3659
Sök

Försäkring till Golf Gti

442 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Hej igen..!

Asså har nyss bestämnt mig för att köpa en Gti16v ist för en Vr6:a för att få pengar över som man kan göra annat med och så ist och sen köpa en vr6:a senare MEN nu när jag kollade försäkringar så var det dyrare på GTI:n än vr6:an så vilket bolag är det som man ska ha den på för att det ska bli billigast?

Har inga bonusar och sånt än så inte IF och sånt..

Ursäkta felstavningar, har inte satt i linserna än..tongue

Med lem
1 127 Inlägg
30 mars 2008
Du ringer runt och hör till så många bolag du orkar såklart. Vi kan omöjligt säga vilket som är billigast, många grejer som spelar in..

442 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
nää jag tror säkert att inte du vet eftersom du har en volvo och ingen GTI.. Frågan riktade sig till dom som visste. För folksam och If går inte och atava är den dyrare i än vr6:or så jaa dom har jag satt ett kryss över.

51 Inlägg
30 mars 2008
H3dlund skrev:
Du ringer runt och hör till så många bolag du orkar såklart. Vi kan omöjligt säga vilket som är billigast, många grejer som spelar in..

där har du svaret! ingen som vet vad som är billigast för DIG....

442 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
scirocco8v skrev:
H3dlund skrev:

äsch glöm det hela, ni fattar ju trögt. Atava är ett exempel som är BILLLIGT för vr6:or och det spelar INGEN roll för vem som ska beställa(ni som är vaken fattar va jag menar..).

Körv
3 535 Inlägg
30 mars 2008
Senast redigerat av decib3L (30 mars 2008)

Truckdriving Man

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 mars 2008
Vilken trevlig attityd du har hummer till folk som försöker hjälpa dig. Lös de själv då om du e så jävla grinig till alla som kommit med förslag

2 079 Inlägg
30 mars 2008
hummer89 skrev:
scirocco8v skrev:
H3dlund skrev:

äsch glöm det hela, ni fattar ju trögt. Atava är ett exempel som är BILLLIGT för vr6:or och det spelar INGEN roll för vem som ska beställa(ni som är vaken fattar va jag menar..).

någon som har vaknat på fel sida

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

442 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Nej inte så jag menar. Förrut när jag kollade med vr6:or så fick jag svar i "atava ska vara rätt billiga när det gäller dom bilarna vad jag hört" och inte "ring och kolla..".
Går inte att ringa på söndagar har jag för mig så.. annars hade jag ju ringt liksom.

Alltså för dom som inte fattade mig rätt: Vilka bolag "Sägs" vara billigare för Golf 3 GTI?

Ursäkta om ni missuppfaffade mig i mina ord

1 268 Inlägg
30 mars 2008
hummer89 skrev:
scirocco8v skrev:
H3dlund skrev:

alla tjötar om Atava vet ni varför dom e så billiga?

jo service avgiften 50kr plussar på istället därigenom vinner dom på det

442 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
www.compricer.se

Tack big_smile Den sidan hade jag glömnt sen förra året, bra sida big_smilebig_smile

1 297 Inlägg
30 mars 2008
Försäkring varierar på:
Vilket kön du är.
Vart du bor.
Din ålder.
Vilken bil det är.
Hur många som krockat med just den.
Hur många som krockar i din ålder.
Hur mkt inbrott som är i just den bilen.
MED MERA.

Dvs det finns ingen som kan säga vad som är billigast för just dig eftersom att ingen vet vem du är, vart du bor och hur gammal du är. Man får själv ringa runt (atava gör man de över nätet, kostar inget då).

442 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Börjar bli less på dessa saker. Är ju billigare med en vr6:a ändå ser jag eftersom 16v är dyrare i försäkring, fattar inte hur försäkringsbolagen räknar effekt neutral Aja får väl fuska eller ngt.

Men tack för hjälpen vissa smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 mars 2008
MrTobias skrev:
Man får själv ringa runt (atava gör man de över nätet, kostar inget då).

Dom flesta bolagen har en Internettjänst där man kan se premien själv.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 297 Inlägg
30 mars 2008
Gti klassas som en ungdomsbil.. det är många unga som har Gti och unga människor krockar oftare.. dvs den är dyr att försäkra! det där är jävligt tydligt när man ser siffrorna..

Jag har en gti med 137 vilda hästar. Betalar 7500kr per år för en helförsäkring. en volvo med samma årsmodel ungefär med 170hästar är mkt billigare för mig för det är klassat som ungdomsbil.

442 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
MrTobias skrev:
Gti klassas som en ungdomsbil.. det är många unga som har Gti och unga människor krockar oftare.. dvs den är dyr att försäkra! det där är jävligt tydligt när man ser siffrorna..

Jag har en gti med 137 vilda hästar. Betalar 7500kr per år för en helförsäkring. en volvo med samma årsmodel ungefär med 170hästar är mkt billigare för mig för det är klassat som ungdomsbil.

Okej antar väl att det är så men vr6:or är väl också det eller det kanske inte klassas som det?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 mars 2008
hummer89 skrev:
Okej antar väl att det är så men vr6:or är väl också det eller det kanske inte klassas som det?

Kan tänka mig att fler ungdomar kör GTI än VR6.

Lite roligt det där med försäkringar..
Betalar 300kr / månad mer för min T5'a än för BMW'n med V8.

Som sagt svårt att gissa.
Kolla runt på olika hemsidor och ring runt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 297 Inlägg
30 mars 2008
Det där är något som varierar jättemkt från bolag till bolag.. vissa tycker att det är en högriskbil och andra tycker inte att det är det. Därför måste man kolla runt.

Läste lite på aktsams hemsida där de står att de försäkrar inte vem som helst. De försäkrar aktsamma personer.. Okej inget mer med det. Läste vidare i bilvillkoren. Där står det att OM man är oaktsam kan man få sänkt ersättning med 25% 50% eller 100%.. shit.. vem bestämmer det då? Jag eller bolaget? Skulle aldrig våga ha något försäkrat där för om man krockar så har man ju till ALLTID (100%?) varit oaktsam. Då står det i deras villkor att det kan neka ersättning och du kan inte göra ett skit. Grattis! smile

OEM <3
6 957 Inlägg
30 mars 2008
Kan säga som så att de skiljde bra mkt mellan min GL och GTI bland golfarna.
Hade folksam då, tror trafik på mig på en GTI kosta 860kr/månaden mad å då var de var
bara trafik, köpte en GL å den kostade 320kr/månaden roll
så sitt ner när du ringer så du inte får en chock av priserna wink

OEM <3

442 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
MrTobias skrev:
Det där är något som varierar jättemkt från bolag till bolag.. vissa tycker att det är en högriskbil och andra tycker inte att det är det. Därför måste man kolla runt.

Läste lite på aktsams hemsida där de står att de försäkrar inte vem som helst. De försäkrar aktsamma personer.. Okej inget mer med det. Läste vidare i bilvillkoren. Där står det att OM man är oaktsam kan man få sänkt ersättning med 25% 50% eller 100%.. shit.. vem bestämmer det då? Jag eller bolaget? Skulle aldrig våga ha något försäkrat där för om man krockar så har man ju till ALLTID (100%?) varit oaktsam. Då står det i deras villkor att det kan neka ersättning och du kan inte göra ett skit. Grattis! smile

Därför dom heter "aktsam" kanske winklol

Naah men får ringa runt och pruta imorn så får man se.

Bjork skrev:
Kan säga som så att de skiljde bra mkt mellan min GL och GTI bland golfarna.
Hade folksam då, tror trafik på mig på en GTI kosta 860kr/månaden mad å då var de var
bara trafik, köpte en GL å den kostade 320kr/månaden roll
så sitt ner när du ringer så du inte får en chock av priserna wink

joo det skiljer mkt minns jag med när jag skulle köpa en vanlig 3:a (1.8l) som första bil men köpte en gti ändå.. fast det kan man förstå mer än att en vr6:a är billigare än en gti...

Sök