Syst3m skrev:
TBOC_Razor skrev:
Och BTW om ingen Volvo är baserad på någon annan bil så ska jag tugga i mig en trasmatta!
Gå och käka... Vill du ha ketchup till?
Volvo ÖV4 var inte baserad på någon annan bil
Ne men jag hatar inte Saab, men jag tycker det är fel när någon säger att Saab 9-2 å 9-7 andas sverige... T.ex. nya 9-3 skulle jag mycket väl kunna ha, men då får de göra ngt åt kvaliteten först.
Hehe jag sa "om ingen" (av volvos modeller är baserade på någon annan bil) inte "om någon" (av volvos modeller är baserad på en annan bil).
Du som gillar Wiki (gör iofs jag med
):
"In the summer of 1998 Volvo released the S40 saloon (sedan) and V40 estate (station wagon). They were built in the Netherlands at the NedCar factory, a pre-Ford joint venture between Volvo and Mitsubishi Motors. It was based on a common platform with the Mitsubishi Carisma, but the Japanese version did not sell as well in Europe."
Saab 9-2x/9-7x har aldrig sålts i sverige (iaf vad jag vet) och har alltså aldrig riskerat att lura i någon hederlig svensk att den är en svensk bil.
Volvo S40/V40 (första generationen) har nog sålts en eller annan här i sverige men var baserad på en mitsu carisma och byggdes i holland.
Vilken är egentligen mest "osvensk" ?? den som aldrig sålts här eller den som folk faktiskt har kunnat bli lurade att det är en svensk bil ??
Påminner ju lite om Saab 9000 som var ett samarbete mellan Alfa, Fiat, Lancia och Saab från början. Fast saaben byggdes ju faktiskt i sverige ändå (en del av första generationen kan ha byggts i finland enligt Wikipedia, 86-90).
Man kan ju sitta och tjafsa om sånt här i evigheter men ingen lär ju någonsin kunna ena alla om att tycka på ett visst sätt och det tycker jag e bra för som sagt, G.org skulle vara fan så tråkigt om alla här körde samma sorts bil
Och BTW, morsan får nog behålla alla sina trasmattor ett tag till
EDIT: Och nej, dom som säger att 9-2X och 9-7X "andas sverige" vet fan inte vad dom pratar om för det är bilar designade i usa för att säljas i usa och dom är byggda i usa så inte särskilt mycket svenskt där, det håller jag med om.
Anser faktiskt att både 9-2x och 9-7x är en förolämpning mot Saab, så lite gillar jag dom modellerna