Får hem mina Focal Polyglass 5,25:or imorgon och tänkte kolla om det behövs några högtalare bak. Jag kör just nu hemma högtalare i hatthyllan i lådor samt ett par MDS Fanatic 5,25:or i framdörrarna som följde med bilen. Frågan är då om jag ska köra Focal fram och MDS bak eller bara Focal fram. Vet inte hur det kommer låta men...
Jag gillar rearfill. Jag skulle prova med mds där bak (men inte spela så högt med dom) Sen är det ju lätt att koppla ur dom ifall att det skulle låta skit.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ja är det bara kul å du ändå har dina MDS så kan man ju slänga in dom bak, men d känns som att slösa dom minuterna... Lägg den tiden på att förstärka upp framdörrarna... dina Focal kommer spela så bra så du kommer glömma MDS..
Vill helst inte ha kvar mina Mycket Dålig Skit högtalare. Dem har olika nyanser på sin blå/metallic färg haha. Appropå att förstärka dörrarna. Vet inte hur jag ska täta i min volvo 850. Hålen för högtarlarna har en rund plastram där man monterar högtalaren. Just bakom högtalarens magnet så sitter en tjock plåtvägg helt tät och sedan är det 4 små hål åt sidorna som man enkelt skulle kunna täta så det hela blir som en liten låda fast halvmåne formad. Skulle det räcka som tätning eller blir lådan för liten?
Plåten bakom magneten är inte ytter plåten utan en plåt före den och den är kupolformad så jag tror inte ens att en bas skulle få den att skramla.
Ja hur man ska förstärka/dämpa dörrarna e svårt att förklara, men bara genom att titta, känna å banka på dörren utan dörrsida ger dig nog en vink om något sitter löst eller dåligt.. limma på dämpmatta eller spraya dämpmassa är alltid bra på så många ställen du kan komma åt Kommer få en trevligare känsla när du stänger dörren oxå