3334
Sök

Är mds dåligt?

1 Inlägg
30 december 2005
Trådstartare
Tja!

Jag har hört att mds.se ska vara dåligt att handla från.
Stämmer detta, och iså fall, vad är det för fel på stället?

1 Inlägg
30 december 2005
MDS=Mycket
        Dåligt
        Skit

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
30 december 2005
Jag tycker då inte att mds är dåligt.
Allt jag har därifrån funkar bra och jag är nöjd.

/Gormanz

2 122 Inlägg
30 december 2005
Cheva VS BMW skrev:
MDS=Mycket
        Dåligt
        Skit

motivera tack...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

BMW Power
2 362 Inlägg
30 december 2005
Cheva VS BMW skrev:
MDS=Mycket
        Dåligt
        Skit

Motivera tack.. lägger du ut 500:- på saker från Mds inte så konstigt att man kanske får skit då.. fattar inte hur alla kan vara emot Mds när dom faktiskt har vissa saker som är bra.. fast det som är bra är det som är lite dyrare.. är nöjd över mina produkter från Mds än så länge.. mvh

BMW, bogsering med wire :/

dARKiE
5 031 Inlägg
30 december 2005
MDS är toppen handlat mycket av dem och BRL och är supernöjd!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

21 761 Inlägg
30 december 2005
Jaha, nu är vi där igen. Det är en del som inte tycker om MDS men en del har bra erfarenheter av dem(produkterna).
Hur internetbutiken behandlar kunderna vet jag inget om.

719 Inlägg
30 december 2005
Dåligt och dåligt ska man väl inte säga, men det finns mkt som är bättre i samma prisklasser.

live free, die young.

Administratör
11 915 Inlägg
30 december 2005
Få inte den här tråden att spåra ut genom att lägga fjantiga idiotinlägg som "Cheva VS BMW" just gjorde.

Argumentera städat för er sak så slipper vi låsa ytterligare en MDS-tråd.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Evolution
1 627 Inlägg
30 december 2005
jag har inget imot deras grejer, kör med ett steg därifrån och är nöjd med det. men visst är det ett lågpris märke men även dom har sina bra grejer,  men endel av uppgifterna får man ta med en nyppa salt.
Senast redigerat av Karlzzon The One (30 december 2005)

Fäll ner pungen och landa

524 Inlägg
30 december 2005
Jag va me när min kopis beställde ett kitt från MDS. De innehöll två tolvor samt ett steg som skulle driva de, en bas pajade under inspelningen å den andre lite senare, sprängda med ett steg som MDS rekomenderade till basarna... Därför har jag svårt att lita på MDS :p

469 Inlägg
31 december 2005
Jag ser MDS som biltema ungefär. Vissa saker funkar kanon medans andra saker går sönder. Hörde av en polare att han snackat lite med en som jobbar på MDS som sa att de dyrare sakerna var bra medans det billigare var kasst.

Jag håller mig mer till BRL men köper också mkt udda märken från olika sidor och på så vis provar mig fram smile
Köpte 2 par basar 600W från Danmobility och ett steg från Totalljud som jag blev riktigt nöjd med wink

Sen har alla sina åsikter.

Egen företagare
17 Inlägg
31 december 2005
Tacka vet jag BRL, till exempel i Sisjön i Göteborg! smile

*där jobbar jag*

Servicetekniker
300 Inlägg
31 december 2005
MDS har både bra och dåliga saker. Vad man får är helt beroende på hur mkt pengar man lägger ut på grejorna. D.v.s. att man får vad man betalar för!

m.v.h//Erik

Go hard or Go home!

IT-Tekniker
144 Inlägg
31 december 2005
Oftast får man vad man betalar för och även här. Billigaste grejerna är inte nått vidare medans dem lite dyrare är riktigt bra, då menar jag högtalarna slutstegen litar jag inte på för fem öre.

Om man pajja en bas under inspelning har man ju knappast låg volym eller lär det ju vara produktionsfel..

914 Inlägg
31 december 2005
Köpte vad som var enligt mds deras näst värsta kitt system med 6.5:or och 4":are. Första veckan helt ok. Första månaden diskanterna lät som ett par hesa rock sångare.

12 086 Inlägg
31 december 2005
Har inget emot MDS säkert skitbra alternativ för lyssnardugligt ljud.

Har dock en dålig erfarenhet av dem, en polare till mig köpte en fanantic 12 i fjol o på den släppte tråden från anslutningen till spolen. Mindre bra, dock kunde jag fixa det med lite skills och en lödtång.

391 Inlägg
31 december 2005
jag använder öronen och "lysnar" när jag väljer biljud sen om det är mds eller CerwinVega! kvittar,   bara det låter som jag önskar mig.

(men som en annan skrev här uppe,  deras billigare saker är skit,  skulle inte vilja uttrycka mig så, men när en polare köpte nå 6,9 or och en enkel cd sa säljaren att det är skitgrejer,   känndes inte så seriöst,    men han kanske var praktikant...)        däremot har jag bara hört positiva grejer om deras kundservice om något pajjar så får man nya grejer på en gång.

återigen använd öronen,  och gå inte på märket så mycket!

38 Inlägg
31 december 2005
Håller med föregående talare, använd öronen. Man behöver inte ha "värsting" saker alla gånger för att det ska låta bra.
Senast redigerat av woozy (31 december 2005)

May the force be with you.

533 Inlägg
31 december 2005
MDS i Mölndal, Göteborg är en kanonbutik. Med trevlig och kunnig personal. Har man frågor så får man svar och hjälp. Jag har inte en susning om hur internet-butiken är..!

Vad det beträffar sk "lågpris"-snacket så är det väl så att ALLT med lågt pris är "lågpris" eller "lågbudget".. Köper jag en högtalare för 6000:- är det inte "lågpris" enligt mitt sätt att se det...
Frågan är väl vad man får för pengarna?? Vad som är bra ljud för pengarna ligger ju i lyssnarens öra att avgöra..inte vad märket är på produkten!!

Jag vet folk här som idiotförklarar dom som handlar MDS eller BRL utan att själva ha ägt en pryl från dessa. Gott att Chrizz med andra moderatorer äntligen fått styrt upp det lite..

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Sök