3696
Sök

Tips för att motverka magsjuka.

1 722 Inlägg
28 mars 2008
Drick vatten !!

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

6 851 Inlägg
28 mars 2008
Det ända som hjälper om man har bliit riktigt magsjuk är att INTE äta något på någon/några dagar. Detta för att du skall "svälta" ut de bakterier som finns i magen.
Om du äter så ger du inte bara din kurrande mage nått, utan oxå massa små bakterier näring så de blir glada smile
Det du kan göra är att ta små klunkar vatten och sedan ge f*n i att äta något.
Efter en dag, eller 2 kan du äta EN macka rostat bröd, vänta lite och går det bra ät en till.
Varför man skall dricka avslagen Cola är för att man snabbt skall få i sig socker och energi, inget annat.
MEN, detta skall man göra när man blivit något bättre och kan behålla rostbröd ett litet tag..

Detta vet jag då jag förra året hade 3 magsjuka på 1½månad och redan iår haft 1 (har barn på dagis)
samt att min kära mor är sjuksyrra (eller va det iaf).

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Allright härligt. Har dock tryckt i mig en jävla massa mat och skit nu och har hållt sig nästan en timme men jag känner att det är på gång hela tiden. Sitter med hinken i berredskap då jag börjar få träningsverk av att springa upp och ner i trappan hela tiden tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

8 156 Inlägg
28 mars 2008
Man kan ju döda lite bakterier genom att äta hela råa vitlökar.
Sen så dricker man mjölk och avslagen cola för att få i sig socker och bli piggare.
Banan är ju ett annat tips.

Men vitlök är ett bra tips. Sen så finns det några andra kryddor som har bakteriedödande effekter också, men dom kommer jag inte på just nu.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

687 Inlägg
29 mars 2008
TFkarlsson skrev:
Allright härligt. Har dock tryckt i mig en jävla massa mat och skit nu och har hållt sig nästan en timme men jag känner att det är på gång hela tiden. Sitter med hinken i berredskap då jag börjar få träningsverk av att springa upp och ner i trappan hela tiden tongue

Massa skit? då förstår jag att du är magsjuk. hehe.

Fortare än kvickt
241 Inlägg
29 mars 2008
är det magsjuka orsakad av bakterier (inte virus) så ska avslagen cocacola fungera. o man ska inte dricka så man kräker mer eller nåt sånt. fosforsyran som finns i cocacola är varken bra för magen eller bakterierna som orsakar problemen.

Akta lacken pappskalle!

Fortare än kvickt
241 Inlägg
29 mars 2008
dricka ett glas proviva varje dag är också ett jävligt bra sätt att förebygga magsjuka wink. försöker inte göra reklam här, vill bara hjälpa till.

Akta lacken pappskalle!

Sök