Alltså.. Detta ha ju vart uppe massvis med gånger.
Det du handlat + frakt tar du lämpligen reda på vad det blir INNAN du beställer.
Sedan blir det 1,5% tullavgift och 25% moms på den totala summan, ev tar fraktbolaget en mindre summa i "arvode" för att sköta tullning etc med. Det är inte lätt att räkna ut exakt summa men jag beställde mig 4 fälgar för några dagar sedan och enligt en snabb uträkning blir det totala priset ca 10:- per dollar. Dvs om det man köpt inkl frakt kostar $250 blir den totala kostnaden runt 2500:- när allt är hemma.
Edit; handlar det om STORA sändningar till en privatperson räkna med mer koll från tullen och att risken för trubbel ökar. Rekommenderar att alla papper verkligen är i ordning och att det INTE fuskas för då finns det risk att det blir ett satans väsen. Personligen dissar jag allt vad förmedlingsfirmor och gruppköp är och beställer själv istället. Det är mycket enklare och inga andra är inblandade ifall det bråkar, vilket det verkligen KAN göra. Ett paket jag köpte tog tre månader på sig att komma fram, det visade sig att det åkt t.o.r USA innan det kom hit igen och då vart tullen misstänksam osv osv...
Senast redigerat av MrTurbo (30 mars 2008)
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)