3542
Sök

Den perfekta bilmässan?

Team Westcoast Motorsport
124 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Som topicen lyder, så är min fråga enkel. Hur tycker ni att den perfekta bilmässan ska vara?

Både för utställare, företag, klubbar och besökare.

T.ex. hur ska ljuset i hallen vara, inträdes kostnader, mat på mässan?, vad för sorts priser för utställare, vilka klasser på utställnings tävlingen (märkes klasser, eller kanske som på elmia, styling car, race car osv), hur ska domarbedömningarna gå till?, är gångarna mellan bilarna för smala?, trött på oranga bilar?, mer företagsmontrar?, mer klubbmontrar? mer olika sorters tävlingar?, är ljudnivåerna för höga/låga?, streetracing på kvällen?, skulle det vara kul med livemusik?, Finns det något som brukar göra er besvikna på de bilmässor ni åker på?, kringgrejer utanför mässan?...

.....ja hur skulle ni vilja att en bilmässa gick till om ni fick bestämma?? smile

Muttley
26 mars 2008
jag säger som vallåkra en varm sommardag då är de perfekt smile

124 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
jo det klart det är alltid trevligt smile även om mässan är inomhus? hur viktigt är vädret då?

Bmw Love
164 Inlägg
26 mars 2008
utomhus är alltid roligare smile mer plats oftast, varmt fint väder ska det vara:) för sådanna mässor kan jag betala vad som helst ungefär..

Bmw är ingen bil, det är en livstil!

3 390 Inlägg
26 mars 2008
Inga Barbies vid bilarna... Och NEJ, jag är inte bög bara för det... Jag är där för att titta på bilar, finns Erotik mässan om man nu vill titta på Lättklädda/halvnakna brudar...

Sen kommer säkert folk skriv "men det hör ju till"... Jaa, det har väl blivit så, men JAG tycker bara det är jobbigt när man t.ex ska ta kort på någon shysst bil och sen ligger det en brud över hela huven och skymmer...

neee, tycker det ska vara bilarna som ska locka och inte antalet lättklädda tjejer...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

RS
886 Inlägg
26 mars 2008
WeDo skrev:
Inga Barbies vid bilarna... Och NEJ, jag är inte bög bara för det... Jag är där för att titta på bilar, finns Erotik mässan om man nu vill titta på Lättklädda/halvnakna brudar...

Sen kommer säkert folk skriv "men det hör ju till"... Jaa, det har väl blivit så, men JAG tycker bara det är jobbigt när man t.ex ska ta kort på någon shysst bil och sen ligger det en brud över hela huven och skymmer...

neee, tycker det ska vara bilarna som ska locka och inte antalet lättklädda tjejer...

Jo när man vill ta kort kan det ju vara irriterande att nån brud ska ligga på huven eller nåt och skymma bilen, annars hör det till måste jag ändå säga smile Fast dom behöver ju inte stå och skymma bilarna.

Focus RS

Markolainen
26 mars 2008
WeDo skrev:

Håller med till 100% på det där.

Utomhus är alltid roligare om vädret bara är fint. Sedan ska berusning/alkohol inte heller vara tillåten.

Muttley
26 mars 2008
todie skrev:
jo det klart det är alltid trevligt smile även om mässan är inomhus? hur viktigt är vädret då?

för mig är vädret viktigt då med smile synd om de regnar så att bilen behöver tvättas igen när man ska hem smile
sen kan man sitta ute om man ska äta så man slipper vara inne och trängas.

men mycket plats och högt ljud, jag gillar mycket prylar. mycket företag som säljer mycket billigt vore alltid trevligt.

124 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
sammanfattningsvis so far: Bra väder, inga "barbies", ingen alkohol, försäljning av billiga bil prylar, mycket plats, högt ljud?. smile

Hur ska tävlingen gå till för själva utställarna? vilka klasser, hur ska domarsystem fungera? osv smile

Noiseprojekt
26 mars 2008
todie skrev:
sammanfattningsvis so far: Bra väder, inga "barbies", ingen alkohol, försäljning av billiga bil prylar, mycket plats, högt ljud?. smile

Hur ska tävlingen gå till för själva utställarna? vilka klasser, hur ska domarsystem fungera? osv smile

Ett ex. SkänningeTräffen, detta kommer finnas/gäller:
Frivilligt inträde
Utomhus
Liveband
Bättre priser på Mat
Företag som säljer delar
Inga barbies
Ingen alkohol
Ingen buskörning
Utställning
Ljudbilar
dB-tävling
Hoppas på bra väder

Drömmässan?

124 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
ja det är ju frågan vad drömmässan är? smile Jag är rätt nyfiken på hur drömmarnas inomhus mässa skulle vara, utomhus tävlingar så känns det som att så länge vädret är toppen så blir utställningarna toppen också smile

Sök