för det är bilar designade i usa för att säljas i usa och dom är byggda i usa så inte särskilt mycket svenskt där, det håller jag med om.

Anser faktiskt att både 9-2x och 9-7x är en förolämpning mot Saab, så lite gillar jag dom modellerna tongue
Senast redigerat av TBOC_Razor (26 mars 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 mars 2008
TritoN skrev:
Ksj skrev:

Vad är det som volvo så pass dåligt då ? Jag menar om det är dom som är mest poppis här på garaget så borde det ju endå vara en bra bil ? Och det säger jag inte bara för att jag själv står som äger till en underbar volvo, Utan alltså tänk efter? Det är ju ren fakta.

Dåliga och dåliga men förbaskat tråkiga bilar är det (iaf min åsikt).

Crall skrev:
Det finns ju många Volvo´s utav en anledning.

Folk köper ju bilen av en anledning, antagligen för att det är en bra bil.

Jävlar vad mycket fördomar det finns här. Inte bara mot Volvo utan även mot andra bil-märken men mest mot volvo´s

Då jag säjälv aldrig kommer inhandla någon volvo under något annat namn än Penta kan jag bara spekulera i det. Men jag tror att anledningen till att många åker volvo är väll för att det är en billig, beprövad bil med rvd. Och det är väll bra det men fortfarande, tråkiga...
//Johannes
Senast redigerat av TenZer (26 mars 2008)

Rock'n Roll

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 mars 2008
Ännu en märkes-krigs-tråd... Efterssom det finns en hel del sålda Volvobilar måste det väl även finnas ägare till dessa... roll Och att det finns många gamla modeller kvar är väl ändå ett bevis för kvalitet? Ingen verkar klaga på stigande Volvoaktier??
Att tillverka bilar är som att gå under en flock måsar: Är man störst får man mest skit på sig.

Jag är märkesneutral och kallas därför inte för volvoraggare. Nu kör jag Ford. Jag kallas Idiot...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

188 Inlägg
26 mars 2008
Volvo är bra bilar, det är inte saab.
Om du inte tror mig, åk till Mantorp i sommar och kolla på när saabarna ska köra, dom kommer ju fan inte i väg änns. Innat något rasar. big_smile

Bil/Lastbil/maskin mekaniker
148 Inlägg
26 mars 2008
orkade inte läsa hela tråden men kan berätta att jag har volvo för att jag är studerande och har dåligt med pengar men vill ha en hyfsad bakhjulsdriven bil med turbo. 945 turbo perfekt för mig alltså=) skulle absolut inte ha något imot nåt annat märke om jag hade råd att köra tex tysk bilar:P

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.

196 Inlägg
26 mars 2008
TritoN skrev:
Ksj skrev:

din avatar säger ju allt om "volvoraggare" 3 dosor snus å snus i hela käften. skulle vart en pripps burk ist för cola så skulle det varit helt komplett.

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146

- De är jag de.
354 Inlägg
26 mars 2008
FireTraXX skrev:
Såhär tycker jag:
Det är inget (större) fel på volvos bilar.
Funktionsdugliga, billiga att köpa och (Vad som sägs här) lättmeckade.

Det är stereotypen av en ägare utav en >95-års volvo som jag ogillar.
Alltså den lössnusande, högljudda, endast svart t-shirtbärande (Helst med något "Jag älskar sverige"/diverse rockband/"nationalsången"-motiv), för korta jeans med snusringen på fickan, arbetsskor såväl under arbetstid som på fest, AKKA-fraktjackan är den snyggaste jacka du nånsin sett, lantmännen, riktiga män luktar diesel eller 240/740/850-racingkeps OCH alltid mer än ett flak Slots hemma.

Glöm inte att dom har bröstkorgen en decimeter från ratten och ser ut som fågelholkar när dom kör också, är ju inte en gång man har sett de..

-Ja, jag har en 940.. men bara för jag äger en volvo betyder de ju inte att jag är som ovanstående kriterier... ingen av dom stämmer på mej faktist wink aa okej, möjligtvis ölen då..

Undra om samma "problem" finns i andra länder?

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

DFFL
9 020 Inlägg
26 mars 2008
Killr0y_swe skrev:
FireTraXX skrev:
Såhär tycker jag:
Det är inget (större) fel på volvos bilar.
Funktionsdugliga, billiga att köpa och (Vad som sägs här) lättmeckade.

Det är stereotypen av en ägare utav en >95-års volvo som jag ogillar.
Alltså den lössnusande, högljudda, endast svart t-shirtbärande (Helst med något "Jag älskar sverige"/diverse rockband/"nationalsången"-motiv), för korta jeans med snusringen på fickan, arbetsskor såväl under arbetstid som på fest, AKKA-fraktjackan är den snyggaste jacka du nånsin sett, lantmännen, riktiga män luktar diesel eller 240/740/850-racingkeps OCH alltid mer än ett flak Slots hemma.

Glöm inte att dom har bröstkorgen en decimeter från ratten och ser ut som fågelholkar när dom kör också, är ju inte en gång man har sett de..

-Ja, jag har en 940.. men bara för jag äger en volvo betyder de ju inte att jag är som ovanstående kriterier... ingen av dom stämmer på mej faktist wink aa okej, möjligtvis ölen då..

Undra om samma "problem" finns i andra länder?

haha, eller så ligger de längre ner än vad jag gör.
Kuken nuddar nästan ratten men huvudet är 2 dm ovanför baksätet.

Och jag har kompisar som har (haft iallafall) 740, ingen av de stämmer in på stereotypen.
Kanske just därför jag ens bemödar mig umgås med de? tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 mars 2008
Revolvolution skrev:
Om du inte tror mig, åk till Mantorp i sommar och kolla på när saabarna ska köra, dom kommer ju fan inte i väg änns. Innat något rasar. big_smile

Visst volvo är bra bliar men Saab är tammef*n bättre. Det hör dock inte hemma i den här tråden. Anledningen till att Volvo är snabba beror på bakhjulsdrift. Det kompenserar tydligen en allmänt tråkig bil. Kom tillbaka när volvo lärt sig bygga motorer! Det enda som jag kan säga gott om är det som sitter bakom skölden men det står det PENTA på!

Jag tycker att "vovve, villa, volvo" summerar volvo rätt bra!

Rock'n Roll

Intresseklubben
673 Inlägg
26 mars 2008
TenZer skrev:
Revolvolution skrev:

Visst volvo är bra bliar men Saab är tammef*n bättre. Det hör dock inte hemma i den här tråden. Anledningen till att Volvo är snabba beror på bakhjulsdrift. Det kompenserar tydligen en allmänt tråkig bil. Kom tillbaka när volvo lärt sig bygga motorer! Det enda som jag kan säga gott om är det som sitter bakom skölden men det står det PENTA på!

Jag tycker att "vovve, villa, volvo" summerar volvo rätt bra!

hahahha big_smile rätt sagt ;D go saab smile

/Mvh Andreas

Intresseklubben
673 Inlägg
26 mars 2008
Crall skrev:
Visst finns det många som gillar Volvo bilar, men tycker samtidigt att det är överdrivet många här på garaget som "hatar" volvo.

Och ungefär sånna som dig, som hatar saab smile

"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, You might surprise people, But you´re still gay"

/Mvh Andreas

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 mars 2008
TenZer skrev:

saab´s motorer går mkt bättre, men inte lika långt tongue man får ju fan ta till en slägga för o döda en volvo motor.. iallafall dem gammla hmm
bilarna är bra på olika sätt, ge er
Senast redigerat av richardoo290 (26 mars 2008)

Intresseklubben
673 Inlägg
26 mars 2008
richardoo290 skrev:
TenZer skrev:

saab´s motorer går mkt bättre, men inte lika långt tongue man får ju fan ta till en slägga för o döda en volvo motor.. iallafall dem gammla hmm

Håller me dig om deras uthållighet, för den e inte och leka med när vi snackar volvo.. har en polare som har en 740 som går 32 tusen mil, och den går fortfarande som ett klockspel..

/Mvh Andreas

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 mars 2008
IMPRAZERN skrev:
richardoo290 skrev:
TenZer skrev:

Håller me dig om deras uthållighet, för den e inte och leka med när vi snackar volvo.. har en polare som har en 740 som går 32 tusen mil, och den går fortfarande som ett klockspel..

precis o de var nog tanken vid tillverkning.. saab tänkte då mer på prestanda, vilket dom har överlägset.
men dessvärre går deras motorer sönder lite oftare då också..

bra på olika sätt helt enkelt. cool

26 mars 2008
IMPRAZERN skrev:
richardoo290 skrev:
TenZer skrev:

min brorsa har en MB 190E -88 som har gått 35+ tusen mil, och den går hur bra som helst. men inte fan lovprisar alla MB för det....men i och för sig så är MB tyskt, å dom kan självklart inte hålla samma kvalitet som en svensk bil:rolleyes:
jag säger inte att volvo gör dåliga bilar, men dom gör inte heller bäst bilar som många tror här...

Sök