3859
Sök

Demontera dörrsidor v70?

35 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Måste plocka bort dörrpanelen på framdörren på en v70 men fattar inte hur man ska göra? jag har hittat en skruv i själva handtaget, o en "sprint" under låset, men vad är de mer som håller fast panelen? Det är en volvo v70 -98

482 Inlägg
25 mars 2008
har för mig att det bara ska sitta en skruv bakom kåpan vid bakspegeln, sen sitter den bara med ett 10 tal clips i kanten, dom kommer gå sönder när du tar loss dörrsidan finns nya på volvo kostar typ 5-10kr st

just real power
no turbo shit

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 mars 2008
allt detta står det om i Hayens Verkstadshandbok så jag rekomenderar dig att köpa en sådan smile

säg till om du behöver mer hjälp så kan jag hämta boken och drigera dig wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

4 822 Inlägg
25 mars 2008
Sitter som sagt 1 skruv bakom det lilla täcklocket i handtaget sen tar du bort sargen runt handtaget och kåpan vid backspegeln sen är det bara att sätta något i mellan dörren och dörrpanelen längst ner på dörrpanelen och bända utåt så att clipsen släpper (kan sitta bra hårt om dom inte varit låssade innan) sen när du kommit så långt är det bara kontakterna kvar på baksidan dörrpanelen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

252 Inlägg
31 maj 2008
Jaha då ska vi se om det här funkar! Synd att det inte finns nån guide på nätet  med lite bilder. Hitills har jag hittat för massa andra modeller: 850 V70II V50 S80

//Janne

2 072 Inlägg
31 maj 2008
japp de e bara en skruv vid handtaget.. (under locket) sen e de bara att dra big_smile

Sandzoo i da house

Sök