3624
Sök

Trimma volvo 940 turbo

1 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#1
Tjena allihopa !

Har tänkt å köpa mej en 940 turbo framöver. Vad är det första och grundliga i trimningsväg man kan göra? (dvs, på utsidan av motorn typ.)

Nismo
758 Inlägg
25 mars 2008
#2
Ja till o börja med kan du ju skriva va de är för motor i den smile

The one and only
1 091 Inlägg
25 mars 2008
#3
Ett chip till o börja med. Sen om det är en LTT så är en starkare tryck-klocka att rekomendera, pysventil funkar oxå men är inte lika stabilt. 2,5 eller 3" avgassystem. Racekatt.
Det är väll det man kan göra utan att det sticker iväg allt för mkt i pris.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 mars 2008
#4
Du monterar en 15G turbo (PM:a om du är intresserad av en i bra skick) 2.5" avgas, nått fint IC-kitt är inte fel heller. Tanka V-power och i med ett chip så kan du hitta 250hk som svarar tidigt och håller.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

74 Inlägg
25 mars 2008
#5
precis motor är ju ganska bra å veta..

steg 1: chippa, avgassystem, luftfilter.
steg 2: annan kam, större turbo, spridare, 3tums lmm, bättre koppling, (diff?).
steg 3: zf låda/förstärkt orginal låda, bättre vevstakar, stor ic, oljekylare.

de e vad ja ska försöka uppnå me min 940 -96a iallafall. och de borde räcka för att åka på gatan med gott å väl./jonas


27 Inlägg
7 april 2008
#6
chip från viking kan ja rekomendera, billigt å funkar riktigt bra.. sen en pysventil, öppet filter å jt 3"..


10 287 Inlägg
7 april 2008
#7
Skit i öppet filter. Det är bara styling under typ 300Hkr på en 940. Orginal luftburk är väldigt bra om man öppnar upp den i botten. Lägg hellre dom pengarna på en annan kam än orginalskiten.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

258 Inlägg
20 juli 2012
#8
Sharky skrev:
Skit i öppet filter. Det är bara styling under typ 300Hkr på en 940. Orginal luftburk är väldigt bra om man öppnar upp den i botten. Lägg hellre dom pengarna på en annan kam än orginalskiten.

/Göran

Hur menar du då ?

Är det nån ide att spänna den gamla trycklocka på 940 LTT eller det är bara byta om man vill ha mera laddtryck?

/Kalle

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

Forummoderator
18 041 Inlägg
20 juli 2012
#9
Trådlyft på 4 år... Stänger...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök