4465
Sök

Tips och info ang avgasbygge? (850 t5)

252 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Hej!

Har nu inskaffat mig allt för steg 3 utom själva avgasröret!
Tänkte åka iväg till mekonomen o köpa simons rostfria rörbitar, undrar om någon har byggt ett avgasrör till 850 t5 förut?
Ska köra med 3" från turbon och bakåt.

Behöver tips på vilka bitar och böjar jag måste köpa.

Mvh

252 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Är det verkligen ingen som har genomfört detta?

206 Inlägg
29 mars 2008
RiNka skrev:
Hej!

Har nu inskaffat mig allt för steg 3 utom själva avgasröret!
Tänkte åka iväg till mekonomen o köpa simons rostfria rörbitar, undrar om någon har byggt ett avgasrör till 850 t5 förut?
Ska köra med 3" från turbon och bakåt.

Behöver tips på vilka bitar och böjar jag måste köpa.

Mvh

Ferrita skulle jag ta, jag har ett själv :cool
http://www.ferrita.com/default.asp?c=pages&p=racing

252 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare

Läs mitt inlägg igen..

17 Inlägg
29 mars 2008
RiNka skrev:

Läs mitt inlägg igen..

Då blir det tyvärr ett nej om man ska läsa ditt inlägg igen!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
29 mars 2008
Det är väl ingen som gör sig jobbet att BYGGA ett avgassystem i detta moderna samhälle??? Det finns att köpa FÄRDIGA!  tongue  Men det kanske du visste redan? roll Om man räknar ihop kostnaden för rör, timmarna det tar och svordomarna det framkallar så är ett "köpa färdigt" mycket prisvärt...  Enligt mig så... smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 813 Inlägg
29 mars 2008
vad e det som blir problem? bygg efter röret som sitter på din bil så blir det ju bra.. det ända e vid turbon med böjar å en bra fästplatta som du ska montera på turbon det e ju det som blir problemet . lr problem e det ju inte om man har grejer till allt.. !!  jag hade nog köpt det fördigt när det e hela vägen från turbon för bästa passform.. men annars e det bara bygga som det gamla röret bara att du använder dej utav 3" lycka till

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 813 Inlägg
29 mars 2008
föresten om du har införskaffat dej steg 3 från en bra chip firma så borde ju 3" rör öppetfilter m.m ingått i detta... lr du har bara köpt styrboxen med steg 3 ?

Åk före du så väntar jag på dig där..!

IT-Tekniker
376 Inlägg
29 mars 2008
Det svåraste är väl att få till böjen över bakaxeln.. annars ska det inte vara några större problem.

506 Inlägg
29 mars 2008
Skulle jag vara du skulle jag köpa ett komplett JT-tuning system med downpipe, racecat å hela köret d låter gött sen,

Born to be wild and crazy

252 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
dj_padde skrev:
föresten om du har införskaffat dej steg 3 från en bra chip firma så borde ju 3" rör öppetfilter m.m ingått i detta... lr du har bara köpt styrboxen med steg 3 ?

Löder in chippet själv.

Skulle jag vara du skulle jag köpa ett komplett JT-tuning system med downpipe, racecat å hela köret d låter gött sen,

Hade man pengar så:(

Är det ingen som har gjort detta?roll

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
29 mars 2008
Det är skit lätt att bygga, men va noga med ALLT....Köp bara rör och börja..ta din tid...
Pröva bit efter bit och blir det inte bra så gör om...
Men köp en bra ljuddämpare...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

252 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
removal skrev:
Det är skit lätt att bygga, men va noga med ALLT....Köp bara rör och börja..ta din tid...
Pröva bit efter bit och blir det inte bra så gör om...
Men köp en bra ljuddämpare...

Du har allså byggt ett avgasrör ?
Inte lust o berätta vilka böjar och rör du använde ?

150 Inlägg
30 mars 2008
det är väll inget problem att bygga ett avgassytem om man bara vill det. du måste ju räkna ut vad du ska ha för böjar och rör genom att titta på ditt org avgassytem. och bygga så likt det som det går. sen köper du bara bitarna och svetsar ihop det. kolla noga före varje ny bit du ska svetsa fast. big_smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

Sök