3918
Sök

Mycket Irriterande fel med datorn-Haha Fungerar igen !

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 mars 2008
Urkas skrev:
Kanelbullen skrev:
Blir nog att skaffa en bärbar dator wink .... !  Tips på vad för ??

"Min dator börjar bli slö, så jag köper en ny istället för att fixa den" är väl en standardquote från random svenssonfamilj.

Haha, ja det är ju det tongue

Sett mången väl fungerande dator (efter lite vanlig service OFC) gå till graven på sopstationen, sorgligt egentligen.

Kanelbullen: Om du nu tvunget *måste* köpa ny dator så köp en Dell, bra service och om du vill brukar dom kunna skicka hem tekniker till folk som kollar på grejorna om det blir problem. Kostar väl lite dock tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 722 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Kanelbullen skrev:
Blir nog att skaffa en bärbar dator wink .... !  Tips på vad för ??

Jag kanske kan hjälpa dig via pm eller något liknande? Tycker inte att du ska behöva byta dator för en sådan sak.
Vad är det för dator du har nu förresten?

Det är ett "hemmabygge" min bror som har byggt den .. med datorgrejer från Komplett.se

Men jag har ingen aning vad jag har för grejs i datorn big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

21 761 Inlägg
30 mars 2008
Nä, inte ska man köpa en ny dator bara för sånt där, håller med. Det är ju enkelt att tex kolla upp både processorfläkt och nätaggregatfläkt, om någon av dem inte fungerar så blir vardera enhet instabil pga överhettning.

Men det måste ju finnas någon polare som du kan fråga om hjälp, kanelbullen.

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
30 mars 2008
en sak du kan göra om du misstänker att de är ett virus du har så kan du gå in på "kör" sedan skriva in "msconfig" då kommer de upp en ruta med några menyer på de finns en som heter autostart där kommer de finnas massor med saker som startar direkt då datorn startar. Jag vet ju inte hur bra koll du har på datorer men om du nu går in där ta gärna hjälp av nån som kan vilka processer som behövs för att datorn ska starta och vilka processr som behövs för ljud,bild o.s.v

1 722 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
nu verkar datorn vara stabil igen !

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Sök