2222
Sök

Vaxning/polering.. Plzzzz

Mollllgan
27 mars 2008
Trådstartare
Hejsan. Imon ska jag ta o polera bilen min... har nu en kamera med så jag kan ta kort o lägga in i mitt garage.big_smile Vill bara veta om det stämmer att man ska ha bilen blöt hela tiden (området som ska poleras)
Jag har köpt nått medel med poler/vaxning i ett.. 1 flaska alltså nått flytande medel.. Luktar gott iaf:lol:
Nån som bara kan svara på frågan om vattnet???

Sammt gjärna nått mer "Att tänka på"

Ha det gott Mvh S40

148 Inlägg
27 mars 2008
Hejsan! När jag ska polera så ser jag till att det inte ska vara något vatten där jag ska bearbeta, vet dock ej om det är dumt att polera med lite vatten på ytan...Har alltid fått ett riktigt bra resultat smile Lycka Till!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
28 mars 2008
det finns ju vax för att använda på blöta ytor. dock när man ska polera så ska man ha lacken så torr som möjligt dock gör det inte något om det finns lite vatten på den men den ska helst vara torr!smile

Team Insane Racing

3 120 Inlägg
28 mars 2008
Beror på produkten.
Vissa polermedel funkar bäst om man sprutar med vattenspruta på området innan polering medans andra måste ha helt torrt. När du lägger vaxet tycker iaf jag att helt torrt är ett måste.

193 Inlägg
28 mars 2008
Har aldrig haft vatten för det har med de flesta produkter jag använt bara varit
merjobb och i många fall har det knappt gått att polera riktigt.

Men det finns polish som man kan ha på en fuktig yta vilket har fungerat okej.
Det är olika från medel till medel. Och såklart min åsikt, andra kanske tycker det
funkar bättre med vatten.

Läs på flaskorna du ska använda så står det tydligt hur du ska göra.

Mvh Kimme

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 mars 2008
Vaxade en bil med en fuktig trasa, men torkade av med en torr och ren. Fick ett kanonresultat! Blir lite jämnare yta på vaxet och lämnar inga flammor som det kan bli ibland. Det var Turtle Wax, kommer inte ihåg exakt vilket, men det skulle läggas på med torr trasa men funkade bra ändå. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
28 mars 2008
Lacken ska vara torr. Till de flesta medel, 3M och Autosmart ska vara torrt. Något du kan göra om du inte är så van vid att polera (ställa varvtal och vet hur hårt du ska köra) är att fukta trissa lätt för då blir inte trissan för varm så lätt och du unviker att bränna. Sen ska man ju ha värme i det för att porerna i lacken ska öppna sig så man kommer ner på djupet. Som har skrivits tidigare; Läs på flaskan.

Vad ska du använda för medel?

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar

Sök