3230
Sök

usa beställning? några extra avgifter som är bra att känna till?`

1 050 Inlägg
30 mars 2008
Pellefax skrev:
E-30 skrev:
Pellefax skrev:
En bekant tog hem 4 fälgar med med däck från USA,kostade ca 10000:- att köpa här,han hade dom hemma från USA för ca 6000:-,så visst blir det billigare..

Han betalade alltså 6000:- för fyra st fälgar inkl däck och frakt? Om vi då räknar bort frakten (Lågt räknat -1500:- Då är det 4500:-kvar? För vilket han fått både fälgar och däck samt montering & balansering? Detta borde innebära ett stycke pris per hjul med: 1.125:-? Knappast troligt tongue (sagor)

Det var vad det kostade,men kan du inte inse att du har fel är det ingen ide att fortsätta diskussionen,du fattar ju uppenbarligen inget ändå....   roll

Hehe...nu ska vi inte bli fula i språket. big_smile Jag kan fortfarande inte förstå vad för sorts fälgar och däck som endast kostar 1.125:- per komplett hjul. När jag själv kollade däckpriser i bl,a USA, så visade det sig att Gummihusets priser var några spänn billigare än vad handlarna i USA ville ha? Och här presenterar du priser från USA med: 500:- per styck? Vad får man för fälg för 500:-? En dålig Taiwankopia kostar mera.
Detsamma gäller däcker för 500:- inkl montering och balansering. (SAGOR) big_smile

EDIT: Dessutom dubblas vikten när man beställer både däck och fälgar, bör väga ca 120kg.
Senast redigerat av E-30 (30 mars 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008
Pellefax skrev:
Det var vad det kostade,men kan du inte inse att du har fel är det ingen ide att fortsätta diskussionen,du fattar ju uppenbarligen inget ändå....   roll

Strunta i honom, ingen idé att försöka snacka vett med någon som inte vill / kan förstå. Låt honom leva i sin drömvärld där allt tydligen är så som han vill ha det...  roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 050 Inlägg
30 mars 2008
MrTurbo skrev:
Pellefax skrev:

Strunta i honom, ingen idé att försöka snacka vett med någon som inte vill / kan förstå. Låt honom leva i sin drömvärld där allt tydligen är så som han vill ha det...  roll

Hehe...men Du betalde väl $350.00 USD i frakt? då bör det väl omsatt i Svensk valuta handla om en fraktkostnad på: 2.100:- plus moms? (Är det Du eller Jag som drömmer?) lol

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008
Ca $150 styck är inget ovanligt pris på fälgar i USA. Däck köper jag inte från staterna, finns inget som motiverar det enligt mig. Sedan beror det ju på VART man kikar på fälgarna, tittar man på fälgar från boyd coddington *vila i frid* blir det självklart helt andra priser. E-bay är tex ett ställe där man kan finna billigare modeller, både äkta och kopior.

Sedan är det ju valfritt vart man vill köpa fälgar, vissa blir gärna skinnade av svenska firmor medans andra sponsrar tullen istället. smile

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008
E-30 skrev:
MrTurbo skrev:
Pellefax skrev:

Hehe...men Du betalde väl $350.00 USD i frakt? då bör det väl omsatt i Svensk valuta handla om en fraktkostnad på: 2.100:- plus moms? (Är det Du eller Jag som drömmer?) lol

Jag struntar fullständigt vad vad var pris i sig är, vill du veta vad killen som packar grejerna tjänar i timmen med? Det är den TOTALA SUMMAN som räknas. Så jag ber dig ännu en gång;

Visa mig vilken svensk firma som säljer fyra 17" Bullitfälgar som passar en mustang -67 utan spacers för under 10 000:-.

Innan du löst den uppgiften har du inte ett skit att säga i den här frågan. Önskar dig lycka till!  Och inget mer skitsnack nu...  tongue

Edit till moderatorer; Har han inte löst det under dagen kan ni ju rensa / låsa denna tråden då det ändå spårat ur en hel del....
Senast redigerat av MrTurbo (30 mars 2008)

1 050 Inlägg
30 mars 2008
MrTurbo skrev:
Ca $150 styck är inget ovanligt pris på fälgar i USA. Däck köper jag inte från staterna, finns inget som motiverar det enligt mig. Sedan beror det ju på VART man kikar på fälgarna, tittar man på fälgar från boyd coddington *vila i frid* blir det självklart helt andra priser. E-bay är tex ett ställe där man kan finna billigare modeller, både äkta och kopior.

Sedan är det ju valfritt vart man vill köpa fälgar, vissa blir gärna skinnade av svenska firmor medans andra sponsrar tullen istället. smile

Här ser man vad frakten kostar INOM USA $200.00 för frakt av fyra tomma fälgar, samt $400.00 för kompletta hjul. Dessa priser gäller vid frakt inom de olika delstaterna. HUR kan det då vara betydligt billigare att skicka till Sverige? big_smile

http://superbuytires.com/packages.html

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008
Du har aldrig tänkt på att olika firmor har olika fraktpriser (precis som firmor i Sverige / EU). Att det finns olika fraktfirmor (precis som i Sverige / EU) DHL, Schenker, BAX, Posten, FedEx osv osv Den firman jag handlade från tar $70 för frakt av fyra fälgar inom USA. En firma skulle ha $80 för att sända en varvräknare hit, tror du jag handlade av dem då?  NEJ!

Standard Flat Rate Shipping Service
Shipping and Handling United States US $70.00

Har du löst uppgiften ovan ännu???

1 050 Inlägg
30 mars 2008
MrTurbo skrev:
Du har aldrig tänkt på att olika firmor har olika fraktpriser (precis som firmor i Sverige / EU). Att det finns olika fraktfirmor (precis som i Sverige / EU) DHL, Schenker, BAX, Posten, FedEx osv osv Den firman jag handlade från tar $70 för frakt av fyra fälgar inom USA. En firma skulle ha $80 för att sända en varvräknare hit, tror du jag handlade av dem då?  NEJ!

Hehe...Nix jag har inte löst uppgiften ang fälgar till "Raggarebilen" det var inte detta tråden gällde. Jag fick däremot uppgift om att fyra stycken fälgar kostar $600.00 att skicka till Sverige. lol

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008
E-30 skrev:
MrTurbo skrev:

Hehe...Nix jag har inte löst uppgiften ang fälgar till "Raggarebilen" det var inte detta tråden gällde. Jag fick däremot uppgift om att fyra stycken fälgar kostar $600.00 att skicka till Sverige. lol

Nej men påstå inte att vi kan köpa fälgarna billigare i Sverige då. Du har ju uppenbarligen ingen koll på det alls!  Så dröm sött om dina 18" fälgar och BMW istället för att försöka överbevisa oss som tydligen har lite bättre koll på hur det funkar att handla från staterna. smile 

Jag skall btw meddela dig den exakta summan på kostnaden för mina fälgar sedan. Har ju som sagt inte räknat så jätte exakt på det ännu.  Däcken, 265/40-17" , kostade dock 1206,10:- styck.  cool

1 050 Inlägg
30 mars 2008
Men däcken vägrade du ju tidigare att köpa från USA? Har du gjort detta ändå? Deras gummiblandning är LIVSFARLIG här i Sverige. Fälgarna har du ej fått ännu..om jag förstått saken rätt.? Då har du nog en trevlig överraskning på gång..big_smile Tull-Tull-Tull lol

Förresten, gamla 17" däck går det väl att hitta under tusenlappen här i Sverige. Fälgarna till "Raggarebilen" kan du säkert hitta på någon bilskrot. lol

1 050 Inlägg
30 mars 2008

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008

Okej, de ska passa min bil med. Två fel blir inte ett rätt grabben. roll

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008
E-30 skrev:
Men däcken vägrade du ju tidigare att köpa från USA? Har du gjort detta ändå? Deras gummiblandning är LIVSFARLIG här i Sverige. Fälgarna har du ej fått ännu..om jag förstått saken rätt.? Då har du nog en trevlig överraskning på gång..big_smile Tull-Tull-Tull lol

Förresten, gamla 17" däck går det väl att hitta under tusenlappen här i Sverige. Fälgarna till "Raggarebilen" kan du säkert hitta på någon bilskrot. lol

Jänkarnas gummiblandning vill jag inte ha nej, precis. Inte illa att du kunde fatta det.
Det har inte vart några överaskningar hittils men man vet ju aldrig.

Sådant kanske duger för dig som går i skolan eller lever på mamma & pappa, men jag köper helst nya däck.
Du kan väl lämna din sönderrostade holk på skroten och hänga fälgarna på väggen? Är ju mest pinsamt att åka i något som ser ut på det viset.  roll

Din nivå är otroligt låg, sådana som dig slipper vi gärna här. Hoppas du inser att jag raderade all otrevlig skit du fyllt min gästbok med....

Edit; försökte att inte lägga mig på din nivå men det var svårt....  roll

1 050 Inlägg
30 mars 2008
Hoppsan lille vännen..tog du åt dig av så lite. Vad är det för otrevligheter jag "fyllt" din lilla gästbok med?

Jag frågade följande; Har du kört med bilen under vintern eftersom den är så rostig i motorrummet, det jäser ju på vissa ställen;-) Sedan undrade jag om du ev, lackerat den själv. Tycker du att detta är att FYLLA din gästbok med otrevligheter?? Är Du så extremt känslig så har Du kanske hamnat i helt fel forum.

EDIT: Såg att Du skrivet i min gästbok, du har mage nog att klaga på min trevliga kommentar i Din gästbok, fast Du själv skriver så här illa:

MrTurbo för 46 minuter sedan (Oläst, Obesvarat, #6)  Du är uppenbarligen totalt hjärndöd? Jag skrev nyss att jag köpt NYA FÄLGAR! Koppla in dina två hjärnceller istället för att skriva skit. Din rostholk kan du köra till skroten, det är inte ens inärheten av att platsa här inne. Testa folkrace, du kommer kanske ett halvt varv... Kan jag slippa dig nu?

MrTurbo för 51 minuter sedan (Obesvarat, #7)  Herr Besservisser. Då du uppenbarligen inte klarar av att ha fel kan du väl ta din rostholk och lämna gorg. Vi klarar oss utan sådana som dig här....

1 050 Inlägg
30 mars 2008
Mr Turbo: Av hänsyn till trådskaparen (lite sent påtänkt) så föreslår jag att Du fortsättningsvis skickar PM till mig. Deal? Tack för din förståelse. big_smile

LillNaisarn
30 mars 2008
Nu är väll detta ganska O.T

Vad är det för skillnad mellan däcken i Staterna & Sverige?
(Jag tänkte mest då MRturbo samt E-30 var överens om att det var inget att rekomendera att ha i Sverige)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008
E-30 skrev:
Hoppsan lille vännen..tog du åt dig av så lite. Vad är det för otrevligheter jag "fyllt" din lilla gästbok med?

Jag frågade följande; Har du kört med bilen under vintern eftersom den är så rostig i motorrummet, det jäser ju på vissa ställen;-) Sedan undrade jag om du ev, lackerat den själv. Tycker du att detta är att FYLLA din gästbok med otrevligheter?? Är Du så extremt känslig så har Du kanske hamnat i helt fel forum.

EDIT: Såg att Du skrivet i min gästbok, du har mage nog att klaga på min trevliga kommentar i Din gästbok, fast Du själv skriver så här illa:

MrTurbo för 46 minuter sedan (Oläst, Obesvarat, #6)  Du är uppenbarligen totalt hjärndöd? Jag skrev nyss att jag köpt NYA FÄLGAR! Koppla in dina två hjärnceller istället för att skriva skit. Din rostholk kan du köra till skroten, det är inte ens inärheten av att platsa här inne. Testa folkrace, du kommer kanske ett halvt varv... Kan jag slippa dig nu?

MrTurbo för 51 minuter sedan (Obesvarat, #7)  Herr Besservisser. Då du uppenbarligen inte klarar av att ha fel kan du väl ta din rostholk och lämna gorg. Vi klarar oss utan sådana som dig här....

Och det som startade var inte frågor utan PÅSTÅENDEN, vilket i vart fall jag gör skillnad på:

Hehe..en riktig "Pisskur" håller samma skick som din faluröda Pisskur;-)))

"Är det 17" på chromfälgarna? ser ut som 12"? Det var mkt rost i motorrummet. Men du kör väl med den på vintern förstår jag, så då går det ju ej att undvika p.g.a saltet. Har du lackat den faluröd själv? ser lite kornig ut. Men du kanske lackade den ute"

Det var du som började med skitsnacket inte jag.  roll

Vart jäser rosten? http://www.garaget.org/mypage/gallery_e … age=176964  Menar du missfärgningarna på kylen som inte är i plåt och inte kan rosta? 

Om jag säger att jag beställt nya fälgar borde du väl förstå att de inte syns på ett foto taget på sommaren? (två år sedan dessutom) Tidsmaskin har jag ingen.

Kornig lack? http://www.garaget.org/mypage/gallery_e … age=176954  Hum, mja det är väl synd att säga, den är lackad i USA på 80-talet inte perfekt men duger att åka i, ett kort taget med mobil ger tyvärr inte bilen rättvisa.

Edit, Jag kör btw med bilen hela sommaren, även när det regnar så visst kan det komma fram rost, men en bil är till för att användas enligt mig.

Men eftersom du åker i en så fruktansvärt lyxig och fräsch bil själv http://www1.garaget.org/gallery/archive … pj940s.jpg så förstår jag att du har höga krav. smile

Sa som sagt att det var svårt att hålla sig över din nivå, ber om ursäkt för det, men att du kunde bli så sur bara för att du hade fel ang fälgköp är ju lite konstigt. Kunde du inte bara insett att du inte hade full koll på hur det funkade istället för att bli otrevlig?

LillNaisarn; Vet inte vad det är med amerikanska däck men jag gillar dem inte. Tror det är för att de har en annan klassning på dem för att de ev skall klara snö och slask och ändå vara sommardäck.

Håller med om att det vart OT men att bli påhoppad på det viset gjorde mig lite irriterad. Nu känns det mest som om man borde skratta åt det. tongue Så vill du något mer E-30 så ta det på PM då....

1337
1 343 Inlägg
30 mars 2008
haha.... sanslöst!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök